عمل پروتز سینه چیست؟

129

1398/8/19

11:26


پروتز سینه ، ایمپلنت سینه ، به ‌معنای بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن است که ازجمله پرطرفدارترین عمل‌ های جراحی زیبایی است که سال ‌هاست زنان زیادی در سر تا سر جهان به آن تن داده‌اند.

عمل پروتز سینه چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز

 پروتز سینه ، ایمپلنت سینه ، به ‌معنای بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن است که ازجمله پرطرفدارترین عمل‌ های جراحی زیبایی است که سال ‌هاست زنان زیادی در سر تا سر جهان به آن تن داده‌اند.

از عمل پروتز سینه جهت ایجاد سینه ‌های بزرگ‌ تر و حجیم‌ تر یا جایگزینیِ حجمی از سینه که در حین شیردهی، حاملگی، کاهش وزن و سوء تغذیه یا عواملی مثل سرطان یا ضربه از بین رفته، استفاده می‌ کنند.

عمل پروتز سینه چیست؟

عمل پروتز سینه چیست؟

بزرگ کردن سینه به ‌وسیله‌ی جراحی، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است که در پروسه‌ ای یک تا دو ساعته تحت بیهوشی عمومی انجام می ‌شود.

 با این‌ همه به توصیه‌ی پزشکان متخصص، پیش از مهیا شدن برای انجام این عمل جراحی بهتر است فرد متقاضی در یک جلسه مشاوره به همراه پزشک جراحش شرکت کند و مواردی همچون روش‌های مختلف بزرگ کردن سینه و اندازه و نوع پروتز براساس شکل بدن فرد مشخص شود.

انتخاب پروتز معمولا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی پوشش نسج نرم سینه و بافت سینه صورت می ‌گیرد. برخی از افرادی که به ‌دلیل بیماری یا موارد دیگر مجبور به عمل پروتز سینه هستند، ممکن است از این عمل حس خوبی نداشته باشند و تصور کنند که شکل طبیعی بدنشان را از دست می ‌دهند. اما معمولا با گذشت زمان و بعد از انجام عمل احساس بهتری نسبت به این تغییرات پیدا می ‌کنند.

در عمل پروتز سینه پزشک جراح برای وارد کردن پروتز برش ‌ها را در سه محل متفاوت، یعنی زیربغل، هاله دور سینه (بافت اطراف نوک پستان)، دور ناف یا چین زیر سینه ایجاد می ‌کند.

سپس پروتز را پس از ایجاد برش از بالا یا پایین عضله‌ی دیواره‌ی قفسه سینه وارد بدن می ‌کند. بدن پروتز را در جای واردشده نگه می‌ دارد و از جا به‌ جا شدن آن زیر پوست جلوگیری می ‌کند. پزشک جراح، برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب می‌ بندد و بخیه می ‌زند.

 

چه کسانی می ‌توانند عمل پروتز سینه را انجام دهند؟

  • افرادی که به ‌خاطر بیماری ‌های سخت مثل سرطان تمام یا بخشی از سینه‌ی خود را از دست داده‌اند.
  • کسانی که به ‌صورت مادرزادی سینه‌ های نا‌متقارن با شکل غیر‌طبیعی دارند.
  • خانم‌ هایی که به‌خاطر نقص مادرزادی فقط یک سینه دارند.
  • زنانی که به دلایل هورمونی یا ژنتیکی یا لاغری بیش ‌از حد و سوء تغذیه سینه ‌های کوچکی دارند.
  • زنانی که به ‌خاطر بالا رفتن سن، بارداری و شیردهی بافت سینه ‌شان تحلیل رفته و کوچک شده است یا به‌ خاطر کاهش وزن شدید دچار افتادگی سینه شده‌اند.

 

 

 

 

قیمت پروتز سینه :

قیمت‌ پروتز سینه بسته به مدلی که دارد متفاوت است.

قیمت پروتز سینه سالینی و سیلیکونی:

پروتز های سیلیکونی و سالینی رایج ترین نوع پروتز های سینه به شمار می روند که انتخاب آن ها بستگی زیادی به نظر جراح پلاستیک دارد.

جراح پلاستیکی که پروتز سینه را در سینه بیمار جای می دهد ، پیش ازعمل، نحوه ی ایجاد برش و اطلاعات لازم را به بیمار می دهد و این که محل قرار گرفتن پروتز ،روی عضله ی سینه یا زیر عضله ی آن باشد به شرایط بیمار بستگی دارد که این تشخیص توسط جراح صورت می گیرد. دارا بودن جراح از تجربه و تخصص کافی تاثیر بسیار زیادی در نتیجه ی جراحی می گذارد . و قیمت پروتز سینه از فاکتورهای مهمی است که  مورد توجه بیماران برای انجام عمل پروتز سینه قرار می گیرد.

چون عمل پروتز سینه حتما بایستی در بیمارستان یا کلینیک های تخصصی و به وسیله جراح  پلاستیک انجام شود، هزینه بسیار بالایی را می طلبد چون هزینه جراحان بسیار بالاست .

 بنابراین می توان گفت قیمت پروتز سینه به عوامل مختلفی همچون انتخاب جراح متخصص ، نوع پروتز سینه ، سایز پروتز سینه، کشور سازنده ی پروتز ، هزینه بیمارستان یا کلینیک ، هزینه ماموگرافی و سونوگرافی ، قیمت داروها و گن برای بعد از عمل  بستگی دارد.

 

هزینه های مرتبط با عمل پروتز سینه چیست؟

اگر قصد انجام عمل پروتز سینه را دارید، احتمالاً مایلید بدانید که این عمل چقدر برای شما هزینه خواهد داشت و قیمت پروتز سینه چقدر خواهد شد. هزینه عمل پروتز سینه بسیار متفاوت است.

 

عواملی که بر هزینه جراحی بزرگ کردن سینه تأثیر می گذارد شامل موارد زیر است:

  • هزینه عمل پروتز سینه
  • محل زندگی
  • هزینه های مرتبط با عمل (مانند هزینه بیهوشی)
  • دستمزد پزشک جراح
  • قیمت پروتز سینه

 

انواع عمل جراحی سینه:

انواع جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه و اصلاح فرم سینه. عمل اصلاح فرم سینه نیز به نوعی برای زنانی که قصد برداشتن بخشی از سینه خود را دارند، مانند افراد مبتلا به سرطان سینه، مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز سینه یکی از روش های اصلاح فرم سینه می باشد.

 

در جراحی پروتز سینه با جایگذاری ایمپلنت هایی از جنس خاص یا پروتز های سلیکونی یا سالینی افزایش سایز سینه و فرم دهی صورت می گیرد .

این جراحی باید حتما توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت گیرد، زیرا جراحی پروتز سینه یک جراحی حساس می باشد و باید با دقت بالایی پروتز در جای مناسبی از سینه جایگذاری شود .

در هزینه جراحی پروتز سینه عوامل بسیاری مانند تخصص جراح، جنس ، کیفیت و قیمت پروتز سینه  مورد استفاده و نوع پروتز مورد استفاده تاثیر می گذارد . همچنین هزینه کلینیک و تکنسین بی هوشی در هزینه جراحی پروتز سینه می تواند تاثیر گذار باشد.

 

 

رینوپلاستی:

رینوپلاستی یا عمل بینی در واقع یک اصطلاح برای بهترین جراح بینی یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف طیف وسیعی از روش های جراحی برای تغییر شکل دادن بینی یا اصلاح نقص استخوان بینی به منظور رفع انسداد و همچنین کوچک کردن بینی استفاده می شود. رینوپلاستی معمولا به عمل جراحی اشاره دارد که در آن غضروف، استخوان و گاهی اوقات بافت نرم بینی تغییر شکل داده می شوند تا علاوه بر ایجاد ظاهر بهتری برای فرد، عملکرد صحیح بینی حفظ شود.

 

عمل پروتز سینه چیست؟

رینوپلاستی می تواند:

  • برای کوچک کردن بینی استفاده شود.
  • سایز بینی را تغییر دهد.
  • برجستگی روی پل بینی را اصلاح کند.
  • شکل نوک یا پل بینی را تغییر دهد.
  • حفره های بینی را باریک کند.
  • زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهد.

 

اگر چه رینوپلاستی، معمولا تحت بیهوشی انجام می شود اما این جراحی را می­توان تحت بی حسی موضعی نیز انجام داد. اغلب، افراد می توانند یک یا دو هفته پس از جراحی به فعالیت های عادی خود بازگردند.

 

 

برای عمل بینی گوشتی، عمل بینی استخوانی یا هر مشکل زیبایی مرتبط با بینی، باید انتظارت واقع بینانه ای داشته باشید و قبول کنید که در مورد آنچه که عمل جراحی بینی می تواند از نظر فیزیکی و عاطفی برای شما ایجاد کند، محدودیت هایی وجود دارد.

 اکثر بیماران با نگرش معقول، نتیجه مثبتی را در کنار یک جراح ماهر در زمینه رینوپلاستی تجربه می­کنند. با این حال اوایل، بعضی از افراد ممکن است از ظاهر بینی خود پس از عمل بینی ناراضی باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که صبور باشید زیرا ظاهر شما در سه ماه اول به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد و حتی ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا نتیجه نهایی جراحی را ببینید. تقریباً انجام مجدد جراحی بر روی بینی جراحی شده، قبل از گذشت یک سال کامل، یک اشتباه بزرگ است.

 

مراقبت های بعد از رینوپلاستی چیست؟

بسیار مهم است که پس از درمان به دقت به توصیه های جراح خود عمل کنید تا از بروز عوارض جراحی بینی جلوگیری شود.

 

توصیه های جراح برای مراقبتهای بعد از عمل بینی، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از داروهای مسکن تجویز شده در صورت نیاز
  • استفاده از داروی ضد گرفتگی بینی برای کاهش ورم داخل بینی
  • بعد از عمل بینی، از کمپرس های سرد و یخ بر روی بینی به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • خندیدن بعد از عمل بینی: توجه داشته باشید، بعد از جراحی بینی لبخند نزنید و نخندید تا فشاری به محل جراحی وارد نشود.
  • طرز خوابیدن بعد از عمل بینی مهم است. برای چند روز اول بعد از عمل، بیمار بایستی با قرار دادن تعدادی بالشت، سر خود را بالاتر از حالت عادی در رختخواب قرار دهد. این کار به کاهش ورم بعد از عمل بینی و کبودی کمک می کند.
  • بسیاری از جراحان از بیماران می خواهند که با بینی نفس نکشند یا برای چند هفته اول از بینی عطسه نکنند تا از آسیب رساندن به بافت های داخلی بینی جلوگیری شود.
  • پانسمان و هر گونه بخیه در عرض یک هفته پس از عمل جراحی برداشته می شود.
  • هنگام مسواک زدن، به آرامی این کار را انجام دهید تا لب بالا حرکت نکند.
  • پس از جراحی بینی غذاهای فیبردار مانند میوه ها و سبزیجات مصرف کنید تا از یبوست جلوگیری شود. از خوردن غذاهای شور خودداری کنید تا ورم بعد از عمل بینی کاهش یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو