با آئودی R8 V10 RWD آشنا شوید!

با آئودی R8 V10 RWD آشنا شوید!


منبع: فوت و فن

211

1398/8/18

16:16


با آئودی R8 V10 RWD آشنا شوید!

نسخه‌ی دیفرانسیل عقب آئودی R8 خبر چندان جدیدی نیست. چرا که مدل R8 RWS (Rear Wheel Series یا سری دیفرانسیل عقب) در آغاز سال 2018 عرضه شد.

اما تولید این خودرو محدود بود و در سرتاسر جهان تنها 999 مدل در قالب مدل‌های کوپه و اسپایدر تولید شدند که تنها 320 دستگاه به بازار آمریکای شمالی رسیدند.

با این وجود شانس مجدد به کسانیکه موفق به خرید مدل دیفرانسیل عقب R8 با قیمت 139,950 دلار نشدند روی آورده، چرا که کمپانی آئودی هم اکنون از سری تولیدی کامل مدل مشابه این خودرو با نام آئودی R8 V10 RWD، رونمایی کرده است.

در قلب مدل R8 V10 RWD موتور مشابه 5.2 لیتری FSI ده سیلندر به کار رفته که با آن آشنایی داریم و مورد پسند ما نیز محسوب می‌شود.

این موتور همانند آنچه در مدل R8 RWS شاهد بودیم قادر به تولید 533 اسب بخار قدرت و 398 پوند فوت گشتاور می‌باشد که خروجی‌های این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعت S tronic و یک دیفرانسیل قفل شونده‌ی مکانیکی به چرخ‌های عقب این خودرو منتقل خواهند شد.

این خودرو در قالب بدنه‌ی کوپه برای رسیدن به سرعت شصت و دو مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که این مقدار زمان در ورژن اسپایدر این خودرو به 3.8 ثانیه افزایش می‌یابد، این در حالیست که سرعت اوج در مدل کوپه برابر با 198.8 مایل در ساعت و در مدل اسپایدر معادل 197.6 مایل در ساعت برآورد شده است.

مدل R8 V10 RWD بدون در نظر گرفتن محور‌های محرک جلویی خود در مقایسه با مدل پایه‌ی R8 V10 کواترو کوپه 143 پوند سبک وزن‌تر می‌باشد، در حالیکه نسخه‌ی اسپایدر نیز در مقایسه با همتای دو دیفرانسیل خود 121 پوند سبک‌تر است.

در حالیکه مدل RWS بر پایه‌ی مدل بدون تغییر R8 ساخته شده بود، آئودی R8 V10 RWD بر اساس نسخه‌ی اصلاح شده‌ی R8 تولید شده است.

این خودرو که در دو بدنه‌ی کوپه و اسپایدر قابل دسترس است نسبت به همتایان دو دیفرانسیل خود از تغییرات بصری متعددی نیز بهره می‌برد.

پنجره‌ی مشبک تک قالب این خودرو نسبت به قبل عریض‌تر و مسطح‌تر شده و در زیر کاپوت این خودرو شاهد وجود شکاف‌های نمادینی که یادآور مدل اصلی آئودی Sport Quattro می‌باشند، هستیم.

در قسمت عقب این خودرو دیفیوزر عقبی و لوله اگزوز‌های بیضی شکل دو قلو غول پیکر نیز در ارتفاع بالاتری قرار گرفته‌اند، در حالیکه تیغه‌های کناری در مدل جدید درست همانند مدل R8 RWS هم رنگ با بدنه‌ طراحی شده‌ و ورودی‌‌های جانبی هوا نیز در قسمت پشت ستون‌های B شکل به رنگ مشکی Mythos درآمده‌اند.

علاوه‌ بر این با خرید پکیج طراحی مشکی رنگ نیز امکان اضافه کردن المان‌های مشکی رنگ بیشتری وجود دارد.

همچنین یک رنگ بدنه‌ی جدید به نام خاکستری Kemora نیز به لیست رنگ‌های بدنه‌ی این خودرو اضافه شده است.

از این گذشته این خودرو به چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی که به صورت اختصاصی برای این خودرو تولید شده‌اند نیز مجهز شده و علاوه بر این چرخ‌های 20 اینچی نیز به صورت آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

کمپانی آئودی در داخل اتاق این خودرو تغییرات اضافه‌ای را نسبت به مدل‌های معمولی R8 اعمال کرده است.

در مدل R8 V10 RWD صندلی‌های اسپورت پیش فرض این خودرو دارای روکش‌ از جنس چرم و آلکانترا بوده و در قسمت مقابل صندلی سرنشین نیز نشان براق RWD بر روی داشبورد به چشم می‌خورد.

در زمان نگارش این مطلب جزئیات قیمت گذاری این خودرو در بازار آمریکا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما انتظار می‌رود که این خودرو نیز همانند مدل محدود R8 RWS در حدود 25,000 دلار ارزان‌تر از ورژن‌های قدرتمند‌تر دو دیفرانسیل R8 روانه‌ی بازار گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو