جنسیس GV70: تهدیدی جدی برای BMW X3!

جنسیس GV70: تهدیدی جدی برای BMW X3!


منبع: فوت و فن

378

1398/8/13

10:30


جنسیس GV70: تهدیدی جدی برای BMW X3!

کمپانی جنسیس به تازگی به بخش خودرو‌های لوکس وارد شده و با این حال این خودرو ساز کره‌ای شاهد افزایش ثابتی در روند فروش محصولات خود در سال 2019 بوده است.

مدل سدان G70 بی‌شک خودرو پرفروشی به شمار می‌رود اما با این وجود جنسیس به وضوح به یک شاسی بلند در جو فروش دیوانه‌وار خودرو‌های کراس اور نیاز دارد.

کمپانی جنسیس در حال برنامه ریزی برای معرفی سه شاسی بلند جدید تا سال 2021 می‌باشد که اولین آن‌ها یک مدل سایز متوسط به نام GV80 خواهد بود.

این خودرو در هنگام آزمایش شدن دیده شده و طرح‌های تفسیری که براساس نمونه‌ی اولیه و کانسپت این خودرو کشیده شده‌اند فوق العاده به نظر می‌رسند.

جنسیس پس از مدل GV80 از مدل دوم خود که یک شاسی بلند کامپکت به نام GV70 است رونمایی خواهد کرد که با هدف رقابت با خودرو‌هایی همچون آئودی Q5، BMW X3، و مرسدس بنز GLC عرضه خواهد شد.

پیش از این مدل GV70 در حال آزمایش شدن دیده شده بود و هنرمند تفسیری یعنی نیکیتا چویکو از تصاویر مدل استترار شده‌ی این خودرو برای خلق تصاویر تفسیری واقع گرایانه بهره برده‌ است.

این تصاویر تفسیری با برخورداری از طراحی منحصر به فرد چراغ‌های جلویی مجزا و پنجره‌ی مشبک مشابه دیگر مدل‌های این خودرو ساز کره‌ای، ظاهراً‌ با ظاهر ورژن تولیدی GV70 مطابقت دارند.

در قسمت عقب این خودرو لوله‌های اگزوز عمودی که به مدل آزمایشی این خودرو تعلق دارند در این طرح تفسیری مورد استفاده قرار گرفته‌اند که طراحی منحصر به فردی که پیش از این در هیچ شاسی بلند دیگری نظیر آن را مشاهده نکرده‌ایم را ایجاد کرده‌اند.

نمای کناری این خودرو نیز با برخورداری از طراحی سقف شیب دار، ستون‌های C شکل متمایز، و شیشه‌ی عقبی مثلث شکل ظاهری منحصر به فرد را به خود گرفته‌اند.

در قسمت عقب نمای کناری این خودرو شباهت اندکی به شاسی بلند کره‌ای دیگری به نام هیوندا پالاسِید به چشم می‌خورد.

اسناد فاش شده نشان می‌دهند که مدل بزرگ‌تر GV80 به یکی از دو موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید 304 اسب بخار قدرت یا یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر با خروجی قدرت 380 اسب بخار مجهز خواهد شد.

در صورتی که این اطلاعات حقیقت داشته باشند انتظار می‌رود که مدل GV70 نیز از سیستم پیشرانه‌ی مشابهی بهره برده که قدرت تولیدی آن از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت دو کلاج اتوماتیک جدید به چرخ‌های عقب یا هر دو محور چرخ منتقل گردد.

مدل GV80 پیش از مدل GV70 رونمایی خواهد شد اما طبق گزارشات این رونمایی به دلیل مشکلات مربوط به صدور گواهینامه‌ برای موتور‌های جدید این خودرو به تعویق افتاده است.

از این رو انتظار می‌رود که مدل GV70 اواخر سال 2020 رونمایی و در سال 2021 روانه‌ی بازار شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو