رابطه عاشقانه آقای مدیر، کار دستش داد

منبع: برترین ها

133

1398/8/14

06:31


شرکت آمریکایی مک دونالد، استیو ایستربروک مدیرعامل این شرکت را به دلیل داشتن رابطه با یکی از کارمندانش اخراج کرد.

فرارو: شرکت آمریکایی مک دونالد، استیو ایستربروک مدیرعامل این شرکت را به دلیل داشتن رابطه با یکی از کارمندانش اخراج کرد.

به گزارش بی بی سی، این شرکت بزرگ فست فود اعلام کرده است که هر چند که رابطه برقرار شده بر مبنای رضایت دو طرف بوده است اما ایستربروک را به دلیل نقض مقررات شرکت و ضعف قدرت تصمیم‌گیری اخراج کرده است.

ایستربروک، ۵۲ ساله و متولد واتفورد بریتانیا در یک ایمیل به تمام کارمندانش درباره رابطه خود توضیح داد و اعلام کرد که این کار اشتباه بوده است.

او نوشت که با توجه به ارزش‌های این شرکت،‌ با تصمیمی که درباره او گرفته شده است موافق است و اکنون زمانی است که من باید این شرکت را ترک کنم.

ایستربروک،‌ که از همسرش جدا شده است از سال ۱۹۹۳ به عنوان یکی از مدیران مک‌دونالد در لندن شروع به کار کرده است.

او در سال ۲۰۱۱ این شرکت را ترک کرد و قبل از اینکه دوباره در سال ۲۰۱۳ به عنوان رئیس مک دونالد در بریتانیا و اروپای شمالی آغاز به کار کند، به عنوان رئیس پیتزا اکسپرس و رستوران‌های زنجیره‌ای غذای آسیایی واگاماما در لندن مشغول به کار بود.

او در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل مک دونالد انتخاب شد.

بازسازی شعبات مک دونالد و استفاده از مواد اولیه بهتر و به روز کردن منوهای مک دونالد از جمله اقداماتی است که به نام او ثبت شده است.

از زمان تصدی او در مقام مدیرعامل مک دونالد در آمریکا، ارزش سهام این شرکت دو برابر شده است.

در زمان مدیریت او همچنین مک دونالد برای راحتی بیشتر مشتریان سیستم سفارش و پرداخت تلفنی خود را توسعه داد.

هیات مدیره این شرکت،‌ پس از بررسی پرونده ایستربروک،‌ روز جمعه اول نوامبر، رای به اخراج او داد. ایستربروک همچنین از عضویت هیات مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد.

بر اساس مقررات مک دونالد، مدیران حق داشتن رابطه عاشقانه با کارکنان زیردست خود را ندارند.

جزئیات شرایط اخراج ایستربروک بعدا اعلام خواهد شد. از شرکت مک‌دونالد به دلیل دستمزد پایین کارکنان رستوران‌هایش در سراسر جهان انتقادهای زیادی می‌شود.

پرداخت دستمزد و مزایایی حدود ۱۶ میلیون دلار به ایستربروک در سال ۲۰۱۸ خبرساز شد و توجه زیادی جلب کرد. این مبلغ دو هزار و ۱۲۴ برابر متوسط دستمزد کارکنان مک دونالد است که حدود هفت هزار و ۴۷۳ دلار در سال است.

کریس کمپسنسکی،‌رئیس مک‌دونالد آمریکا به عنوان جانشین ایستربروک انتخاب شده و بلافاصله کارش را شروع کرده است.

مدیرعامل جدید در بیانیه‌ای از خدمات ایستربروک قدردانی کرد و گفت: "استیو من را به شرکت مک دونالد آورد و او همیشه در کار یک راهنمای صبور و کمک دهنده بود."

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو