رئیس‌جمهور سابق برزیل از زندان آزاد شد

منبع: برترین ها

63

1398/8/18

04:14


یک قاضی برزیلی حکم آزادی «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین این کشور از زندان را صادر کرد.

ایرنا: یک قاضی برزیلی حکم آزادی «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین این کشور از زندان را صادر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این حکم که روز جمعه(به وقت محلی) صادر شد، قید شده است: پلیس فدرال این کشور باید «فوراً» این حکم را اجرا کند.

حکم آزادی لولا داسیلوا از زندان صادر شد

دیوان عالی برزیل روز پنجشنبه در حکمی اعلام کرد که محکومان تنها در صورتی روانه زندان خواهند شد که تمام درخواست‌های آنان برای تجدیدنظر در احکام دادگاهی آنها رد شده باشد.

داسیلوا خواستار تجدیدنظر دادگاه استیناف در حکم پرونده‌ای شده است که وی، سال گذشته میلادی در آن به اتهام فساد مالی و پولشویی به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

رئیس جمهوری پیشین برزیل، ارشدترین مقام این کشور است که تاکنون در نتیجه تحقیقات در این پرونده فساد مالی، محکوم و زندانی شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که داسیلوا به دریافت ۵۴۰ هزار پوند (۷۵۵ هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام «او ای اس» محکوم شده است.

این شرکت ساختمانی حدود ۲۰ میلیون پوند (۲۸.۴۲ میلیون دلار) رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکت دولتی نفت پتروبراس پرداخت کرده که بخشی از این رشوه در اختیار حزب «کارگران» وابسته به لولا داسیلوا قرار گرفته است.

داسیلوای هفتاد و چهار ساله، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری برزیل بود. وی قصد داشت در سال ۲۰۱۸ نیز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند اما به دلیل محکومیتش اجازه نامزدی در انتخابات را نیافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو