بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی


منبع: ستاره

427

1398/8/17

21:36


مریم طوسی یکی از بهترین و پر افتخار‌ترین دونده‌های دو‌ سرعت در ایران است که تا کنون توانسته جوایز و رکورد‌های زیادی کسب کند و رتبه کشورمان را در این ورزش ارتقا دهد.

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی


ستاره |
سرویس چهره ها - 
مریم طوسی، دونده ایرانی است که تا کنون توانسته موفقیت‌های بسیار زیادی در رشته دو میدانی کسب کند. او در دوران مدرسه خود تمامی ورزش‌ها را امتحان کرد تا اینکه استعداد او در ورزش دو توسط معلمش کشف شد. در ادامه با ما همراه شوید تا درباره مریم طوسی بیشتر بدانید.


بیوگرافی مریم طوسی

مریم طوسی در ۱۴ آذر ماه سال ۱۳۶۷ در شهر تهران متولد شد.


تحصیلات

این ورزشکار در رشته تربیت بدنی در دانشگاه تهران تحصیل کرد و توانست فارغ التحصیل در همین رشته شود.


ازدواج مریم طوسی

مریم طوسی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.


خانواده مریم طوسی

مریم طوسی در یک خانواده ۵ نفری زندگی می‌کند. وی دو بردار دارد که از او بزرگ‌تر هستند و خودش فرزند آخر خانواده است. می‌توان گفت که وی در یک خانواده ورزشکار بزرگ شده است. پدر مریم طوسی نیز یک ورزشکار بوده و والیبال بازی می‌کرد. خود مریم طوسی نیز علاقه زیادی به والیبال دارد و همیشه بازی‌های والیبال را دنبال می‌کند. برادران مریم طوسی هم در رشته فوتبال فعالیت دارند.


علاقه به نقاشی

مریم طوسی علاقه زیادی به رشته هنری نقاشی دارد و چهره‌های زیادی را به صورت حرفه‌ای کشیده است؛ اما اکنون به دلیل فشردگی تمرینات دو نمی‌تواند این علاقه خود را دنبال کند و نقاشی بکشد.


آغاز فعالیت‌های ورزشی مریم طوسی

طبق گفته‌های خودش در دوران مدرسه بیشتر رشته‌های ورزشی را امتحان کرده، اما معلم ورزش او استعدادش را در زمینه دو کشف می‌کند. در دوران مدرسه ابتدایی یک بار به مسابقات دو دعوت می‌شود، اما مادرش با حضورش در مسابقات مخالفت می‌کند و به حضورش در این مسابقات رضایت نمی‌دهد. اما در دوران دبیرستان بدون اطلاع مادرش در مسابقات حضور پیدا می‌کند و افتخار آفرینی می‌کند. با کسب این مقام موفق می‌شود رضایت خانواده اش را نیز به دست بیاورد.


اولین حضور و اولین مدال مریم طوسی در تیم ملی

مریم طوسی اولین بار در سن ۱۸ سالگی در تیم ملی حضور یافت. رکود‌هایی که تا سال ۱۳۸۵ زد باعث انتخاب او به عنوان یکی از اعضای تیم ملی شد. همچنین وی در سال ۱۳۹۰ اولین مدال طلای خود را کسب کرد.
 


رکورد‌های مریم طوسی

مریم طوسی در طی سال‌هایی که در این زمینه ورزشی کار کرده، توانسته رکورد‌هایی زیادی از آن خود کند. او رکورد دار دو‌های ۶۰ متر، ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر در بین زنان ایران است. البته در سطح وسیع‌تر نیز توانسته دو مدال طلا قهرمانی داخل سالن آسیا را اخذ کند. این مدال‌ها در دو ۴۰۰ متر بوده است. مریم طوسی ۳ مدال برنز در دو‌های ۴ در ۴۰۰ متر امدادی و ۶۰ متر ستارگان آسیا را نیز کسب کرده است.


افتخار آفرینی های مریم طوسی

مریم طوسی مدال ۴۰۰ متر سرعت را در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رشته دو میدانی در شهر هانگژو کسب کرد. وی در مدت زمان ۵۳ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه، ۴۰۰ متر را طی کرد و توانست مدال طلا را از آن خود کند و رکورد ایران را افزایش دهد. این کورد پس از چیزی حدود ۳۰ سال توسط وی شکسته شد. شرایط مریم طوسی در این مسابقات با سایر شرکت کننده‌ها فرق داشت. او تمامی قوانین یک کشور اسلامی را رعایت کرد و با داشتن پوشش اسلامی این افتخار را بدست آورد. البته در طی مسابقات قبلی او دوی ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۵۵ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه طی کرد و رکورد قبلی نیز متعلق به خود او است. لازم به ذکر است که اگر چه مریم طوسی، این رکورد را شکست، اما جایزه او از طرف دولت فقط ۵۰۰ هزار تومان بود؛ در صورتی که به یک دونده مرد در همین رشته با ثبت رکورد مشابه، یک خودرو به عنوان جایزه داده شده بود.


شرکت و موفقیت در رقابت‌های آسیایی

در مسابقاتی که در تایلند برگزار شد، مریم طوسی مدال طلای ۴۰۰ متر را کسب کرد. رقابت‌های دیگری نیز در اندونزی برگزار شد و مریم طوسی در این مسابقات شرکت کرد. او در مسابقات ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر دو مدال طلا گرفت و توانست رکورد ایران را ارتقاء دهد.


علایق هنری مریم طوسی

مریم طوسی به گروه چارتار علاقه دارد و دوست دارد در کنسرت‌های این گروه شرکت کند، اما به دلیل مشغله فراوان تا کنون نتوانسته در کنسرت آن‌ها حضور داشته باشد. همچنین وی در بین بازیگران تلویزیونی نیز علی نصیریان، پرویز پرستویی و اکبر عبدی را دوست دارد.


اینستاگرام مریم طوسی

افرادی که به رشته دو میدانی علاقه دارند و دوست دارند با زندگی شخصی و زمینه فعالیت مریم طوسی آشنا شوند می‌توانند به پیج اینستاگرام او به آدرس زیر مراجعه کنند.
 


عکس هایی از مریم طوسی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

بیوگرافی مریم طوسی دختر تیز پای ایرانی

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی هادی ساعی ، مدال آور و قهرمان تکواندو


سخن آخر

این ورزشکار زن ایرانی یکی از بهترین دونده‌های دو‌ سرعت است که تا کنون توانسته رکورد‌های زیادی کسب کند. موفقیت‌های یکی پس از دیگری وی باعث ارتقا رتبه ایران در این ورزش شده است. اگر به دیگر ورزشکاران پر افتخار زن ایرانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بیوگرافی کیمیا علیزاده و خواهران منصوریان را از دست ندهید. همچنین در صورتیکه درباره وضعیت ورزش زنان در ایران و افتخارات مریم طوسی نظری دارید، لطفا آن را در قسمت نظرات و پرسش‌ها با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو