سقط در بارداری پوچ، چه موقع اتفاق می افتد؟

منبع: نی نی بان

101

1398/8/15

20:55


بارداری پوچ نوعی سقط جنین است که وقتی تخم بارور شده به جنین رشد نمی کند ، رخ می دهد. در اینجا اصول اولیه این شرط آورده شده است و اگر برای شما اتفاق بیفتد چه باید بکنید.
تخمکی که دارای حاملگی آنفریونیک است ، نوعی سقط جنین خیلی زود است ، هنگامی که تخم بارور هرگز به جنین مبتلا نمی شود. از آنجا که این اتفاق در اوایل بارداری – تنها در طی چند هفته تخمک گذاری و لقاح رخ می دهد – بسیاری از خانمها حتی نمی دانند که این اتفاق افتاده است.
اما اگر برای چند روز یک تست بارداری مثبت بگیرید و بعداً یک آزمایش منفی بگیرید ، یا بعد از سونوگرافی دچار سقط جنین زودرس شوید ، همچنان طبیعی است که احساس سردرگمی و ناراحتی کنید. با این وجود بدانید که چرا این اتفاق می افتد و این که بر شانس تصور شما در آینده تأثیر نمی گذارد می تواند اطمینان بخش باشد.

بارداری پوچ چیست؟
در یک بارداری طبیعی ، اسپرم کمی بعد از تخمک گذاری تخمک را بارور می کند. در طی چند ساعت ، این تخم بارور شده شروع به تقسیم می کند ، ابتدا دو سلول تشکیل می دهد ، سپس چهار ، سپس هشت و غیره. حدود ۱۰ روز بعد ، تعداد زیادی از سلولها در حال رشد جنینی هستند و در داخل کیسه حاملگی ، در رحم کاشته می شوند.
کاشت برای شروع رشد ، جفت را ترغیب می کند و سطح هورمون (از جمله آنهایی که در آزمایش بارداری خانگی تشخیص داده شده اند ) شروع به بزرگ شدن می کند. طی چند هفته آینده ، جنین رشد خود را ادامه می دهد و – تا هفته ۶ بارداری ، یا حدود یک ماه پس از تخمک گذاری و لقاح ، می توان آن را به عنوان یک نمونه چند میلی متری در سونوگرافی مشاهده کرد.
در برخی موارد ، با این حال ، چیزی در طی این چند هفته اول متوقف می شود. یا تخمک بارور شده هرگز به جنین مبتلا نمی شود بلکه به هر حال داخل رحم می شود. یا چیزی باعث می شود که در اولین روزهای بعد از کاشت در رحم ، رشد جنین متوقف شود.
در هر دو صورت ، پزشکان در صورت مشاهده یک کیسه حاملگی خالی و جنین (یا قطب جنین – اولین علامت جنین) بر روی سونوگرافی تا حدود هفته ۸ بارداری ، تخمک کمی را تشخیص می دهند .

دلایل بارداری پوچ چیست؟
بیش از دو سوم آنها دارای کروموزوم غیر طبیعی هستند – ساختارهای موجود در کلیه سلولهای انسانی که حاوی ژنها هستند. در بسیاری از موارد ، تخمها یا جنین ها به جای ۴۶ موردی که منظورمان از آن بود یا کروموزوم را از دست داده بودند ، دارای کروموزوم اضافی بودند.
این بدان معنی است که این تخمهای لقاح یافته متأسفانه مخلوط مناسبی از مواد ژنتیکی برای تبدیل شدن به جنین را ندارند و نمی توانند به پیشرفت خود ادامه دهند. در موارد دیگر ، جهش های ژنتیکی ، به جای تکرار یا حذف کامل کروموزوم ، احتمالاً مسئول بارداری های آنمبری هستند.
درنهایت ، برای یک تخمک معیوب ،سقط جنین ، پایان بیولوژیکی یک بارداری است که کاملاً درست پیش نمی رود. این بدان معناست که هیچ کاری که شما یا شریک زندگی تان برای ایجاد آن انجام داده اید وجود ندارد ، و همچنین کاری برای انجام آن برای جلوگیری از وقوع آن وجود ندارد.

علائم تخمک blighted بارداری پوچ
یک تخمک پوچ مانند یک حاملگی طبیعی می تواند مانند جنین در حال رشد در آنجا عمل کند ، باعث تولید هورمون ها و ایجاد علائم بارداری شود . این بدان معناست که بسیاری از افرادی که سرانجام فهمیده اند که دارای یک حاملگی آنمبری هستند ، هنوز آزمایشات مثبت بارداری را پشت سر می گذارند و علائمی مانند بیماری صبحگاهی ، سینه های متورم و نفخ را تجربه می کنند. اما زن و شوهر علائم کمتری می توانند به سمت تخم احتمالی احتمالی اشاره کنند:
خونریزی سنگین ، شبیه به دوره شما (برخی از خونریزی ها ممکن است در اوایل بارداری طبیعی باشد .
دل درد یا گرفتگی شدید (این می تواند به سایر عوارض حاملگی از جمله بارداری خارج رحمی نیز اشاره داشته باشد ، بنابراین حتماً بررسی شود)

یک بارداری پوچ چقدر شایع است؟
از آنجا که این بیماری در اوایل بارداری رخ می دهد ، همه موارد تشخیص داده نمی شوند. اما تخمین زده می شود ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل حاملگی ها با سقط جنین پایان یابد و ۸۰ درصد از این موارد در ۱۲ هفته اول اتفاق می افتد. کارشناسان تخمین می زنند که یک سوم از سقط جنین های زود هنگام – آنهایی که قبل از ۸ هفته حاملگی هستند – ناشی از کور شدن تخمک است .

بارداری پوچ چگونه تشخیص داده می شود؟
یک تخمک کور شده Blighted را می توان تنها با سونوگرافی تشخیص داد ، زیرا تنها یک نگاه داخل رحم شما می تواند نشان دهد که یک تخم بارور شده به جنین تبدیل نشده است. تعریف کلی تخمک کور شده این است که هیچ قطبی جنینی در سونوگرافی ۷ هفته ای دیده نمی شود.
بنابراین اگر در مورد تاریخ آخرین دوره خود اطمینان ندارید و نمی توانید قطعه جنین را در سونوگرافی مشاهده کنید ، پزشک ممکن است از شما بخواهد در طی چند روز یا چند هفته برای پیگیری مجدداً به آن مراجعه کنید.
در بعضی موارد ، شما نیازی به انجام هیچ کاری برای درمان تخمک Blighted ندارید. اگر بدن شما زود هنگام تشخیص دهد که جنین در حال توسعه نیست ، محتویات رحم شما – از جمله تخم بارور نشده توسعه یافته – را با خونریزی شبیه به یک دوره سنگین بیرون می اندازد. در واقع ، به احتمال زیاد موارد تشخیص داده نشده بارداری پوچ وجود دارد.
سقط جنین در بارداری پوچ لانه گزینی تخمک بارور شده به دیواره رحم انجام می شود ولی جنین هرگز رشد پیدا نمی کند. اغلب ساک حاملگی خالی با یا بدون کیسه زرد در سونوگرافی قابل مشاهده است. د که زنان فکر می کنند دوره ای است که چند روز با تاخیر پیش می رود.
اگر پزشک شما بارداری پوچ را تشخیص داده باشد ، او احتمالاً چند گزینه درمانی را انجام خواهد داد:
مدیریت انتظار حتی اگر تخمک متورم شده شما با سونوگرافی تشخیص داده شود ، و بدن شما همچنان مانند باردار عمل کند ، پزشکان اغلب توصیه می کنند چند روز یا چند هفته منتظر بمانید تا ببینید که آیا بدن شما بارداری آنامبریک را به طور طبیعی سقط میکند یا خیر. علائم سقط ممکن است شبیه علائم خونریزی قاعدگی شدید باشد.
ممکن است لکه های بزرگ خون دفع کنید و همزمان تهوع، اسهال و کرامپ و درد شکمی نیز داشته باشید. سقط ممکن است به سرعت پیش برود و در چند ساعت آینده لکه های قهوه ای تیره از بدنتان خارج شود. به طور کلی ناراحتی و درد نباید خیلی طول بکشد. البته بعد از سقط انجام سونوگرافی برای اینکه ببینیم بقایایی از جنین در بدن تان باقی مانده است یا خیر باید سونوگرافی برای تان انجام شود.
دارو یا جراحی. بعضی اوقات هورمون هایی که جنین کاشته شده تولید می کنند باعث می شوند که رحم حتی اگر در حال توسعه نباشد ، آن جنین را حفظ می کند. در این موارد ، پزشکان یا قرصی به نام سایتوتک (میسوپروستول) را توصیه می کنند ، که به خلط رحم برای پاک کردن محتویات آن کمک می کند ، یا گشاد شدن و ترشح (D&C) ، یک عمل جراحی مختصر است که به تخلیه رحم کمک می کند.
اگرچه یک بارداری پوچ می تواند پایان دلهره آور آنچه شما امیدوار بودید یک بارداری سالم باشد ، در اینجا خبر خوب است: یک بارداری پوچ بار دیگر بر احتمال بارداری شما تأثیر نمی گذارد.
اگر حادثه هایی از بارداری پوچ را بارها و بارها تکرار کرده اید ، پزشک شما احتمالاً آزمایش را توصیه می کند تا مطمئن شوید دلیل اصلی مشکل وجود ندارد ، مانند عدم تعادل هورمون یا جهش ژنتیکی.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو