آخرین آمار ابتلا به HIV در لردگان

107

1398/8/14

12:31


آخرین آمار ابتلا به HIV در لردگان

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص آخرین آمار ابتلا افراد به HIV در لردگان گفت: حدود 90 نفر از افراد این روستا به HIV مبتلا شده‌اند و این افراد 10 درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم روز بیمه سلامت، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی در روستای لردگان توضیح داد: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی اولیه و نوع خبر منتشر شده در رسانه‌ها با واقعیت تطابق چندانی نداشته است.


وی با بیان اینکه بیماری اچ‌آی‌و ی و ویروس ایدز موضوعی نیست که به یکباره بروز کند، اظهار داشت: این بیماری جزو بیماری‌های مزمن است که چندین سال طول می‌کشد که علائم اولیه خود را نشان دهد و ما باید به صورت کارشناسی و دقیق این مسئله را بررسی کنیم و نتایج را به اطلاع مردم برسانیم تا اگر احیانا قصوری در این زمینه رخ داده برخورد لازم صورت گیرد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق آخرین آماری که به ما گزارش شده، حدود 90 نفر از افراد این روستا به اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند، گفت: این افراد 10 درصد جامعه آماری روستا را تشکیل می‌دهند.


وی در پایان گفت: در حال حاضر تمام این افراد تحت درمان قرار دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو