معجزه یک دمنوش خوشمزه بر درمان میگرن

100

1398/8/20

01:37


یک محقق وپژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از گیاهان دارویی مزیت‌های خاص خود را دارد و توانایی آن‌ها در بهبود و کنترل بیماری‌ها بر هیچکس پوشیده نیست.

معجزه یک  دمنوش خوشمزه بر درمان میگرن

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران محسن پویان  درباره میوه درخت هلیله سیاه گفت: بیماری میگرن با مصرف میوه درخت هلیله سیاه قابل درمان است. افرادی که به این بیماری دچار هستند می‌توانند از پودر هلیله سیاه، روزانه و هر نوبت به میزان ۳ گرم در یک لیوان آب جوش ۱۵ دقیقه دم کرده و پس از صاف کردن مصرف کنند.

او بیان کرد: میوه این درخت به دلیل ویتامین E فراوانی که دارد در طب سنتی برای جلوگیری از سفیدی مو استفاده می‌شود.
هلیله سیاه برای درمان حساسیت‌های پوستی

پویان گفت: میوه این درخت دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و برای درمان حساسیت‌های پوستی، اثری فوق العاده دارد. روش استفاده آن هم اینگونه است؛ میوه درخت هلیله سیاه را به صورت پودر در بیاورید سپس مقداری از پودر آن را در آب جوش بریزید بعد از آن که ولرم شد آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.


این مدیر مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی تصریح کرد: افرادی که با ناراحتی‌های گوارشی، درد مفاصل، زخم معده و دیابت درگیر هستند می‌توانند پودر میوه هلیله سیاه را تهیه و روزی یک قاشق مربا خوری در دو نوبت صبح و شب با ماست مخلوط کرده و مصرف کنند. همچنین ویتامین C موجود در آن ضد سرطان است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: برای برطرف کردن یبوست‌های مزمن می‌توانید از دمنوش پودر هلیله سیاه استفاده کنید وبا آن کار یبوست  خود را برطرف کنید. همچنین کسانی که لوله گوارش روده بزرگ فعال نیست می‌توانند با این کار، حرکات دودی روده بزرگ را سرعت ببخشند و همچنین برای کسانی که روده‌اشان غیر فعال است مفید است.

پویان بیان کرد: پودر هلیله سیاه برای سفیدی دندان‌ها استفاده می‌شود. به این روش که پس از مسواک زدن پودر را روی سطح دندانتان بزنید این کار باعث می‌شود دندان‌های سفیدی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو