نمایشی برای سلامتی کودکان / روایت ندا بداغی از اجرای نمایش "مرد نون زنجبیلی" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

129

1398/8/18

15:14


ندا بداغی گفت: هدف از اجرای نمایش "مرد نون زنجبیلی" ارائه نکات آموزشی است و این اثر بچه‌ها را با مراقبت از خود آشنا کرده و چگونگی حفاظت از سلامتی‌شان را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

نمایشی برای سلامتی کودکان / روایت ندا بداغی از اجرای نمایش "مرد نون زنجبیلی" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

سرویس تئاتر هنرآنلاین: ندا بداغی کارگردان نمایش "مرد نون زنجبیلی" در بخش کودک بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان درباره این نمایش گفت: "مرد نون زنجبیلی" یک نمایش شاد و موزیکال است که به دلیل حرکات پویا و ریتمیک، کودک را سرگرم می‌کند.

او با اشاره به خلاصه‌ای از نمایش عنوان کرد: تعدادی دوست که اشیای یک آشپزخانه هستند از جمله نون زنجبیلی، نمک، فلفل و چند قطعه کوکو، شخصیت‌های این نمایش را تشکیل می‌دهند. کوکو یک روز صدایش را از دست می‌دهد و دوستانش می‌خواهند صدای او برگردد و به دنبال سلامتی او هستند.

بداغی با اشاره به ویژگی‌ها و اهداف این نمایش اظهار کرد: هدف از این نمایش ارائه نکات آموزشی است و بچه‌ها را با مراقبت از خود آشنا کرده و چگونگی حفاظت از سلامتی‌شان را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

او اضافه کرد: در این نمایش یک نفر مثل نون زنجبیلی قهرمان ماست که با عسل به کمک دوستانش می‌شتابد و این نمایش به‌نوعی همکاری کردن بین بچه‌ها را یاد می‌دهد.

این کارگردان درباره عوامل نمایش خود یادآور شد: بازیگران نمایش ما بزرگسال هستند و یک بازیگر نوجوان هم داریم. ما از بهمن سال گذشته این نمایش را تمرین کرده‌ایم؛ اجرای عموم هم داشتیم و استقبال زیادی از آن شده است.

وی درباره تجربه کارگردانی خود اظهار کرد: این دومین تجربه کارگردانی من است و پیش از این بیشتر به‌عنوان بازیگر در جشنواره‌ها حضور داشتم. جشنواره به هنرمند انگیزه‌ای می‌دهد که این انگیزه در اجراهای عموم وجود ندارد چرا که در یک جشنواره، کارهایتان با دیگران سنجیده می‌شود.

بداغی در پایان درباره شعار این دوره جشنواره نیز گفت: باید به کودکان آموزش دهیم که هوای طبیعت را داشته باشند چون طبیعت، تغذیه و سلامتی با جسم کودک رابطه دارد که اگر همه این‌ها در مسیر درستی باشد بهتر می‌تواند تفکر کند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار "کودک، تئاتر، طبیعت" از 16 تا 21 آبان برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو