نواز شریف در تکاپوی خروج از پاکستان

منبع: برترین ها

118

1398/8/18

02:39


پس از گذشت چند روز از آزادی «محمدنواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان از زندان که دلیل اصلی آن رسیدگی به وضعیت جسمانی و معالجه وی اعلام شده، اکنون زمزمه‌هایی درباره تکاپوی او برای خروج از کشور برای معالجه پزشکی در لندن به گوش می‌رسد.

ایرنا: پس از گذشت چند روز از آزادی «محمدنواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان از زندان که دلیل اصلی آن رسیدگی به وضعیت جسمانی و معالجه وی اعلام شده، اکنون زمزمه‌هایی درباره تکاپوی او برای خروج از کشور برای معالجه پزشکی در لندن به گوش می‌رسد.

رسانه‌های پاکستانی جمعه شب به نقل از منابع آگاه اعلام کردند: نخست وزیر پیشین این کشور که از مخالفان سرسخت دولت «عمران‌ خان» محسوب می‌شود، تا دو روز آینده پاکستان را به مقصد انگلیس ترک می‌کند.

نواز شریف در تکاپوی خروج از پاکستان

«نعیم‌ الحق» دستیار نخست وزیر پاکستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور گفت: دولت مشکلی با خروج نواز شریف از کشور برای درمان و معالجه ندارد زیرا این حق هر شهروندی است که برای دسترسی به خدمات پزشکی به هرجای دلخواهی می‌تواند مراجعه کند.

براساس این گزارش، وزارت کشور پاکستان نیز درخواستی از «شهباز شریف» رییس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نواز شریف دریافت کرده که در آن تقاضا شده که اسم نواز شریف از فهرست افراد ممنوع ‌الخروج حذف شود.

خانواده شریف در چندین پرونده فساد متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی هستند. دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۷ نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع کرده و دستور پیگیری پرونده‌های فساد وی را صادر کرد.

نواز شریف در سال ۲۰۱۸ محکوم به ۷ سال حبس و پرداخت ۱.۵ میلیارد روپیه و ۲۵ میلیون دلار در پرونده فساد العزیزیه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو