خطر سقط جنین، تاثیر یک بیماری مزمن

منبع: نی نی بان

104

1398/8/19

20:30


محققان دانشگاه یوتا تحقیقاتی را روی زنان باردار امریکایی انجام دادند که به بررسی ارتباط بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت و سقط جنین می‌پردازد.
بررسی‌های محققان دانشگاه یوتا خبر از ارتباط بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت با عوارض حاملگی و سقط جنین می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهد یک سوم زنان باردار امریکایی به دلیل بیماری‌های ناشی از چاقی و دیابت با مشکلات حاملگی مواجه هستند.
به گفته پزشکان مشکلاتی چون فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌تواند برای زن باردار مشکلات زیادی را در هنگام حاملگی به وجود بیاورد و حتی منجر به سقط جنین شود. 40 درصد زنان در امریکا چاق هستند و حدود 30 درصد از زنان فشار خون بالا دارند با این وجود اغلب آنها از خطرات ناشی از این مشکلات در زمان بارداری خبر ندارند.
آمارها در امریکا نشان می‌دهد یک سوم زنان باردار دچار بیماریهای مزمنی چون بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان سینه و آسم رنج می‌شوند که به دنبال آن دوران بارداری آنها را پر خطر کرده و احتمال سقط جنین را بالا می‌برد حتی بعد از زایمان هم ممکن است نوزاد با مشکلاتی چون نقص عضو مواجه شود.
فشار خون در زن باردار می‌تواند خون‌رسانی به جفت را با مشکل مواجه کرده و مانع از رسیدن بسیاری از مواد مغذی به جنین در حال رشد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو