روش صحیح حمام کردن + آموزش مرحله به مرحله

روش صحیح حمام کردن + آموزش مرحله به مرحله


منبع: زیبامون

429

1398/8/19

14:38


در این بخش از زیبامون دات کام با روش صحیح حمام کردن و تمام نکات مربو به دوش گرفتن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

روش صحیح حمام کردن + آموزش مرحله به مرحله

حمام کردن، دوش گرفتن، شستن موها و پوست بدن و صورت همگی جز کارهای روزمره و مهمی هستند که تمام افراد باید به آن توجه داشته و در فاصله زمانی مشخص، (مثلا هر دو روز یک بار) آن را انجام داده تا پوست و موهای سالم تر، درخشان تر، تمیز تر و زیباتری داشته باشند. شاید این طور تصور کنید که حمام کردن یک کار ساده بوده و نیاز به تکنیک خاصی ندارد اما با رعایت چند نکته ساده و مهم در حمام کردن، نه تنها نظافت بهتری خواهید داشت بلکه پوست و مو شما نیز بعد از هر بار حمام کردن، سالم تر و درخشان تر خواهد بود. علاوه بر این حمام آب گرم به شما کمک می کند تا بعد از یک روز پرکار و طولانی احساس آرامش پیدا کنید و یا اینکه دردهای عضلانی بدن را بهبود دهید. 

ما در این بخش از زیبامون دات کام،  تمام نکاتی که باید در طول دوش گرفتن و حمام  و به طور کلی روش صحیح حمام کردن را برای شما همراهان عزیز گردآوری کرده ایم تا با استفاده از این نکات، بهترین مراقبت را از پوست و موهای خود داشته باشید. 

 

تنظیم کردن دمای آب مناسب برای حمام کردن



دوش آب

 

برای حمام کردن بهتر است دمای آب را بر روی درجه گرم و متوسط تنطیم کنید زیرا آب گرم مانع از خشک شدن پوست بعد از حمام خواهد شد. زیرا استفاده از آب بسیار داغ در حمام باعث از بین رفتن روغن های طبیعی در پوست و مو و بعد از حمام با پوست و مو خشک و خشن مواجه خواهید شد. مناسب ترین دمای آب برای حمام کردن در حدود 38 درجه سانتی گراد هست و توصیه می شود بیشتر از این دما برای حمام کردن استفاده نکنید.

در واقع استفاده از آب خیلی گرم و داغ در حمام سیستم عصبی بدن را آزار می دهد و ممکن هست باعث افت فشار خون در بدن نیز شود. در این مواقع قلب به سختی خون را در بدن پمپاژ می کند و ممکن هست احساس سرگیجه پیدا کنید و آرامش لازم بعد از حمام را برایتان ایجاد نخواهد کرد.

استفاده از دماسنج ساده ترین راه برای اندازه گیری دمای آب هست و به شما کمک می کند تا آب را در بهترین دمای ممکن تنطیم کنید. برای تست کردن گرمای آب بهتر است مچ دست را در زیر آب بگیرید. زیرا مچ دست حس دقیق تری از دمای اب را به شما منتقل خواهد کرد.

 

قبل از خیس کردن موها، ابتدا موهایتان را شانه کنید

 

شانه کردن مو

 

بهتر است قبل از خیس کردن مو، با استفاده از شانه و برس مناسب، موهای خود را شانه بکشید تا تمام گره های موجود در مو باز شده و شست و شوی مو راحت تر باشد. زیرا موها بعد از خیس شدن، سنگین شده و اگر موها را در حالت خیس شانه بکشید، فشار و کشش خیلی زیادی به ریشه موها وارد خواهد شد و احتمال سست شدن موها در ریشه و ریزش مو را بیشتر خواهد کرد.

بهتره شانه کردن موها را از پایین مو شروع کرده و به تدریج به بالا و ریشه مو بروید. با این کار گره های ایجاد شده در پایین مو راحت تر باز شده و فشار زیادی هم به ریشه موها وارد نخواهد شد. شانه کردن موها قبل از شستن مو، تاثیر خیلی زیادی در راحت تر شدن فرآیند شست و شوی موها خواهد داشت. بعد از حمام نیز می توانید یک بار دیگر موها را به آرامی شانه بزنید.

 

شامپو زدن و شست و شوی موها

 

شستن مو

 

شامپو زدن به موها یکی از مهم ترین مراحل حمام کردن هست که باید با دقت و توجه خیلی زیادی انجام شود. باید شامپو را به طور مساوی به تمام قسمتهای پوست سر و مو ها آغشته کنید تا همه ی آلودگی ها و چربی های اضافی از مو و پوست سر تمیز شوند.

نوار گردن یکی از قسمتهایی هست که معمولا در هنگام شست و شوی موها، توجه کمی به آن می شود اما باید بدانید که این قسمت، چرب ترین قسمت مو و پوست هست و باید حداقل 30 تا 60 ثانیه به خوبی با شامپو شست و شو داده شود.

هنگام شست و شوی موها باید زمان کافی برای ماساژ دادن پوست سر را در نظر بگیرید. زیرا معمولا موها از ریشه چرب می شوند و اگر این قسمت به خوبی با شامپو شسته شود، موهایی فوق العاده تمیز و درخشان خواهید داشت. علاوه بر این ماساژ دادن پوست سر تاثیر خیلی زیادی در افزایش جریان خون در این بخش از سر داشته و کمک می کند تا رشد موها افزایش یابد.

 

استفاده از نرم کننده مو را فراموش نکنید

اگر هر گز به موهایتان نرم کننده نمی زنید، توصیه می شود استفاده از این محصول را در برنامه شست و شو و مراقبت از موهای خود قرار داده و حداقل هفته ای یک بار به موها نرم کننده بزنید تا تفاوت موها را قبل و بعد از نرم کننده زدن را به خوبی متوجه شوید.

نرم کننده مو نه تنها حالت نرم و ابریشمی برای موها ایجاد میکند بلکه به دلیل فرمولاسیون مخصوصی که دارد، یک پوشش و لایه محافظتی در اطراف موها ایجاد می کند و مراقبت بهتری از موها ایجاد خواهد شد. علاوه بر این استفاده از نرم کننده، تاثیر خیلی خوبی هم در مراقبت از کوتیکول موها خواهد داشت. پس بهترین کار این هست که هفته ای یک بار از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید تا بهترین مراقبت را از سلامت و زیبایی موهای خود داشته باشید.

 

پاک کردن پوست بدن، مهم ترین بخش حمام کردن

صابون یکی از وسایل بهداشتی هست که میتوان از آن به شکل مشترک استفاده کرد اما لیف بدن این طور نیست و هر کسی باید یک لیف مخصوص به خود برای شست و شوی بدن داشته باشد. بعد از هر بار استفاده از لیف تعداد زیادی باکتری، سلول های مرده پوست بدن و ... بر روی لیف ها باقی می ماند و هیچ کسی دوست ندارد، این باکتری ها و کثیفی ها به پوست بدن او منتقل شود. پس بهترین کار این هست که لیف مخصوص به خودتان داشته باشید!

اگر عادت دارید هر روز دوش بگیرید، بهتر است لیف خود را بعد از هر بار استفاده به خوبی بشوید و در جای مناسب قرار دهید تا کاملا خشک شود و مجددا مورد استفاده قرار دهید. توصیه دیگر در این زمینه این هست که حداقل ماهی یک بار لیف بدن را تعویض کنید و از این طریق مراقبت بهتر و مناسب تری از پوست بدن خود داشته باشید.

استفاده از صابون یا شامپو بدن بهترین روش برای شست و شوی پوست بدن هست. این محصولات شوینده مخصوص را بر روی لیف بریزید و با استفاده از ان تمام قسمتهای بدن را به خوبی شست و شو دهید. علاوه بر این با استفاده از لیف، یک لایه برداری ملایم نیز از پوست بدن ایجاد خواهد شد که تاثیر خیلی خوبی در افزایش نرمی و لطافت پوست بدن دارد.

 

لیف بدن

 

بیش از حد پوست را اسکراب و لایه برداری نکنید

اسکراب و لایه برداری از پوست مزایای خیلی زیادی به همراه دارد که از میان می توان به از بین رفتن سلول های مرده پوست، افزایش رشد سلول های جدید در پوست، درخشان تر شدن پوست و ... اشاره کرد. اما تمام این مزایا دلیلی برای لایه برداری و اسکراب بیش از حد از پوست نیست.

بهترین پیشنهاد این هست که هفته ای یک یا دوبار از پوست بدن لایه برداری کنید. زیرا بیش از این مقدار می تواند باعث تحریک پوست شده و یا با قرمزی و تورم پوست مواجه شوید.

شیو کردن پوست نیز نوعی لایه برداری از پوست هست. پس زمان هایی که پوست بدن را شیو می کنید، پوست را با ملایمت بشوید و از اسکراب بیش از حد خودداری کنید.

شستن صورت در دو مرحله

 

شستن صورت

 

هنگامی که پوست صورت با آب گرم شسته می شود، مافذ پوستی به خوبی باز شده و باعث می شود تا محصولات مراقبت از پوست به خوبی درون پوست نفوذ کنند. پس بهترین زمان استفاده از محصولات مراقبت از پوست، دقیقا بعد از حمام هست.

ترفندی که برای شستن صورت وجود دارد این هست که بعد از حمام و شست و شوی صورت با آب گرم، یک بار دیگر با آب سرد پوست را بشویید! آب سرد منافذ پوست را سفت و محکم می کند و از ورود باکتری ها به درون منافذ پوستی جلوگیری خواهد کرد. برای این کار می توانید بعد از حمام، پوست صورت را در سینک با آب سرد بشویید؛ زیرا از این طریق، آب سرد با سایر قسمتهای بدن تماس پیدا نخواهد کرد.

 

موها را با آب سرد، آبکشی کنید

 

آبکشی کردن مو

 

درست مانند پوست صورت، شست و شوی موها با آب گرم باعث باز شدن فولیکول های مو شده و استفاده از آب سرد باعث بسته شدن این فولیکول ها خواهد شد و در نهایت درخشش بیشتری را برای موها ایجاد میکند. به همین دلیل هست که توصیه می شود بعد از شست و شوی موها، با آب سرد موها را آبکشی کنید تا موهای براق تر و زیباتری داشته باشید.

دلیل دیگری که برای این موضوع وجود دارد این هست که گفته می شود آب گرم با از بین بردن چربی طبیعی موها، باعث خشکی مو می شود و استفاده از آب سرد برای آبکشی موها، میتوانید مانع از ایجاد خشکی موها شوید. برای این کار بهتر است فقط موهای خود را در زیر شیر آب یا دوش آب سرد بگیرید تا اینکه بدنتان با آب سرد خیس نشود.

 

بلافاصله بعد از حمام لوسیون بزنید

 

لوسیون بدن

 

بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن، بلافاصله بعد از حمام و زمانی که پوست هنوز رطوبت دارد، هست. وقتی که بر روی پوست مرطوب، لوسیون زده می شود، رطوبت پوست، بهتر و بیشر حفظ خواهد شد. علاوه بر این استفاده از مرطوب کننده و لوسیون بعد از حمام کمک می کند تا پوست بیشترین و بهترین استفاده از فرمولاسیون لوسیون یا مرطوب کننده را داشته باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو