خواص دارچین و عسل برای لاغری

منبع: اوما

224

1398/8/13

17:06


خواص دارچین و عسل برای لاغری

آیا دارچین و عسل روشی سریع برای لاغری است؟

امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های لاغری، مصرف دارچین و عسل به صورت روزانه است. می توان این ترکیب را در چای مخلوط کرد، مستقیماً میل کرد، یا بر روی غلات و سایر مواد غذایی مصرف کرد.

خصوصیات شگفت انگیز دارچین

دارچین ادویه ای معطر و طعم دار است که از نظر تاریخی بسیار قدیمی است. مصریان باستان از این ادویه برای مومیایی کردن بدن استفاده می کردند و تا زمان امپراتوری روم، حدود 15 برابر گران تر از نقره بود.

تحقیقات نشان می دهد دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد پارازیت است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به بهبود زخم کمک کند و حتی ممکن است فشار خون و کلسترول را کاهش دهد.

دارچین سیلان به دارچین حقیقی، دارچین سریلانکا و دارچین مکزیکی معروف است. این دارچین از پوست داخلی یک درخت همیشه سبز که معمولاً در سریلانکا رشد می کند گرفته می شود. این کشور هنگامی که تحت کنترل استعمار بود، با نام سیلان شناخته می شد.

خصوصیات شگفت انگیز عسل 

کلمه "عسل" با عشق ، نشاط و سلامتی همراه است. در حقیقت، عسل خواص زیادی برای سلامتی دارد. بسیاری از این فواید مخصوص عسل خام یا غیراشباع است. برای بهره مندی از فواید عسل بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید. گرمایش طبیعت عسل را تغییر می دهد.

عسل یک ماده ضد میکروبی است که به صورت موضعی قابل استفاده می باشد. به دلیل ضخامت، pH پایین و هیدروژن پراکسید تولید شده توسط آنزیم های عسل، این ماده می تواند از عفونت باکتریایی جلوگیری کند. در واقع ، تحقیقات نشان می دهد که عسل در درمان عفونت زخم بسیار مؤثر است. این ماده برای درمان سوختگی مفید است. همچنین عسل مانند برخی داروهای بدون نسخه، از جمله دیفن هیدرامین (بنادریل) و دکسترومتورفان برای سرفه مفید و موثر است. با این حال ، تحقیقات کمی برای تایید تاثیر عسل بر لاغری انجام شده است.

تمام عسل ها یکسان نیستند؛ عسل Tualang، عسل مانوکا و عسل اولمو و عسلهای اسلوونیایی ممکن است از نظر سلامتی نسبت به سایر انواع عسل ها دارای مزایای سلامتی بیشتری باشند. 

تحقیقات در مورد دارچین و عسل چه می گوید؟

 

خواص دارچین برای لاغری

تحقیقات زیادی در خصوص دارچین و عسل انجام نشده است. برای مثال ، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که ترکیب سینامالدئید ممکن است تولید گرما در بدن را فعال کند. در طول این فرایند، بدن گرما ایجاد می کند و کالری می سوزاند. مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که جایگزینی ساکاروز با عسل می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. یک مطالعه دیگر در سال 2010 نشان داد که عسل می تواند هورمون هایی را فعال کند که اشتها را سرکوب می کند.

با این حال ، هیچ مطالعه ای به طور قطعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می توانند به لاغری کمک کنند.

آیا اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

یکی از انواع رایج دارچین، دارچین کاسیا می باشد که حاوی مقادیر قابل توجهی کومارین است. در بسیاری از گیاهان ، کومارین می تواند به درمان ورم یا احتباس آب کمک کند. انستیتوی فدرال آلمان برای ارزیابی ریسک گزارش می دهد که حتی دوزهای کم کومارین که بیش از دو هفته مصرف شود، می تواند باعث آسیب کبدی شود. افرادی که قبلاً به بیماری کبد مبتلا شده اند، بیشتر در معرض آسیب های کبدی قرار می گیرند. 

در روز، بیش تر از 6 گرم دارچین مصرف نکنید. با وجود اینکه دارچین خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد خون دارد اما در برخی موارد ممکن است به کبد آسیب برساند. به همین دلیل اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید. بهتر است قبل از استفاده دارچین حتما با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این اگر آلرژی هم دارید، مصرف دارچین را قطع کنید.

آیا این بدان معنی است که باید از مصرف دارچین خودداری کنید؟ خیر ، اینطور نیست

اما اگر روزانه دارچین را با عسل مصرف می کنید، حتما از دارچین سیلان استفاده کنید. این ماده کومارین با غلظت کمتر دارد.

ادعاهایی در مورد استفاده از دارچین برای لاغری

در اینجا مجموعه ای از ادعاهای بهداشتی با محوریت نقش دارچین در لاغری وجود دارد:

  • گفته می شود دارچین باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون می شود. این دو عامل، عوامل اصلی برای لاغری و کنترل دیابت نوع 2 می باشند.
  • همچنین دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود زیرا بدن شما از انرژی بیشتری برای فراوری ادویه نسبت به سایر غذاها استفاده می کند.
  • پر از فیبر است. فیبر یک ماده مغذی است که باعث می شود احساس سیری کنید.

ادعاهای مربوط به تأثیر دارچین بر انسولین و قند خون بسیار معتبر است. اما باید بدانید این یافته ها به طور مستقیم با لاغری ارتباط ندارند. مصرف بیش از حد دارچین باعث مسمومیت می شود. اما دارچین می تواند به لاغری کمک کند. مقدار کم دارچین به غذا طعم می دهد و از آنجایی که دارچین کم کالری است، استفاده از آن در رژیم غذایی مفید است. یک قاشق چایخوری دارچین فقط شش کالری و حدود 2 گرم کربوهیدرات و کمی بیشتر از یک گرم فیبر دارد. دارچین می تواند شیرینی موجود در غذا را تقویت کند بنابراین نیاز به قند یا سایر شیرین کننده ها را کاهش می دهد.

خلاصه

برای لاغری می توانید روزانه مخلوط - یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری دارچین- در یک فنجان چای سبز یا روی موز خرد شده مصرف کنید.

Diana Wells. What's to know about cinnamon powder? on October 26, 2016

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو