با مصرف آووکادو با خطر ابتلا به دیابت مقابله کنید

منبع: برترین ها

88

1398/8/19

22:53


نتایج یک تحقق نشان می‌دهد ترکیبی موجود در آووکادو خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

ایسنا: نتایج یک تحقق نشان می‌دهد ترکیبی موجود در آووکادو خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

بررسی انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است مولکول چربی موجود در آووکادو می‌تواند حساسیت به انسولین را در آن‌ها افزایش و مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

با مصرف آووکادو با خطر ابتلا به دیابت مقابله کنید

محققان کانادایی اظهار داشتند: این ترکیب که تنها در آووکادو وجود دارد از بروز علائم دیابت نوع دو در موش‌ها جلوگیری می‌کند.

دیابت نوع دو مانع از آن می‌شود تا بدن گلوکز یا مواد قندی را به درستی در خون تجزیه کند. در افراد غیر دیابتی این فرایند با کمک هورمون انسولین انجام می‌شود. در مبتلایان به دیابت، بدن هورمون کافی تولید نمی‌کند یا قادر به استفاده صحیح از آن نیست.

محققان کانادایی با بیان اینکه مولکول چربی موجود در آووکادو موسوم به AvoB است، اظهار داشتند: در این مطالعه موش‌ها برای مدت زمان هشت هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده تا چاقی و مقاومت به انسولین در آن‌ها افزایش پیدا کند. سپس ترکیب AvoB برای مدت پنج هفته به رژیم غذایی نیمی از این موش‌ها اضافه شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان پس از پایان ماه سیزدهم مشاهده کردند موش‌های دریافت کننده ترکیب AvoB نسبت به دیگر موش‌ها با سرعت کمتری اضافه وزن پیدا کرده و حساسیت به انسولین در آن‌ها افزایش یافته‌ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو