هشدار روحانی درباره سرنوشت مفاسد میلیاردی

منبع: برترین ها

64

1398/8/19

15:06


رئیس‌جمهور درباره فسادهایی که علیرغم دستور شورای عالی امنیت به قوه قضاییه پیگیری نشده‌اند، تصریح کرد که این پول‌هایی که من امروز اعلام کردم باید برای مردم توضیح داده شود و گرنه مورد به مورد در استان‌های مختلف این‌ها را اعلام می‌کنم.

خبرگزاری ایلنا: رئیس‌جمهور درباره فسادهایی که علیرغم دستور شورای عالی امنیت به قوه قضاییه پیگیری نشده‌اند، تصریح کرد که این پول‌هایی که من امروز اعلام کردم باید برای مردم توضیح داده شود و گرنه مورد به مورد در استان‌های مختلف این‌ها را اعلام می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد، گفت: همه ما باید با شفافیت و عزم راسخ با فساد مبارزه کنیم هر کس دستش در این کشور آلوده به فساد باشد، باید با او برخورد شود. ما در زمینه مبارزه با فساد نه جناح و نه شخص را باید بشناسیم همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.

وی با درخواست از قوه قضاییه مبنی بر اینکه حالا که با فسادهای میلیونی و میلیون دلاری برخورد می‌کنید مبارزه با فسادهای میلیارد دلاری را برای مردم شفاف کرده و توضیح دهید، گفت: هنوز برای ما مشخص نیست آقایی که دو میلیارد و ۷۰۰میلیون را خورد چه شده است، او را دستگیر و دادگاهی کردند اما این پول کجا رفت؟ چه کسانی مسئول هستند؟ چرا برای مردم نقش آنهایی که در این پرونده حضور داشتند، توضیح داده نمی‌شود.

روحانی با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهم این پول را مشخص کنند، این پول خزانه مردم و بیت‌المال بوده است، تاکید کرد:‌ من از همه مسئولان و ارگان‌ها می‌خواهم ۲ میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت این پول را از حلقوم آمریکا دربیاورد اما دست روی دست گذاشت، را رسیدگی کنند.

رئیس شورای امنیت ملی ادامه داد: چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضاییه باید به این پرونده رسیدگی کند اما هنوز که هنوز است خبری نشده است.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم پرونده‌های میلیارد دلاری برای مردم روشن شود اگر امروز روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را شفاف کنید.

حسن روحانی با اشاره به پرونده ۹۴۷ و ۷۰۰ میلیون دلاری یکی از نهادها گفت: این نهادها پول را گرفته اما پس نداده‌اند، این پول‌ها باید حسابرسی شود و پس داده شوند؛ به مردم توضیح دهند.

وی با تصریح اینکه وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی را موظف می‌کنم که ماجرای دو میلیارد دلار را به مردم توضیح دهند و دستگاه‌های مربوطه را موظف می‌کنم که ماجرای ۹۰۰ میلون دلار را برای مردم توضیح دهند، ادامه داد:‌ مردم عزیز یزد فساد دانه درشت‌ها کجاست؟ چرا به این فسادها رسیدگی نمی‌کنند؟ این که چند نفر را به دادگاه ببرید، سروصدا کنید و نمایش بدهید مردم راضی نمی‌شوند مردم باید بدانند این پول‌ها کجا رفته است؛ دادستان‌ها و قضات شریف ما نترسند و به این جناح آن جناح توجه نکنند و با این پرونده‌ها با صراحت و روشنی برخورد کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ادامه داد: این پول‌هایی که من امروز اعلام کردم باید برای مردم توضیح دهند و الا مورد به مورد در استان‌های مختلف این‌ها را اعلام می‌کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو