کیک روسی خوشمزه | طرز تهیه کیک روسی شکلاتی خوشمزه

منبع: تاپ ناز

167

1398/8/13

10:19


کیک روسی شکلاتی

آموزش طرز تهیه کیک روسی شکلاتی

کیک روسی خوشمزه یکی از انواع کیک و شرینی است که طعمی عالی دارد. در ادامه مطلب طرز تهیه کیک روسی شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

کیک لایه ای رسی یا اسپارتاکف کیکی خوشمزه با طعم بی نظیر است که با طعم عسلی و شکلاتی درست می شود. در این قسمت روش تهیه شکلاتی این کیک را به شما آموزش می دهیم.

کیک ها یکی از خوراکی های خوشمزه است که انواع ساده و شکلاتی تهیه می شود و بسیار طرفدار دارد. در بخش های قبل طرز تهیه کیک خرما و کیک پرتقال و گردو را هم آموزش دیدیم و در این بخش هم روش تهیه این کیک خوشمزه را می خوانید.

 

مواد لازم

  • کاکائو شیرین نشده یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر یک سوم پیمانه
  • بکینگ سودا یک قاشق چای خوری
  • آرد 2 پیمانه
  • شکر یک پیمانه
  • کره 4 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم فراستینگ

  • شیر عسلی/ نصف قوطی
  • کره/ ۱۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای/ ۲۰۰ گرم
  • خامه فروگرفته/ ۴۰۰ گرم

 

طرز تهیه 

برای تهیه این کیک در ابتدا درون قابلمه آب بریزید و منتظر بمانید تا آب به جوش آید و در ظرفی دیگر هم شکر و تخم مرغ را با همزن و دور متوسط به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید.

کره را در دمای محیط بگذارید و به همراه شیر و بیکینگ سودا را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید تا یک دقیقه هم بزنید.

کاکائو شیرین نشده را به آن اضافه مکنید و مخلوط مواد را بر روی بخار آب در حال جوش بگذارید، باید دقت کنید که کاسه نباید با آب جوش تماس مستقیم داشته باشد. حالا بگذاریذ که مواد در مدت 10 دقیقه روی آب جوش گرم شودف در این مدت می توانید مخلوط مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

کرم را از روی حرارت بردارید و آرد به آن اضافه کنید و هم بزنید. ححالا خمیر غلیظ و چسباناکی دارد. درجه فر را روی 175 درجه سانتی گراد قرار دهید و به سراغ لایه های کیک بروید.

پس ا اینکه خمیر خوب سرد شد، دو تکه کاغذ روغنی مخصوص فر (جنس خوب) را آماده کنید، در صورتی که از کاغذ روغنی معمولی استفاده می کنید، زیر خمیر را کمی آرد بزنید تا خمیر به آن نچسبد، سپس به مقدار 100 گرم یعنی معادل یک قاشق غذاخوری سرپر از خمیر بردارید و بر روی کاغذ روغنی بگذارید و بر روی آن کمی آرد بپاشید.

با یک وردنه خیلی آرام خمیر را باز کنید، خمیر را به صورت ورقه های نازک دایره مانند درآورید و برای راحتی کار، می توانید از کف قالب تارت، کف قالب کمربندی و یا یک بشقاب گرد استفاده کنید و خمیر را به شکل قالب برش بزنید و از باقیمانده خمیر دوباره استفاده کنید.

حالا کیک را با کاغذ روغنی در سینی فر بگذارید و 5 دقیقه بگذارید بماند تا روی آن طلایی شود. در مدتی که این لایه می پرسد، شما می توانید لایه دیگر را هم آماده کنید.

اگر در هنگام پخت کیک، خمیر پف کرد، می توانید به آن ضربه بزنید تا پف خمیر بخوابد، این کار باعث صاف و یک دست شدن لایه های کیک می شود. در صورتی که کیک به لایه های روغنی می چسید، بگذارید تا سرد شود و سپس آن را جدا نمایید.

برای آماده کردن فراستینگ، خماه را فرم دهید و کنار بگارید، سپس شیر عسلی و کره نرم را هم بزنید تا رنگ آن روشن شود. پنیر را به آرامی و با قاشق به کرم شیر عسلی اضافه کنید و هم بزنید. خامه را درون مخلوط پنیر و شیر عسل بریزید و هم بزنید.

برای سر هم کردن کیک، لایه ای از آن بردارید و یک سوم فراستینگ را روی آن بریزید. سپس با یک پالت آن را صاف کنید، باید توجه داشته باشید که لایه ای نازک از فراستینگ برای قرار دادن در بین لایه ها کافی می باشد.

بایه بعد را مقداری فشار دهید، فشار دادن باعث می شود تا هوای بین لایه ها خارج شود، به همین ترتیب لایه های بعد را بگذارید و مرحله قبل را تکرار کنید. در آخرین مرحله پس از قرار دادن لایه آخر، روی کیک و اطراف آن را هم با فراستینگ بپوشانید و برای تزیین می توانید کیک هایی که خرد شده را روی دیواره و بر روی کیک بپاشید و سپس پودر کاکائو و پودر کیک را روی آن بریزید و با برس، روی خرده های کیک را بکشید.

کیک را با تکه ای سلفون بپوشانید، در ظرف مخصوص بگذارید و به مدت 10 ساعت درون یخچال بگذارید تا کیک به صورت کامل نرم شود و طعم فراستینگ بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو