ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و مدیرعامل هپکو، در همایش "مدیریت اقتصادی صنایع در دوران تحریم" با بیان این‌که تحریم‌ها برای ما فرصت و محدودیت ایجاد کرده، اظهار کرد: برخی صنایع در این دوران سود خوبی بردند و افزایش نرخ ارز و نزدیک به‌قیمت واقعی نیز یکی از اتفاقات مثبت این دوران است. با این وجود، صنایعی که حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه یا تکنولوژی  آن‌ها به خارج وابستگی داشت، آسیب زیادی دیدند.

وی افزود: اما مهم‌تر از همه این است که صنعت کشور از مسیر تکنولوژی روز دنیا عقب مانده و امروز امکان خرید تکنولوژی برای کشور نزدیک به صفر است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان این‌که عبارت "تحریم داخلی" که امروز گسترش پیدا کرده، مورد خوشایند برخی مقامات نیست، یک واقعیت است، تصریح کرد: تحریم‌های داخلی مانند مشکلات مربوط به بانک و تامین‌اجتماعی به مراتب آثار زیان‌بارتری نسبت به تحریم‌های خارجی دارد.

مدیرعامل شرکت هپکو با بیان این‌که ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی به کالایی که موردنیاز کشور نبوده تخصیص یافته، تصریح کرد: هر چند امروز گفته شد که هیچ‌کدام از این پول‌ها گم نشده است ولی ما منتظر هستیم که لیست کالاهای واردشده با این ۱۸ میلیارد دلار منتشر شود.

روغنی با بیان این‌که شرکت هپکو در گذشته سالانه ۳۰۰۰ دستگاه ماشین تولید می‌کرد، اما اکنون تولید سالانه آن به سه دستگاه رسیده، تصریح کرد: یک گروه از کارشناسان ژاپنی که هفته‌های اخیر از این مجموعه بازدید کردند، اعلام کردند هپکو به لحاظ فنی هیچ کمبودی ندارد بلکه در مقایسه با شرکت‌های هم‌رسته خود در منطقه، امکانات بیشتری نیز دارد.

وی عامل اصلی آسیب به این شرکت را واردات ماشین‌آلات دست دوم عنوان کرد و از فعالان اقتصادی خواست که نگذارند "برندکُشی" در کشور باب شود.

مدیرعامل هپکو افزود: باید همه کمک کنیم تا شرکت‌هایی مانند هپکو و آذرآب دوباره فعالیت خود را شروع کنند.