اصول گذشتن از اشتباهات همسر

منبع: فرزند

132

1398/8/12

19:58


اصول گذشتن از اشتباهات همسر

اصول گذشتن از اشتباهات را یک مثال قدیمی که تقریبا تمام افراد حتی اگر برای یکبار هم که شده شنیده اند: (ببخشید تا بخشیده شوید) تعریف می کند.

البته ارزش گذشت، زمانی بیشتر می شود که در آینده سرکوب گذشتی که داشته اید را به همسر خود نزنید.

اصول گذشتن از اشتباهات همسر برای خود شخص مفید است که دانشمندان ثابت کرده اند افرادی که می توانند ببخشند کمتر دچار افسردگی و خشم می شوند و اغلب فشار عصبی کمتری دارند و امیده بیشتری برای زندگی بهتر در آیند دارند، همچنین ایمنی بدن این افراد خیلی قوی تر از افرادی که نمی بخشند است و تمام این ها مثالی بود که به شما ثابت می کند راز سلامت افراد بخشنده در شخصیت آن هاست.

البته تمام افراد دنیا عصبی می شوند ولی افرادی که روحیه ای بخشایشگر دارند دیگران را از کار اشتباهشان عفو می کنند و منتظر عذر خواهی نمی مانند، تمام این دلایل نشان می دهد انسان های بخشنده ای که اصول گذشتن از اشتباهات دیگران (همسر، فرزند، ادم های غربیه و…) را دارا هستند از سلامت جسمی و روانی بالایی برخوردارند و آسوده خاطر زندگی می کنند.

همچنین در طرف مقابل محققان دریافته اند انسان های کینه جو مداوم مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، درد های مزمن، اختلال در کنترل اعصاب و افسرگی هستند و در نهایت از یک زندگی لذت بخش محروم می مانند.

در ادامه اصول گذشتن از اشتباهات دیگران را برای شما آورده ایم:

منتظر عذرخواهی طرف مقابل خود نباشید

بسیاری از انسان ها معتقدند که رسیدن به درجه ی بخشندگی در زندگی مشترک کار آسانی نیست که این یک امر کاملا درست است اما راه حل دارد، در ابتدا باید اصول گذشتن از اشتباهات همسر را به طور کامل یاد بگیرید و تمرین کنید و همچنین اعتقاد قلبی را فراموش نکنید:

روش پیشنهادی ما برای تمرین بخشندگی این است که هیچگاه منتظر عذر خواهی طرف مقابل نشوید و خودتان پیش قدم شود چون ممکن است این اتفاق هرگز نیوفتد و زندگی تان برای یک عذر خواهی ساده به چالش کشیده شود.

دلیل این کار هم این است زمانی که شما منتظر عذر خواهی نباشید فرصت پیدا می کنید که مسائل را از دید طرف مقابل نیز ببینید و حتی برای چند لحطه هم که شده با او همدردی کنید و در انتها به نتیجه برسید که حق با کدام طرف بوده و اقدام طرف مقابل با شما از روی عقل، منطق و علاقه بوده یا از روی نادانی و ترس.

فواید اصول گذشتن از اشتباهات و بخشش را بدانید

کمی به فکر خود باشید و از جنبه ی مثبت به این کار فکر کنید و ببینید چه فوایدی برای شما دارد.

همین تاثیرات مثبت می تواند انگیزه ای برای تمرین بخشندگی باشد، به عنوان مثال زمانی که از کسی کینه به دل می گیرید، فکر صدمه زدن به کسی را در سر دارید و یا با کلامی طعنه آمیز و تند و تیز با کسی حرف می زنید این را بدانید که پیش از آن که به فرد مورد نظرتان ضربه بزنید به خودتان آسیب رسانده اید و هدف اول خودتان بوده اید نه آن شخص و سبب ترشح هورمون های آسیب زننده در بدن خودتان شده اید.

موانع بخشندگی را از پیش رو بردارید

برای آن که بتوانید ببخشید موانعی در پیش رو دارید که باید آن ها را بردارید. ساده ترین آن ها چشم پوشی از اعمال طرف مقابل تان است. به این ترتیب برای آن که فکر و ذهنتان آماده بخشش شود باید به خودتان بقبولانید که مسائل گذشته از بین رفته و دوباره تکرار نخواهند شد، که این کار به شما کمک می کند افکار گذشته تان را دور بریزید و با فکری باز به پرورش افکار جدید بپردازید.

دنبال برنده نباشید

کاملا افکاری را که ذهن شما را درگیر کند که چه کسی برنده خواهد بود را کاملا کنار بگذارید و بدانید افراد بخشنده همیشه برنده حقیقی خواهند بود و ایمان داشته باشید که با بخشیدن از افکار پلید رهایی پیدا خواهید کرد و در راهی قرار می گیرد که در انتهای آن آرامش است و زندگی با آرامش ارزش خیلی بالایی دارد.

منبع: میس مگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو