اتاق بچه ندارم!/ 8 ایده برای چیدن سیسمونی در اتاق پدر و مادر

منبع: نی نی نما

1,016

1398/8/15

14:34


اتاق خواب مجزا برای بچه ام ندارم. چطوری در اتاق والدین سیسمونی بچینیم؟

چیدمان سیسمونی در خانه یک خوابه ی مشترک با والدین

این روزها که اکثر بچه‌ها دارای سیسمونی‌های آن‌چنانی و اتاق‌‌خواب‌های مجزا هستند؛ بچه‌دار شدن در خانه یک‌ خوابه برای زوجین زیادی به دغدغه و معضل تبدیل‌شده است. چه بسیار زوج‌هایی که بچه‌دار شدن را به خاطر کوچک بودن خانه به تعویق انداخته‌اند اما این مسئله با ایده‌هایی به‌راحتی قابل‌ حل است.

چند دهه قبل، نداشتن اتاق‌خواب کاملا طبیعی بود و گاهی همه اهل خانه در یک اتاق کوچک زندگی می‌کردند اما این روزها داشتن بهترین سیسمونی و اتاق مجزا برای کودک از ملزومات بچه‌دار شدن برای خیلی از زوج‌هاست؛ این در حالی است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، امکان رفتن به خانه بزرگ‌تر برای همه افراد مقدور نیست؛ از طرفی به تعویق انداختن بچه‌دار شدن هم عواقب جبران‌ناپذیری همچون ناباروری، بالا رفتن سن و بی‌حوصله شدن را در پی دارد.

چگونه سیسمونی بچینم؟

ایده‌های ارزان و ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند دغدغه زندگی با نوزاد در فضای کوچک را برطرف کند.

چیدن سیسمونی در اتاق پدر و مادر

1) از خرید وسایل غیرضروری بپرهیزید
اگر به سیسمونی بچه‌های این دوره و زمانه دقت کنید می‌بینید که نصف وسایل در سال‌های اولیه تولد کودک قابل‌ استفاده نیست مثل انواع و اقسام اسباب‌بازی‌ها که کودک تا 3 سالگی به سراغ آنها نمی‌رود؛ این وسایل را می‌توانید به‌ مرور زمان و با وسعت خانه‌تان تهیه کنید. همچنین برخی از وسایل تنها یک الی دو سال اول مورداستفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های بعد تنها جایتان را تنگ می‌کند مثل کریر، صندلی غذا، کالسکه، ماشین لباسشویی کودک و... این وسایل را هم می‌توانید از اطرافیانتان که بچه داشته‌اند برای یکی دو سال قرض بگیرید و بعداً پسشان دهید.

2) تخت‌های جک دار را جایگزین کمد لباس کنید
اگر اتاق‌خوابتان به‌ اندازه‌ای جا دارد که در کنار تخت دو نفره خودتان، می‌توانید تخت کودک هم قرار دهید؛ پیشنهاد می‌کنیم تخت‌های باکس‌دار را جایگزین کمد کودک کنید. فضای زیر تخت‌ها معمولاً جای مناسبی برای گذاشتن لباس‌های غیرفصلی، اسباب‌بازی یا پوشک‌های اضافی است؛ همچنین معمولاً تخت‌های باکس‌دار دارای دو یا چند کشو است که می‌توانید به عنوان کمد لباس از آن استفاده کنید.

چیدن سیسمونی در اتاق پدر و مادر

3) شلف هایی زیبا به‌جای کمد اسباب‌بازی
امروزه شلف‌های زیبایی در بازار موجود است که هم جنبه تزیینی دارد و هم فضای کمتری را اشغال می‌کند. می‌توانید به‌ جای چیدن اسباب‌بازی داخل کمد یا ویترین، با قیمت ارزان شلف‌هایی را بخرید که جای کمتری را می‌گیرند.

4) تخت دو طبقه بسازید
اگر اتاق‌خوابتان به حدی کوچک است که غیر از تخت دونفره خودتان تخت دیگری جا نمی‌شود، می‌توانید سفارش دهید تا روی تخت خودتان تختی یک‌ نفره‌ بسازند تا کودکتان هم از داشتن تخت خواب بی نصب نشود.

5) پارتیشن یا دیوار کاذب بکشید
معماری و طراحی خانه‌های کوچک متفاوت است؛ گاهی یک‌ خانه 50-60 متری دارای اتاق‌خواب بزرگ و پذیرایی کوچکی است و گاهی بالعکس. در هر صورت شما می‌توانید فضایی از پذیرایی یا اتاق‌خواب را با کشیدن پارتیشن یا دیوار کاذب به کودکتان اختصاص دهید و وسایل ضروری کودک را آنجا بچینید.

6) از قلاب دیواری استفاده کنید
قلاب‌های دیواری راهی عالی برای استفاده از فضای دیوار است. کیف‌های بزرگ کودک را به هر قلاب آویزان کرده و داخل آنها را پر از اسباب‌بازی، حیوانات مخملی، لباس و... کنید.

7) فضای کمد خود را دو برابر کنید
اگر فضایی برای خریدن کمد لباس کودک ندارید و یا اگر کمد لباس کودکتان کوچک است، می‌توانید به قسمتی از کمد ریل‌هایی را اضافه کنید و لباس‌های کودکتان را آنجا آویزان کنید. اضافه کردن ریل با فاصله‌های کم، لباس‌های زیادی را در خود جای می‌دهد.

8) تخت بادی بخرید
تخت بادی کودک، مناسب‌ترین گزینه برای خانه‌های کوچک است زیرا این تخت علاوه بر جمع‌ و جور بودن، به دلیل سبکی به‌ راحتی قابل‌حمل است و حتی می‌توانید تخت بادی را با خود به مسافرت هم ببرید. این تخت‌ها از قیمت‌های مناسبی برخوردارند. همچنین می‌توانید آن را در هر کجای خانه قرار دهید و هنگام مهمانی باد آن را خالی کرده تا فضایی را اشتغال نکند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو