آخر هفته به کدام گالری‌ها سر بزنیم؟

منبع: برترین ها

83

1398/8/16

17:16


نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های هنری میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

خبرگزاری ایسنا: نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های هنری میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه (16 و 17 آبان‌ماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند را در ادامه آشنا خواهید شد:

آخر هفته به کدام گالری‌ها سر بزنیم؟

گالری گلستان

نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی برای اولین بار در گالری گلستان به نمایش گذاشته می‌شود. افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه (17 آبان ماه) برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی از 17 تا 29 آبان ماه در گالری گلستان برگزار است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه جمعه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 اعلام شده است. گالری گلستان پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 واقع شده است.

گالری ایده

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های ملیحه سیمی با عنوان «هاژی» روز جمعه (17 آبان ماه) در گالری ایده افتتاح می‌شود و تا 22 آبان نیز ادامه دارد.

گالری ایده در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه هجدهم، شماره 26 واقع شده است.

ساعت بازدید از این نمایش نیز هر روز از ساعت 16 تا 20 اعلام شده است.

نمایشگاه دستان

نمایشگاه انفرادی مهرداد پورنظرعلی با عنوان «لوح درلوح؛ چند طراحی بدون عنوان» از 17 آبان تا اول آذرماه در گالری دستان برگزار است.

ساعات بازدیداز این نمایشگاه هر روز (به غیر از روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی) از ساعت 11 تا 19 فراهم است.

گالری دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 واقع شده است.

گالری شروه

نمایشگاه گروهی فیگوراتیو روز جمعه (17 آبان ماه) در گالری شروه آغاز به کار می‌کند و تا 22 آبان نیز ادامه دارد.

گالری شروه در میدان فاطمی، میدان گلها، خیابان کاج جنوبی، کوچه سوم، پلاک 12، واحد 2 واقع شده است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه (17 آبان ماه) از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود. همچنین بازدید هر روز به غیر از پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 امکان‌پذیر است.

گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی نقاشی رحیم مولائیان با عنوان «دگردیسی نقش‌مایه‌های اساطیری» روز جمعه (17 آبان ماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 29 آبان ادامه دارد.

گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک 11 واقع شده است. همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها ساعت 16 تا 20 فراهم است.

گالری سیحون دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شلمان

نمایشگاه گروهی عکس به کیوریتوری صله ابوطالب و با عنوان «اصالت دست» از روز جمعه (17 آبان ماه) در گالری شلمان آغاز می‌شود و تا 22 آبان نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون نسرین ابریشمی، نیلوفر اسدی، محمد امیری، ستاره اسماعیل‌زاده، فتحیه احسان نیا، فتانه رحیمی، فرشیدورد ریاحی پناه، فریبا حسینی، پانیذ خوش‌نیک، فهیمه صفاری، پریسـا صفری، پریناز طالعات، فاطمه طرخورانی، امیر فرهنگ‌زارع، امین گلشن، سحر مجیدزاده، ارشاد مظلومی، سمانه موسوی و صدف وکیل‌زاده به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز 16 تا 20 فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین

گالری شیرین نیز روز جمعه (17 آبان ماه) میزبان افتتاحیه دو نمایشگاه هنری است.

بر این اساس نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های کتایون روحی و نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های فردوس کاشانی اخوان از 17 تا 29 آبان در این گالری برگزار است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه‌ها جمعه‌ها از 16 تا 20 و شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20 اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ 13، شماره 5 واقع شده است.

گالری نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی ابراهیم فرجی و حسینعلی ذابحی با عنوان «دو منظر، دو قاب» روز جمعه (!7 آبان ماه) در گالری نگر افتتاح می‌شود و تا 22 آبان ماه افتتاح می‌شود.

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها 13 تا 20 اعلام شده است. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت 16 تا 21 برگزار می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33 واقع شده است.

گالری والی

نمایشگاه انفرادی نقاشی باران احمدی راد «بی مرگی» روز جمعه (17 آبان ماه) در گالری والی افتتاح می‌شود و تا 28 آبان نیز ادامه دارد.

گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) 12 الی 20 و جمعه‌ها 16 الی 20 اعلام شده است.

گالری هفت‌ثمر

نمایشگاه انفرادی تصویرگری ژیلا هدایی نیز از روز جمعه (17 آبان ماه) تا 22 آبان در گالری هفت‌ثمر برگزار است.

گالری هفت‌ثمر در خیابان مطهری، کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 واقع شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه نیز 16 تا 20 اعلام شده است. گالری هفت‌ثمر پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری آ

نمایشگاه هفته تصویرگری 98 که از روز جمعه (10 آبان ماه) در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرده بود و پس از چند روز به دلیل آنچه مشکلات فنی عنوان شده است، تعطیل شد، از روز چهارشنبه (15 آبان ماه) در گالری «آ» برگزار می‌شود.

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران در پیامی چنین عنوان کرده است که خانه هنرمندان ایران برای حفاظت از آثار هنرمندان تصویرگر در برابر مشکلات احتمالی ناشی از تعمیرات خانه، با توافق انجمن تصویرگران، نمایشگاه هفته تصویرگری را به شکل زیر از روز چهارشنبه (15 آبان ماه) مجددا بازگشایی می‌کند.

در این پیام توضیح داده شده است که «نمایشگاه سالانه اعضای انجمن با عنوان «ما تصویرگر هستیم» در گالری‌های پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران از روز سه‌شنبه 14 آبان دایر بوده و نمایشگاه‌های نشان آبان 97 شامل آثار کریم نصر «نام بزرگ تصویرگری»، علی اکبر صادقی «نام آشنای تصویرگری» و مریم محمودی مقدم «نام نو تصویرگری» در «گالری آ» به کار خود ادامه خواهند داد.»

«گالری آ» از ساعت 16 الی 20 امکان بازدید دارد. این گالری در خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک 7 واقع شده است.

موزه ملی ایران (موزه مادر)

نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» با نمایشی از تمدن شرق مدیترانه از موزه باستان‌شناسی الیکانته که از روز یکشنبه 31 شهریور در موزه ملی ایران افتتاح شد، تا 26 فروردین‌ماه سال آینده در سالن نمایشگاه‌های موقت موزه باستان‌شناسی و هنر دوره اسلامی برپا است.

300 اثر اسپانیایی در چهار گالری «دوران پارینه سنگی تا دوره مفرغ»، «گالری دوره‌های آهن، فینیقی، رومی، اسلامی، قرون وسطی»، «عصر مدرن و معاصر» و « اسناد روابط سیاسی ایران و اسپانیا در سده هفدهم میلادی» در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده‌اند.

این نمایشگاه دوشنبه‌ها تعطیل است و برای بازدید عمومی باید 5 هزار تومان پرداخت شود.

موزه ملی ایران در خیابان 30 تیر واقع شده است.

فرهنگسرای نیاوران

اولین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت با حضور بیش از 90 نفر از هنرمند در حوزه‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی، گرافیک، کاریکاتور، عکس و ... روز جمعه (17 آبان ماه) در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از 90 هنرمند پیشکسوت حضور دارند که از هر کدام سه اثر دریافت شده است و تا جایی که ظرفیت گالری اجازه بدهد این آثار به نمایش گذاشته خواهد شد و به احتمال زیاد حدود 120 اثر در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو