۵ کشور مناسب برای زندگی کردن خانم‌ها

منبع: فرزند

151

1398/8/12

19:58


۵ کشور مناسب برای زندگی کردن خانم‌ها

با توجه به آمارها خیلی تعجب آور نباید باشد که کشورهای اسکاندیناویایی در سال ۲۰۱۸ نامزد بهترین کشورها برای زندگی خانم ها شدند.

کشور های اروپای شمالی اغلب به عنوان کشورهایی یاد می شوند که از لحاظ شادی در رتبه و جایگاه بسیار بالایی قراردارند.

این ها همه به این دلیل است که این کشورها اغلب از امکانات رفاهی و اجتماعی رایگان برخوردارند. همچنین مطالعات نشان داده است که این کشورها از افراد مسن جامعه نیز بسیار بیشتر از دیگر کشور ها مراقبت می کنند و شرایط رفاهی بهتری را برای این افراد به ارمغان می آورند.

بهترین کشورها برای زندگی کردن خانم ها را خود خانم ها انتخاب نموده اند

در سال ۲۰۱۸ تعداد ۹۰۰۰ هزار خانم در نظر سنجی ای با چشم انداز انتخاب بهترین کشور برای زندگی شرکت کردند که این ۹۰۰۰ خانم کشور هایی را انتخاب نمودند که از لحاظ: احترام به حقوق شهروندی، تساوی بین حقوق زن و مرد، درآمد مناسب، درصد پیشرفت و امنیت در بالاترین درجه قرار داشتند.

این کشورها عبارتند از:

  • فنلاند
  • هلند
  • نروژ
  • سوئد
  • دانمارک

۱ . فنلاند اولین کشوری که رئیس جمهور خانم را به تخت نشاند

از قرن ۱۹ میلادی بود که کشور فنلاند محیطی مناسب برای پیشرفت و ادامه تحصیل بانوان را به ارمغان آورد. در سال ۱۸۵۰ بود که مردم فنلاند به خیابان ها آمدند و برای احقاق حقوق خانم ها شروع به شعار دادن وکردند. از آن روز به بعد فنلاند اولین کشوری بود که حقوق بی حد و مرزی برای تحصیل، رای دادن و شرکت در پارلمان را برای خانم ها ایجاد نمود.

در سال ۲۰۰۰ فنلاند اولین رئیس جمهور زن را به کرسی نشاند. Tarja Halone اولین زنی بود که ریاست جمهوری این کشور را تا سال ۲۰۱۲ بر عهده داشت.

۲ . هلند ۱۶ کشور بدون حد مرز بین آقا و خانم

در رتبه بندی فنلاند رتبه شانزدهم را در بین ۱۴۴ کشور در زمینه از بین بردن فاصله بین جنس زن و مرد را دارد. این بدین معناست که در سرتاسر این کشور هیچگونه تفاوتی در بین خانم ها و آقایون برای تحصیل، سطح سلامت، درآمد و سیاست وجود ندارد.

دولت این امکان را به مادران می دهد که بتوانند برای فرزندان خردسال خود پرستار گرفته و از لحاظ مالی هیچ مشکلی نداشته باشند و ههمه برعهده بیمه باشد.

۳ . نروژ کشوری با بالاترین تساوی بین حقوق مرد و زن

در میان کشور هایی که از تساوی حقوق بین مرد و زن صحبت می کنند نروژ رتبه ۳ را در بین ۱۴۴ کشور دارد. بر اساس سیاست های اقتصادی در این کشور مادران تا ۳۵ هفته مرخصی با حقوق کامل و ۴۵ هفته با ۸۰ درصد حقوق می توانند داشته باشند. این سیاست واقعا سیاستی سخاوتمندانه است برای خانم های یک کشور.

۴ . سوئد با اندیشه خانم‌های ستم دیده

سوئد در سال ۲۰۱۸ با یک رتبه نزول در شاخص جهانی به رتبه چهارم در حمایت از تساوی حقوق بین زن و مرد قرار گرفت و همه این ها به این دلیل بود که هم آقایان و هم خانم ها، زن را موجودی ستم دیده دانستند.

این موضوع در کنگره ایالات متحده مطرح گردید و توسط سازمانی به نام YouGav مورد بررسی قرار گرفت. اما این باعث نشد که کشور سوئد در بین ۵ کشور اول دنیا در زمینه تساوی حقوق زن و مرد قرار نگیرد. این کشور سیاست های رو به رشدی برای بانوان در زمینه اقتصادی در بر گرفته است.

۵ . دانمارک بهترین کشور برای زندگی کردن خانم‌ها

دانمارک با یک رتبه پیشرفت و سعود به مقام اول یکی از بهترین کشور های دنیا برای زندگی خانم ها است. دولت با توجه به جنسیت یک درآمد روزانه، خدمات بیمه سلامت و جدایی از خانواده برای بانوان در نظر گرفته است.

این بدین گونه است که خانم ها پس از ترک خانواده تا زمانی که درآمدی داشته باشند می توانند با توجه به منعطف ترین فرمول های اقتصادی از دولت حقوق دریافت کنند.

خدمات رفاهی، درآمد و تحصیلات از نکات مهم تساوی بین مرد و زن

برای جمع بندی باید به این موضوع اشاره کرد که تمامی کشور های دنیا به این موضوع توجه نموده اند که خانم ها نیز می توانند نقش هایی بسیار کلیدی در توسعه و پیشرفت یک کشور داشته باشند پس به سمت جلب رضایت خانم ها در تلاش اند.

منبع: میس مگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو