خوشمزه ترین دسرهای جهان | تنوعی از رنگ و طعم های بی نظیر

خوشمزه ترین دسرهای جهان | تنوعی از رنگ و طعم های بی نظیر


منبع: همگردی

740

1398/8/15

21:09


به غیر از شیرینی های دوران کودکی، بعضی از شیرینی ها طعم های محبوب محلی دارند. به هر کشوری که بروید، می توانید به راحتی برش های ظریف تیرامیسو را در منوی کافه ها پیدا کنید یا رایحه دلپذیر تارت تخم مرغ به مشامتان می خورد. در یک نظرسنجی غیر رسمی در رابطه با غذاهای محبوب جهان، هر دو دسر به عنوان یک دسر دائمی در لیست غذاهای معروف در همه جای جهان قرار دارند. ایده سرو شیرینی در انتهای یک وعده غذای اصلی مربوط به سال های اخیر هست و دستور پخت بهترین دسرها از ترکیب غذاهایی که مورد پسند افراد مختلف است با مواد اولیه ای که عموما برای همه جذابیت دارند، بدست می آید. خوشمزه ترین دسرهای جهان که در ادامه به شما معرفی می کنم، ثمره 9 سال از عمر من در تحقیق در زمینه شیرینی پزی است، زمانیکه برای چشیدن طعم هایی که تاکنون نچشیده بودم از ایتالیا تا مکزیک سفر می کردم و با سرآشپزهایی که تجربیاتشان به مانند دستور پخت هایشان جهانی بود، صحبت می کردم. در ادامه مطلب بهترین دسرهای دنیا با من همراه باشید تا شما را به سفری خوشمزه ببرم. معروف ترین دسرهای دنیا قطعا اشتهای شما را باز کرده و ممکن است از شیرینی فروشی سر در آورید، ولی مراقب وزنتان باشید و در کنار دسر ورزش را فراموش نکنید!

خوشمزه ترین دسرهای جهان

آلفاجورز

اگر از آرژانتین تا پرو به یک شیرینی پزی بروید، احتمال اینکه آلفاجورزها را که پشت پیشخوان با ظرافت بسیار روی هم چیده شده اند پیدا کنید، بسیار است. در یک گاز ترد از روکش برشته نان شرتبرد و یک لایه شیرین از دلچه د لچه وجود دارد. در آمریکای لاتین سادگی دستور پخت شیرینی یک اصل اساسی برای شیرینی پزهای خلاق بوده و شما می توانید یک نمونه از این شیرینی که در شکلات تلخ غوطه ور شده و با ادویه هایی مانند دارچین مزه دار شده یا اینکه یک نمونه از مدل کلاسیک آنکه از معروف ترین دسرهای دنیا است را بچشید.

آلفاجورز

Apfelstrudel (اشترودل)

برای داشتن یک شیرینی با خمیر گلوتن دار پوشیده شده از پودر آرد شما می توانید یک اشترودل قدیمی به سبک اتریشی ها بپزید. در نمونه اصلی، خمیر آن را به صورت ورق های بسیار نازک کش می آوردند و طبق دستور پخت های قدیمی، این ورقه ها باید به قدری نازک و شفاف باید باشند تا بتوان از پشت آن روزنامه ای خواند! این ورق ها را به دور یک مایه مارمالادی از سیب شیرین به همراه کره و خرده های نان سرخ شده و کشمش و گاهی گردو می پیچند و نتیجه خوشمزه آن را می توانید در میان خوشمزه ترین دسرهای جهان بیابید.

Apfelstrudel (اشترودل)

باقلوا

هزاران لایه خمیر نازک به همراه شیرینی شربت با یک گاز ملایم در دهان شما آب می شوند تا طعم دلپذیر آن را در میان یکی از خوشمزه ترین میراث امپراطوری عثمانی ها حفظ کنند. باقلوا، یک شیرینی به یاد ماندنی در مشرق زمین، بالکان، قفقاز و آمریکای شمالی به شمار می آید و شما می توانید در لیست معروف ترین دسرهای دنیا آن را به راحتی بیابید.

باقلوا

کیک بلک فارست یا جنگل سیاه

این کیک که یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده، شامل تکه های گرد و تیره کیک شکلاتی غوطه ور در شربت گیلاس، لایه های غلیظ خامه زده شده و گیلاس تازه هست. اگر به اندازه کافی مزه دار نشده، می توانید آن را در خامه بیشتری غوطه ور کنید یا می توانید روی آن شکلات رنده شده بریزید و با گیلاس تزیین کنید و نتیجه آن دسری رویایی خواهد بود که ستاره شیرینی پزی های سرتاسر آلمان است، جایی که همه آن را به نام Schwarzwälder Kirschtorte می شناسند.

کیک بلک فارست یا جنگل سیاه

براونی

طرفداران این شیرینی آمریکایی محبوب به طور قطع تجربیاتی با بهترین و بدترین دستور پخت های این کیک دارند. در یکی از دستور پخت های اولیه که در مزرعه Fannie در سال 1906 ابداع شد، برای تهیه آن از شکلات شیرین نشده استفاده شد که به براونی یک بافت شیری شکلاتی بخشید. بیشتر از یک قرن از پخت یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان می گذرد، اما همچنان به عنوان یک شیرینی محبوب و دائمی محسوب می شود و از شیرینی های ثابت در روزهای تعطیل به همراه طعم اعتیاد آور بستنی هست. حتی کاترین هپبورن نیز در یک روایت قدیمی در خصوص پخت براونی پیشنهادی را مطرح کرد: از تلاش کردن دست نکش، خودت باش و هرگز در داخل براونی بیش از حد آرد نریز!

براونی

برما

رشته های ترد و طلایی با خمیر کنافه طلایی به دور مایه ای از مغزهای گوناگون در این دسر شیرین که از خویشاندان خوش رایحه و خوش طعم باقلواست، وجود دارد. برخلاف باقلوا، برما معمولا سرخ می شود و به همراه یک مزه اضافه شده بافتی ترد و شکننده دارد و در شربت غوطه ور می شود. زمانیکه باقلوا محتویات داخل خود را در پایین ترین لایه های خمیر فیلو پنهان کرده، برما گرد می شود، سپس برش می خورد و محتوای درون خود را به نمایش می گذارد. این نمایش چشمگیر محبوبیت برما را برای همیشه حفظ خواهد کرد و آن را به یکی از معروف ترین دسرهای دنیا بدل می کند.

برما

کانولی

با یک روکش ترد و برشته خمیری با محتوای داخلی پنیر خامه ای، یک شیرینی کلاسیک در سیسیلی را خواهیم داشت. منشا اصلی این مورد از بهترین دسرهای دنیا از کارناوال ها و جشن های پالرمو بوده و داخلش ستنی سرشار از پنیر ریکوتای نرم و ابریشمی تهیه شده از شیر گوسفند هست. مایه چرب درون کانولی را بچشید تا شاهدی بر تاثیرات دست پخت عربی روی دست پخت سیسلی ها باشد.

کانولی

کلوچه های هل دار

شاید چهارم اکتبر روز کلوچه های دارچینی در تقویم سوئدی هاست، اما بسیاری از طرفداران کلوچه اصرار بر این دارند که کلوچه با دانه های هل خوش رایحه، نمونه دلپذیرتری است. این کلوچه که از خانواده وتبولار یا کلوچه های گندمی و کلوچه های دارچینی بوده، مناسب زمان استراحت به همراه فنجانی قهوه داغ بخصوص در فصل زمستان خواهد بود. این کلوچه ها نه تنها دستور پخت ساده ای دارند، بلکه بسیار آرامش بخش و به یاد ماندنی هستند. در یک دستور پخت قدیمی از جوآنا کایندوال، دانه های هل خرد شده با خمیر تخمیر شده مخلوط و سپس گرد شده و با یک روکش شیرین از شکر و ادویه آماده پختن خواهند شد. کلوچه های هل دار یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان بوده که شما را به حال و هوای کودکی می برند.

کلوچه های هل دار

کندول

در یک بعداظهر سوزان در سنگاپور محلی ها خود را با یکی شیرینی سرد و ابریشمی خنک می کنند. شیر نارگیل یخ زده با شربت خرما که یک طعم دودی و کاراملی به آن می بخشد، شیرین می شود. این مایع غلیظ یک زمینه بسیار خوب برای رشته های ظریف ژله آردی- برنجی سبز بوده که رنگ زیبای خود را از آب میوه پاندان می گیرند. نمونه های زیادی از این مورد از بهترین دسرهای دنیا را می توان در سرتاسر آسیای جنوبی یافت، اما سنگاپور با اضافه کردن یک قاشق لوبیای قرمز شیرین شده، این خوراکی خوشمزه را هوس برانگیزتر می کند.

کندول

کلوچه های چاکلت چیپ

این شیرینی آمریکایی به سادگی مورد علاقه همگان قرار می گیرد. دستور پخت این کلوچه خامه ای کره ای ساده در حال حاضر دارای تنوعی بی انتهایی بوده که نتایج فوق العاده متفاوتی را فراهم می آورد. یک کلوچه چاکلت چیپ بی نقص ترکیبی از بافت نرم و ترد دارد. لبه های ترد و برشته به آن حالتی سخت داده و محتوای داخلی آن از یک مزه شیرین کره ای با روی روکش بیرونی از جنس تکه های کوچک شکلات تلخ و شکر قهوه ای تشکیل می شود. در داستان های قدیمی گفته می شود که نمونه اولیه کلوچه های چاکلت چیپ در یک تصادف خوب ابداع شد؛ زمانیکه صاحب مسافرخانه ای در ماساچوست به نام روث فیلد به قصد پخت یک کلوچه غیر معمول تکه های شکلات را در خمیر کلوچه ریخت و کارش منجر به شکل گیری یکی از معروف ترین دسرهای دنیا شد.

کلوچه های چاکلت چیپ

موس شکلات

یک مایع غلیظ پخته شده با مواد اولیه ساده یک پارادوکس خوشمزه در موس شکلات که یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده، است. هر چقدر که غلیظ تر باشد، نرم تر خواهد بود. آشپزهای فرانسوی موس را برای حداقل هزاران سال پخته اند، اما ابداع این دسر شکلاتی به عقب تر بر می گردد. در زمان های قدیم مردم آزتک، مایا و اولمک بسیار قبل تر از برقراری ارتباطات تجاری با اروپا از شکلات استفاده می کردند. در کتاب های قدیمی گفته می شود که آشپزها شکلات را از فاصله بسیار دور در ظروف می ریختند تا حالتی کف مانند بر سطح آن ایجاد کنند.

موس شکلات

کیک نارگیل

در این دسر کلاسیک جنوبی با حلقه های گرد کیک وانیلی با پودر نارگیل و خامه آراسته می شود. این شیرینی که یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان بوده، به عنوان یک غذای مختصر در طول روز و یا در پیک نیک محبوبیت دارد. هزاران نمونه از این شیرینی موجود بوده، اما در یکی از اصلی ترین آن ها کیک، در یک لایه پودر نارگیل غلتانده شده هست. منشا این کیک لایه ای از ایالات متحده نیست، ولی بهترین نمونه آن به طور قطع متعلق به آمریکا بوده و نباید با تارت اروپایی اشتباه گرفته شود.

کیک نارگیل

کورنز د گزل

در لیست معروف ترین دسرهای دنیا، شیرینی های کورنز د گزل دائما در صدر جدول قرار دارد. تهیه این دسر نیازمند وقت و تلاش بسیاری بوده و در جشن ها و وعده های غذایی خاص در سرتاسر سال حضور دارد. در نمونه کلاسیک آن یک لایه نازک خمیر به شکل هلالی با مایه ای پر از بادام خرد شده و آب شکوفه پرتقال پوشانده می شود. این شیرینی ها باید تا زمانیکه به رنگ طلایی بدل شده، سرخ شوند که در نهایت خمیری با بافت نرم خواهیم داشت که محتوای داخلی آن در حال آب شدن است.

کورنز د گزل

کرم بروله

شکر براق و سوخته شده روی این دسر خامه ای قرار دارد و بهترین نوع کرم بروله تعادلی از تضادهاست. هرگاز آن که یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده، باید شامل تردی و شکنندگی کارامل و طعم خوش رایحه کاستارد وانیل باشد. به طور معمول در کرم بروله از خامه یکدست و خالص استفاده می کنند. این دسر درمیان غلیظ ترین دسرهای کاستارد بوده و باید به آرامی در حمام آب پخته شده تا از دلمه شدن و پخت بیش از آن جلوگیری شود.

کرم بروله

دن تتس

به دنبال رایحه دلپذیر کاستارد تخم مرغ به داخل شیرینی پزی های هنگ کنگ بروید تا یکی از بهترین شیرینی های این منطقه را پیدا کنید. اندازه بسیار خوش دستی دارد که به راحتی می توان آن را با دست خورد و محبوب ترین حالت آن لحظه ای است که گرم، تازه و برشته از فر بیرون می آید. بسیاری از افراد معتقدد که دن تتس ها بسیار شبیه به pastéis de nata پرتغالی هستند، تارت های تخم مرغی ای که همراه با تاجران پرتغالی و مستعمران به شهرهای مختلف جهان سفر کرده اند.

دن تتس

دونات

در جهان دسرها خمیر سرخ شده جایگاه ویژه ای دارد. همه چیز از beignet فرانسه تا loukoumade (لوکومید) یونان، همه به نوعی دونات یا پیراشکی هستند و هیچ تعجبی ندارد اگر بسیار پر طرفدار باشند. یک شنای سریع در داخل روغن داغ یک خمیر ساده را به یک شیرینی خوشمزه که می تواند محتوای داخلی بسیار متنوعی داشته باشد، تبدیل می کند، اما اخیرا دونات های آمریکا به خاطر مایه های متنوع و طعم های گوناگون جایگاه بسیار خوبی در لیست بهترین دسرهای دنیا یافته اند.

دونات

تارت استرهازی

از روزهای درخشان امپراطوری اتریشی مجارستانی که سرتاسر اروپای مرکزی کشانده شده تا یک قرن بعد از آن، میراث خامه ای دیده می شود. حلقه های باریک این کیک باشکوه به همراه مرینگ که بین نوارهایی از خامه کره ای و شکلات قرار داشته، شکوه غریبی دارند. بافت آب شونده و شیرینی غلیظ آن این کیک قدیمی را در همه طول سال بین شیرینی های محبوب مردم بوداپست حفظ کرده و این شیرینی را می توانید به راحتی در شهر وین هم بیابید.

تارت استرهازی

فلن

در خانواده پرجمعیت دسرهای کاستارد و فلن آمریکای لاتین بهترین پسر عموها محسوب می شوند. این دسر از ترکیب بسیار فوق العاده و سادگی بی عیب و نقص و آراسته برخوردار هست و یک لایه نازک از کارامل تلخ روی دسر به همراه شربت به دور شالوده اش دیده می شود. این دسر یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان بوده و طعمی به یاد ماندنی دارد.

فلن

فوندانت گاتئو شکلاتی

تهیه این کیک تیره رنگ و غلیظ که یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده، نیازمند به زمان زیادی است و اگر آن را سریعا سرو کنید، یک استخر چسبناک از شکلات داغ خواهید داشت و اگر آن را دیر سرو کنید، براونی خواهید داشت. زمانیکه در بهترین تعادل قرار دارد، یک گاز از این شیرینی ترکیبی از طعم آشنای کیک شکلاتی به همراه مایع شکلاتی داخل آن را به یاد شما خواهد آورد. در سال 1990، این کیک به ستاره اکثر منوی کافه ها مبدل شد، تا امروز که این دسر دلپذیر و خوشمزه یکی از بهترین راه ها برای به پایان رساندن وعده غذایی به شمار می آید.

فوندانت گاتئو شکلاتی

جلاتو

از بین دسرهای یخ زده مناطق گرمسیر، شیرینی جلاتو از محبوب ترین هاست. محتوایی کم چرب دارد که اگر گرمتر سرو شود، نسبت به زمانیکه به صورت بستنی سرو شود، مزه تندتر و قوی تری خواهد داشت. شما می توانید آن را گرم، مثل یک جلاتو گرم لیمویی یا یک نمونه غلیظ با تکه های گردو یا به شکل کلاسیک آن یعنی شکلاتی میل کنید. در ایتالیا این خوراکی که یکی از معروف ترین دسرهای دنیا بوده، در تمام طول سال یک تجربه غذایی ضروری محسوب می شود و طرفداران آن می توانند به موزه جلاتو سفر کنند؛ جایی که تورها به قصد چشیدن طعم های گوناگون به آنجا می روند.

جلاتو

گلاب جامون

در دستور پخت سنتی یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان، خمیر گلاب جامون با یک قاشق از خویا تهیه می شود که به محصول نهایی بافت نرمی می بخشد و گلاب جامون سرخ شده در کره آب شده چربی بیشتری به طعم غذا اضافه می کند. این شیرینی غلیظ از غذاهای محبوب مراسم ها و جشن های هندی ها بوده، اما نام این دسر ریشه در سرزمین پارس دارد. داستان های قدیمی روایت می کنند که در قرون وسطی گلاب جامون توسط مسافرین ایرانی به هند آمده است.

گلاب جامون

چیز کیک ژاپنی

دوستداران کیک پنیری اگر نمونه نیویورکی آن را مقداری سنگین می دانند، قطعا از طرفداران نمونه ژاپنی خواهند شد. این شیرینی خامه ای رایحه تند پنیر را با نرمی کیک اسفنجی ترکیب کرده و غلظت موجود در پنیر این کیک بافت نرم آن را متعادل می کند. راز پخت این مورد از بهترین دسرهای دنیا یک تکنیک غیر معمول بوده و از ترکیب سفیده تخم مرغ زده شده با خمیر مملو از پنیر خامه ای و وانیل تهیه می شود. نمونه های بسیار متنوعی از چیز کیک در سرتاسر مغازه های شیرینی پزی ژاپن یافت می شوند.

چیز کیک ژاپنی

کاشاتا

در مغازه های آفریقای جنوبی به دنبال این شیرینی های طلایی با تردی شکر کاراملی شده به همراه تکه های بادام زمینی یا پودر نارگیل تازه یا ترکیبی از هر دو بگردید. کاشاتا که یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده، با اضافه شدن رایحه دلپذیر هل در جایگاه بالاتری قرار گرفته و همین امر آن را از یک دسر ساده به سلطان شیرینی های درجه یک جهانی تبدیل می کند. تاجرانی که یکبار با کشتی های دهو از ساحل آفریقای شرقی عبور کرده اند، از آن سوی آب ها به همراه خود کلمات، ادویه و مزه های جدید می آورند و نام این شیرینی محبوب هم از عربستان آمده است.

کاشاتا

کیلیفی

زمانیکه سایر کشورها مربا می خوردند، اروپای مرکزی از مزه بسیار خوب لکوار لذت می برد. در داخل این کلوچه معطر هلالی شکل کمپوت میوه های قلبی شکل دیده می شوند که آن را به یکی از معروف ترین دسرهای دنیا بدل می کند. خمیر آن به شکل نصف ماه درست می شود، محتوایی کم شیرینی دارد و روی آن پتویی نازک از پودر شکر درست می شود. همه کیلیفی ها فقط به کمپوت های میوه محدود نیستند و محتوای داخلی این شیرینی ها که بسیار برای تعطیلات مورد استفاده هستند، گاهی می تواند از دانه های خشخاش یا گردوی شیرین شده باشد.

کیلیفی

کنافه

مانند بسیاری از دسرهای خاورمیانه کنافه در یک شربت شکری خوش رایحه غوطه ور می شود و با روکش ها و محتویات داخلی متنوع، گلاب و شکوفه های پرتقال آراسته می شود. از عمان تا بندر اسکندریه برای این تکه های شیرین از کنافه صف های طولانی تشکیل می شود. بهترین مکان برای امتحان کردن این دسر احتمالا شهر نابلوس در فلسطین خواهد بود که مدعی بوده، شهر کنافه است. در نمونه نابلوس مقدار زیادی از محتوای داخلی پنیر گوسفندی بوده که با رشته هایی از کلوچه یا لایه نازکی از سمولینای پوشانده می شود و یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان را بوجود می آورد.

کنافه

Kouign Amann

در زمان های قدیم کویین امان مسافران شیرینی دوست را به بریتانیا می کشاند. شیرینی پز مشهور، دامنیک انسل با سرو این شیرینی های ترد دایره ای شکل در شیرینی پزی خود توانست به شهرتی جهانی دست یابد. بریتانیا برای کیفیت بالای نمک دریایی و کره شناخته شده و کوویین امان هم به معنای کیک کره ای به زبان بریتانی هست. کویین ابتدا غلتانده شده و سپس با لایه هایی از کره روی هم تا می شود که هر چقد لایه های کمتری داشته باشد، برشته تر خواهد بود. در نهایت، یک نان گرد شده خواهیم داشت که در داخل شکر و دانه های نمک دریایی بریتانی غلتانده شده و یکی از بهترین دسرهای دنیا به شمار می آید.

Kouign Amann

کولفی

در کنار جذابترین شیرینی ها، این دسر یخ زده با بافتی هوس برانگیز هم وجود دارد. در دستور پخت سنتی آن شما باید ساعت ها مواد را هم بزنید و ابتدا با جوشاندن شیر با شعله کم شروع کنید و این عملیات آهسته به شکر طبیعی شیر طعمی کاراملی می بخشد. امروزه کولفی در هزاران طعم مختلف موجود بوده و در نمونه کلاسیک آن با طعم های موزون هندی آراسته می شود.

کولفی

تارت لیمو

یک لایه از خامه لیمویی داخل این تارت فرانسوی کلاسیک را پر می کند که طعم آن با سنگینی کره و ترشی آب لیمو متعادل می شود. لایه بیرونی آن بافتی مانند کلوچه های شرتبرد دارد که ترد، برشته و پر چرب بوده و حالتی ایده ال از تضاد با مایه داخلی ابریشمی ایجاد می کند. زمانیکه تارت لیمو به خوبی پخته شود، نتیجه آن بهشت است و یکی از معروف ترین دسرهای دنیا را شکل می دهد.

تارت لیمو

تارت لینزر

این تارت به عنوان یک غذای محبوب و قدیمی مثل شهر هم نامش در اتریش بوده که همچنان هم در قرن 21 یک ستاره محسوب می شود. خمیر این مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان از مغزهای گردو یا فندق آسیاب شده پر شده که در داخل یک مایه مربایی آب می شوند. این شیرینی چیزی مابین کیک و تارت است. دستور پخت تارت لینزر از سال 1653 وجود داشته و در سرزمین مادری این تارت، خانواده ها شکل های متنوعی از آن را به صورت شیرینی های پر ادویه از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده اند. به غیر از روکش ترد شبکه ای که مایه ای که در درون آن است را به نمایش می گذارد، ادویه ها شیرینی ملایم آن را به جذابیتی به یاد ماندنی تبدیل می کنند. مایه درون آن میوه های مربا شده هستند و خمیر معطر تارت لینز با میخک های آسیاب شده، دارچین و مزه لیمو درست می شود.

تارت لینزر

M'hanncha

یک برش از لایه های نازک خمیر طلایی، مایه درونی آنکه شامل مغزهای آسیاب شده و آب شکوفه پرتقال و مصطکی بوده را به نمایش می گذارد. این شیرینی آراسته شده با پودر دارچین و مغزهای خرد شده به همراه یک لیوان از چای نعناع سنتی مراکش بهترین ترکیب برای پذیرایی از میهمان ها هست. این دسر از یک لایه نازک از خمیر ورقا درست می شود و یکی از بهترین دسرهای دنیا به حساب می آید.

M'hanncha

Ma'amoul

در هنگام پایکوبی در بعضی از تعطیلات روزهای سال بسیاری از مردم مشرق زمین به سراغ این شیرینی های دلپذیر که روکشی از آرد سمولینای ترد و داخل آن خرمای خرد شده یا گردو و یا ترکیبی از هر دو دارد، می روند. علاقمند بودن به این شیرینی، سه سنت مذهبی برتر مناطق اطراف را متحد می کند. یک گاز شیرین و دلپذیر از این شیرینی ها بزنید تا آن ها را یکی از معروف ترین دسرهای دنیا به حساب آورید.

Ma'amoul

ماندازی

اضافه کردن شیر نارگیل طعمی دلپذیر و خوش رایحه به این دسر میوه ای اضافه می کند که شیرینی ملایم آن زمانیکه با یک فنجان از شیر قهوه یا چای همراه می شود، بی نظیر خواهد بود. در بعضی نمونه های این مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان مقدار کمی هل آسیاب شده مزه آن را چند برابر می کند. سادگی این پیراشکی ها، دعوتی برای خلق طعم، روکش های جدید و ایجاد تنوع در نوشیدنی های همراه آن هستند.

ماندازی

مدوویک

در این دسر مقداری عسل، لایه های معطر خمیر اسلندر را آراسته می کند. در بین لایه های کیک که می تواند تا ده لایه هم باشد، بهترین نمونه آن سرشار از خامه است که در میان عسل آب می شود. تنوع مدوویک بسیار گسترده بوده، اما بهترین آن با اضافه کردن یکی از دو مواد اولیه روسی به داخل مایه درون دسر تهیه می شود و عده ای در روسیه از خامه ترش برای اضافه کردن طعم بیشتر به غذا استفاده می کنند. سایر غذاها در روسیه طعم خود را از شیر شیرین تلغیظ شده دریافت می کنند که تصویر بسیار خوبی از آشپزی روسیه در دوران شوروی را به نمایش می گذارند.

مدوویک

چیز کیک نیویورکی

چیز کیک یکی از بهترین دسرهای دنیا بوده که در بین دسرها و کلوچه های دیگر، شکل متفاوتی دارد. یک گاز نرم و ملایم از آن شامل چربی پنیر خامه ای و کیک اسفنجی بوده که این دو در کنار هم به چند طعم و مزه ساده، پیچیدگی می بخشند. مثل شهر نیویورک، کیک پنیری هم از سرتاسر جهان الهام گرفته است. برخلاف بسیاری از دستور پخت های تجملاتی، کیک پنیری کلاسیک نیویورک از همه ادویه و طعم های تند و بیش از حد دوری می کند و با مقدار کمی از وانیل و طعم لیمو که به آن رایحه خوشی می بخشد و شکر، تخم مرغ، خامه و پنیر خامه ای تهیه می شود که تقریبا دستور پخت این مورد از معروف ترین دسرهای دنیا از فیلادلفیا است.

چیز کیک نیویورکی

اولیبولن

این شیرینی که مثل دامپلینگ های سرخ شده است، یک راه خوشمزه هلندی برای جشن گرفتن نیو یرز ایو به حساب می آید. ممکن است اولیبولن یک میان وعده ساده به نظر بیاید، اما در واقع یک حرفه بسیار مهم در هلند است، جایی که یک رقابت سالانه در چشیدن غذا با چشمان بسته در مرکز تحقیقات مزه های غذا در دانشگاه واخینگن برای انتخاب بهترین اولیبولن کشور برگزار می شود.

اولیبولن

پاولووا

استرالیایی هایی که علاقمند به شیرینی و کیوی هستند، زمانیکه بحث پاوولوا به میان می آید، بسیار هیجان زده می شوند. آنا پاولوا یک بالرین معروف روسی که بخاطر او این دسر پاولوا نامگذاری شده، به هر دو کشور استرالیا و نیوزیلند سفر کرده است. هر دو کشور ادعا می کنند این شیرینی متعلق به آنان بوده، اما زمانی این بحث به پایان می رسد که هیچ یک نمی توانند لذت خامه ای و نان ترد یک پاوالوا بی نقص را انکار کنند.

پاولووا

Polvorónes

این کلوچه های کوچک پودری که به راحتی در دهان خورد می شوند از مانیلا تا مکزیک محبوب همه هستند. در ایالات متحده یک نمونه از این کلوچه ها در جشن های مکزیکی باب هستند، اما عادلانه نیست که فقط برای مراسم های خاص تهیه شوند. پلورنس نمونه ساده ای از شیرینی است که می تواند به عنوان میان وعده بعدازظهر یا دسر خورده شود تا جایگاه خود را به عنوان یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان حفظ کنند. این شیرینی دستور پخت های متنوعی دارد و شامل بادام و گردو می شود، اما منشا اصلی هر کدام از این شیرینی ها ریشه در اسپانیا دارد که برخی ها عقیده دارند که ریشه قدیمی تری در خاورمیانه دارد.

Polvorónes

قطایف

پس از ساعت ها روزه گرفتن بسیاری از روزه داران چشم انتظار مزه شیرین قطایف بعد از غروب خورشید خواهند بود، با طعم خمیر تخمیر شده پنکیکی که داخل آن ترکیبی از پنیر، میوه خشک شده، مغزها و خامه دارد که معمولا با گلاب و پودر دارچین معطر می شود. بعضی از نمونه های قطایف می توانند به همین صورت تهیه شوند با اضافه کردن یک شربت خوش رایحه، اما طبق دستور پخت قدیمی قبل از سرو کردن سرخ شده و دوباره یک لایه مغز و طعم های خوش رایحه روی آن ریخته می شوند.

قطایف

Rigó Jancsi

در این دسر کلاسیک، کیک اسفنجی شکلاتی نرم به دور مربای زردآلو و موس شکلات ساندویچ شده و روی آن هم یک لایه بسیار نازک شکلات می ریزند، سپس به شکل مربع های کوچک برش می دهند. این دسر در بین لیست بهترین دسرهای دنیا از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و همچنین، بخاطر بافت ابریشمی و طعم غلیظ شکلات پر طرفدار است. این کیک به خاطر یک داستان عاشقانه که توجه جهانیان را به خود جلب کرده، نامگذاری شده است. ریجو جنسکی یک ویولونیست رومانی بوده که قلب یک پرنسس متاهل به نام دکارمن چیمی را می رباید و این دو زمانی که در سال 1896 با یکدیگر فرار کردند، تیتر بسیاری از خبرها شدند.

Rigó Jancsi

بستنی زعفرانی

این بستنی با زعفران و گلاب و پسته معطر شده و جای تعجبی ندارد که در نوروز محبوب باشد. از رنگ طلایی ملایم تا رایحه خوش هوس برانگیز آن موجب می شود که وجود آن در فصل بهار الزامی باشد. بستنی زعفرانی یک تجربه به یادماندنی بوده و طعم های دلپذیرش آن را در بین معروف ترین دسرهای دنیا قرار داده است. برای تجربه بهتر این بستنی می توانید آن را به صورت یک ساندویچ سنتی ایرانی میل کنید.

بستنی زعفرانی

توپک های کنجدی

یک گاز از جیاندویی سرخ شده بزنید تا محتوای داخلی شیرین و روکش برشته کنجدی آن را بچشید. این شیرینی چینی سنتی می تواند از خمیر لوبیای شیرین یا پوره سیب زمینی نرم با دانه های نیلوفر آبی تهیه شود که هر دوی آن همراه بسیار خوبی برای دانه های کنجد هستند. توپک های کنجدی به طور خاص در جشن های سال نو لونار محبوبند، اما نه فقط برای طعم دلپذیرشان. بلاگر دسر و نویسنده، آنیتا چوو می گوید: "برای بسیاری از مردم جیاندویی در سال نو، سمبل بسیار مهمی هست. شکل کروی و رنگ طلایی آن در هنگامی که در روغن داغ سرخ می شود، فال نیکی برای سال پیش رو است."

توپک های کنجدی

بستنی یخ زده، Xue Hua Bing

بستنی Xue Hua Bing پاسخی به یکی از مهمترین حقایق غذایی است: هیچ چیز بهتر از یک غذای شیرین خنک در هوای گرم نیست. تکنیک غیرمعمول رنده کردن بستنی و روکش های پیچ در پیچ آن نمونه تایوانی آن را از سایرین برتر می کند. این بستنی دارای یک زمینه خامه ای بوده که می تواند با هرچیزی از چای سبز تا پوره میوه طعم دار شود. برای اینکه به بهترین حالت تهیه شود، طعم های مورد علاقتان را با آن ترکیب کنید. محبوب ترین میکس ها، خمیر لوبیا قرمز ادزوکی، تارو، ژله علف ،میوه تازه، شیر تلغیظ شده شیرین و موچی هستند. این بستنی یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان به حساب می آید.

بستنی یخ زده، Xue Hua Bing

پای گیلاس ترش

برشی از روکش ترد و برشته این پای ترش مزه بزنید تا محتویات داخل آن شما را شگفت زده کنند. گیلاس های داخل یکی از بهترین دسرهای دنیا، رنگی کهربایی دارند که بیشتر به نظر می آید از کنسرو باشد تا درخت. رنگ قرمز کهربایی آن از گیلاس مونتمورنسی بوده و از آنجایی که این میوه نسبت به سایر شیرین کننده ها سریعتر فاسد می شود، اگر شما خارج از میدوست یا در شمال ایالات متحده زندگی می کنید، ممکن هست هرگز آن ها را ندیده باشید. این گیلاس ها بسیار ترش و سرشار از جوهر مازو هستند که با شکر موجود در مایه درون پای تعادلی دلچسب ایجاد می کنند.

پای گیلاس ترش

برنج استیکی با انبه

همه نمونه های بی کیفیت در رستوران هایی که کیلومترها از جنگل های درختان انبه فاصله دارند را از خاطر ببرید. این شیرینی سنتی از برنج گلوتن دار که در پدیز، جنوب آسیا رشد می کند و با دانه نشاسته ترکیب و همچین با شیر نارگیل و خرما تهیه می شود. این ترکیب یکی از معروف ترین دسرهای دنیا به شمار می آید.

برنج استیکی با انبه

پودینگ تافی

لذت بخش ترین دسر بریتانیا و یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان، این شیرینی خانگی است که داغ سرو می شود و بسیار خاطره انگیز است، با زمینه کیکی نرم که با خرمای خرد شده آراسته و در یک سس خامه ای غوطه ور می شود. مزه های خوب آن از شهد خرما یا شیره چغندر بوده و بهترین حالت این پودینگ زمانی است که شهد خرما شکر آن را بلورین می کند. این دسر در گذشته بخش عمده ای از رژیم غذایی مردم انگلستان را در برمی گرفت. پودینگ تافی که در انگلستان تهیه می شود با نوعی که در خارج از جزایر بریتانیا شناخته شده متفاوت است.

پودینگ تافی

تارت تاتین

اگر تا به حال این مورد از بهترین دسرهای دنیا را نچشیده اید، تارت تاتین برای شما یک سوپرایز خواهد بود. بهترین نوع آن با طعمی خوشمزه و غلیظ است که گاهی روکشی از کرم فرایچه تند مزه دارد. برای پخت این دسر کاراملی ابتدا لایه های سیب را روی هم چیده، سپس شکر و کره را در یک ظرف بریزید و در آخر روی آن را با یک لایه خمیر بپوشانید. این خمیر محتوای داخلی را می پوشاند و مایه دورنی را بخارپز می کند و شکر را به حالتی کاراملی در می آورد، به طوریکه سیب در داخل آن ذوب شود. سخت ترین بخش این تارت زمانی است که از فر بیرون می آید و باید قبل از اینکه شکر ذوب شده چسبناک شود، روی ظرفی برگردانده و سرو شود.

تارت تاتین

تیرامسیو

در این دسر مدرن ایتالیایی لایه های خامه ای ماسکارپونه زده شده روی بیسکوییت های بند انگشتی غلتانده شده در قهوه ریخته و به عنوان یک پایه شیرین در همه جای جهان تهیه می شوند. جای تعجبی نیست که تیرامیسو به معنای " مرا بلند کن " هست، زیرا ترکیبی از قهوه، شکلات، خامه همه حتی بد غذاترین افراد را هم به هیجان می آورد. تاریخدانان علاقمند به شیرینی و کیک منشا اصلی این دسر را از رستوران the Treviso Le Beccherie می دانند، اما مردم جهان با ترامیسو در اواخر سال 1990 آشنا شدند. افراد بسیاری مدعی ابداع این مورد از بهترین دسرهای دنیا هستند، اما واقعیت هرچه که باشد این دسر افتخارات زیادی کسب کرده که در منوی رستوران ها و کافه ها موجود هست.

تیرامسیو

کیک ترس لچس

یک کیک اسفنجی نرم و پفکی وسیله ای فوق العاده برای حمل میلیون ها طعم متنوع در یک دسر خامه ای است. سه شیری که این مورد از معروف ترین دسرهای دنیا بخاطرشان نامگذاری شده، معمولا شیر تلغیظ شده شیرین، شیر خشک و خامه هستند که کیکی لذت بخش و دلنوازی را تشکیل می دهند.

کیک ترس لچس

ترایفل

این مورد از بهترین دسرهای دنیا از لایه های ضخیم کیک اسفنجی به همرا مربا و کاستارد و تقریبا هر چیز شیرین و خوشمزه ای که در دسترس آشپز قرار دارد، تهیه می شود. مهم نیست که چه چیزی در بین لایه های کیک می ریزید، ترایفل همیشه طعم دلپذیر شیرین و حس همیشگی خود را حفظ می کند. این دسر از قرن 16 و شاید قبل تر از آن نامگذاری شده، اما مواد اولیه آن در طول زمان اصلاح و بهتر شده اند. راز طول عمر ترایفل در طعم به یادماندنی آن است. زمانیکه من در یک شیرینی پزی به عنوان شاگرد آشپز کار می کردم، سرآشپز به من چنین پیشنهادی داد: تا زمانیکه طعم های مورد استفاده ات خوب باشند، نگران چسبیدن مواد کیک و نگران اینکه زمانیکه از فر بیرون می آید، بی نظیر و بی نقص به نظر بیاید، نباش در بدترین حالت آن را در یک کاسه بریز و بگو این یک ترایفل است!

ترایفل

توب تیم کراب

پس از یک میان وعده کبابی و گرم با دستپخت تایلندی توب تیم کراب شما را با یخ های خرد شده و آب نارگیل شیرین شده آراسته شده با برگ های پاندان خنک می کند. معمولا برگ پاندان با وانیل به تنهایی رایحه ای بسیار مطلوب دارد، اما برای دوستداران این مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان، روبی ها محبوب ترند. برای روبی، شاه بلوط در شربت میخک خیسانده و سپس در آرد تاپیکا غلتانده و در آخر جوشانده می شود. نتیجه آن یک طعم شیرین و جویدنی به همراه مزه نمکی حاصل از نارگیل هست. یک کاسه از توب تیم کراب ارزش سفر کردن به بانکوک را دارد.

توب تیم کراب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو