روش های خانگی اسکراب صورت و رازهای لایه برداری موفق در خانه

روش های خانگی اسکراب صورت و رازهای لایه برداری موفق در خانه


منبع: آرگا

162

1398/8/19

10:40


همه افراد به دنبال دشتن صورتی صاف و درخشان هستند که بهترین روش جوان سازی پوست استفاده از اسکراب صورت می باشد.

پوست صورت نسبت به پوست قسمت های دیگر بدن بیشتر در معرض فرسودگی می باشد از این رو به رسیدگی و محافظت بیشتری نیاز دارد که در حقیقت یکی از راه های مراقبت از پوست لایه برداری پوست می باشد در ادامه مطلب شما را روش های خانگی اسکراب صورت آشنا خواهیم کرد.

لایه بردار صورت

روش های طبیعی اسکراب صورت

یکی از راه های از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده از ماسک لایه بردار می باشد بنابراین برای اینکه پوستی زیبا و درخشان داشته باشید تنها شستن و مرطوب کردن کافی نمی باشد بلکه باید از لایه بردار های مناسب استفاده کنید تا آلودگی از منافذ پوست خارج شود، اسکراب انواع گوناگونی دارد که در ادامه شما را با روش های خانگی اسکراب صورت آشنا خواهیم کرد :

تهیه اسکراب صورت با چای سبز

یکی از انواع اسکراب طبیعی برای پوست استفاده از چای سبز می باشد بنابراین دو تا سه قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده را با یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید البته شکر را وقتی به چای اضافه کنید که چای کاملا خنک شده باشد سپس این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و به یاد داشته باشید که اسکراب را از چشمانتان دور نگه دارید.

ماسک عسل و زرده تخم مرغ

یک قاشق غذا خوری عسل گرم را با یک زرده تخم مرغ باهم مخلوط کنید البته بهتر است یک قاشق چای خوری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت پانزده دقیقه روی صورت بماند و بعد از زمان گفته شده با آب ولرم صورت تان را بشویید.

اسکراب عسل و زرده تخم مرغ

استفاده از لیموترش

دو قاشق غذا خوری آب لیمو ترش و نمک دریایی را باهم مخلوط کنید و حالا به اندازه ای شکر اضافه کنید تا مخلوط دانه دانه شود ولی خشک نشود سپس مخلوط حاصل را به مدت چند دقیقه بر روی پوست بمالید و با آب ولرم بشویید.

اسکراب صورت با دارچین، روغن زیتون و زردچوبه

یک قاشق پودر دارچین و روغن زیتون را با یک قاشق زرد چوبه باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود سپس مقدار کمی نمک و یا شکر به آن اضافه کنید و به مدت چند دقیقه این خمیر به دست آمده را بر روی صورت بمالید و صورت تان را با آب ولرم بشویید.

اسکراب زرد چوبه

ماسک جوش شیرین

دو قاشق آب را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین با هم مخلوط کنید سپس مقدار کمی شکر به آن اضافه کنید و بر روی صورت مرطوب بمالید و با آب ولرم بشویید.

استفاده از قهوه

دانه های قهوه به اندازه نصف پیمانه را با یک چهارم پیمانه روغن نارگیل مایع و مقدار کمی اسانس نعنا یا پرتقال با هم مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه به صورت دایره وار روی صورت تان بمالید فقط دقت داشته باشید که به چشمانتان مالیده نشود، سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید و در آخر مقدار کمی روغن زیتون به پوست تان بمالید تا نرم و مرطوب شود.

اسکراب قهوه

خیار و روغن آووکادو

یک عدد خیار را با کمی شکر و روغن آووکادو با هم مخلوط کنید و این ترکیب به دست آمده را به مدت چند دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشویید.

استفاده از لایه بردار خیار

بلوبری و عسل یک اسکراب صورت عالی

یک دوم فنجان بلوبری را با دو قاشق غذا خوری عسل و یک تا دو قاشق غذا خوری شکر داخل یک خرد کن کوچک بریزید تا زمانی که همه مواد با هم ترکیب و صاف و له شود سپس یک لایه از این ترکیب به دست آمده را به مدت پانزده دقیقه بر روی صورت قرار دهید و صورت تان را بعد از زمان گفته شده با آب ولرم بشویید.

روغن نارگیل و شکر

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قاشق غذا خوری شکر با هم مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه به صورت دایره ای بر روی صورت بمالید سپس با آب ولرم بشوید.

اسکراب شکر و روغن نارگیل

اسکراب شکری

 یک و نیم پیمانه شکر قهوه ای را به همراه یک پیمانه روغن نارگیل مایع، یک قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین و مقدار کمی گل برگ گل رز خشک شده را باهم مخلوط کنید و داخل یک ظرف شیشه ای قرار دهید و از آن برای نرم و صاف شدن پوست استفاده کنید.

اسکراب صورت با خیار و شکر قهوه ای

یکی دیگر از انواع اسکراب صورت استفاده ار خیار و شکر قهوه ای می باشند بنابراین به نسبت دو به یک روغن آووکادو و شکر را باهم مخلوط کنید و یک عدد خیار کوچک را با هم ترکیب کنید سپس این مخلوط به دست آمده را به مدت چند دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

اسکراب خیار

برنج و روغن زیتون

برای تهیه این اسکراب صورت ابتدا مقداری برنج را به مدت پنج تا شش ساعت در آب خیس کنید و صبح برنج را میکس کنید و مقداری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی صورت بمالید استفاده از این اسکراب به درمان جوش های سر سفید کمک می کند و رنگ طبیعی پوست را زیر سلول های مرده پنهان شده است نمایان می کند.

اسکراب صورت

خیار و پرتقال

 یکی دیگر از انواع اسکراب صورت استفاده از خیار و پرتقال می باشد یک قاشق غذا خوری آرد برنج را با دو قاشق چای خوری آب پرتقال و آب خیار باهم مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه بر روی صورت بمالید سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید.

ماسک طبیعی ماست و عسل

ماست و عسل را داخل کاسه ای باهم مخلوط کنید و بر روی صورت خود قرار دهید، اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت تان بماند سپس انگشتان خود را مرطوب کنید و با حرکت دایره ای صورت تان را ماساژ دهید و در آخر با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند.

عسل و ماست

عسل و جو

یکی دیگر از انواع اسکراب صورت عسل و جو می باشد بنابران یک فنجان جو پخته شده را داخل مخلوط کن بریزید تا کمی خرد شود سپس آن را داخل کاسه ای بریزید و دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای خوری جوز هندی، پانزده قطره روغن درخت چای و یک قاشق چای خوری اسطوخودوس خشک شده در صورت تمایل با هم مخلوط کنید و به مدت پنج تا ده دقیقه به صورت دایره ای بر روی صورت بمالید و در آخر با آب ولرم بشویید.

 مزایای اسکراب صورت

  • جوان سازی پوست
  • از بین بردن سلول های مرده و ظاهر کردن سلول های جدید
  • رطوبت رسانی به پوست

اسکراب صورت

چند نکته ساده اما مهم برای انجام اسکراب صورت در خانه

  1. از این اسکراب صورت های گفته شده هفته ای دو بار استفاده کنید.
  2.  بعد از استفاده از اسکراب صورت از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.
  3. هنگام استفاده از اسکراب موهایتان را با کش ببندید تا مانع کارتان نشود.
  4. دقت داشته باشید که اسکراب را در اطراف چشم و بر روی پلک استفاده نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو