۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار


منبع: نیک شو

127

1398/8/20

03:33


۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

بازار یابی وفاداری نوعی از بازار یابی است که به بازگشت مشتریان توجه دارد . اگر یک مشتری هم به سراغ شما آمده است شما نباید آن را از دست بدهید و در وی این انگیزه را بیدار سازید تا بار دگر هم از شما خرید داشته باشد این روش می تواند ابزاری مفید و کار آمد باشد برای کسانی که تازه تجارت خود را آغاز کرده اندو سریعتر می توانند جایگاه واقعی خود را بیابند

 

نحوه‌ی رشد کسب و کار را کشف کنید:

نمی‌خواهم بدبین باشم، ولی بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه می‌شوند. این یک واقعیت تلخ است که بسیاری از کارآفرینان نمی‌خواهند به آن اذعان کنند.اگر کارآفرین هستید، چنین آماری نباید باعث دلسردی‌تان شود. بلکه باید به شما انگیزه دهد تا کسب و کارتان را به خوبی رشد دهید.چرا برخی از استارت آپ‌ها شکست می‌خورند،‌ درحالی‌که دیگران نمی‌دانند چگونه کسب و کارشان را رشد دهند؟دلایل کمتر شناخته شده‌ای که باعث شکست یک کسب و کار می‌شوند کدام‌ها هستند؟کدام‌یک از نکات بازاریابی تضمین‌کننده‌ی رشد کسب و کار هستند؟

 

بازاریابی چیزی فراتر از تبلیغ و فروش محصولات است. بازاریابی به دنبال جنبه‌هایی است که به تقویت بنیه‌ی شما در جذب مشتری بپردازد.هرچه چیزهای بیشتری درباره‌ي مشتریان‌تان بدانید، طرح بازاریابی کسب و کارتان از موفقیت بیشتری در بلند مدت برخوردار خواهد بود.بازاریابی مؤثر کسب و کار، به‌ویژه در کسب و کارهای کوچک، هم مي‌تواند باعث رشد و موفقیت یک کسب و کار شود و هم می‌تواند باعث شکست آن شود. بدون یک طرح بازاریابی خوب و تکنیک‌های فروش، کسب و کار موفقی نخواهید داشت.راه های مختلفی وجود دارد که به شما در برنامه ریزی برای بازاریابی وفاداری، کمک می کند. ما در این مقاله ۱۰ راه برای موفق شدن در این بازاریابی را معرفی کرده ایم.

 

 

۱. به مشتریان هدیه بدهید

یکی از راه های وفادار کردن مشتری این است که به آنها امکان استفاده از محصولات و خدمات را به صورت محدود ارائه دهید. مطمئن باشید که با این کار حتی مشتریان قدیم شما نیز بازمی گردند و به خرید محصولتان تشویق می شوند.

 

۲. محصولات آزمایشی ارائه دهید

اگر سرویس اشتراک محصول شما قیمت بالایی دارد و یا نرخ خدمات و محصولتان زیاد است، می توانید برای مدتی، محصول و یا خدمات خود را به صورت آزمایشی در اختیار مشتریان قرار دهید. این کار موجب آشنایی مشتریان با محصول شما خواهد شد.

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

به مشتریانتان حس مهم بودن القا کنید

 

۳. باشگاه مشتریان وی آی پی راه اندازی کنید

شما با راه اندازی یک باشگاه مشتریان، به آنها حس خوبی القا می کنید طوری که انگار عضوی از مجموعه شما هستند. البته دقت کنید که نباید در ازای عضویت در باشگاه، از مشتریان هزینه ای دریافت کنید و شرایط استفاده از مزایای آن نیز نباید سخت و پیچیده باشد.سعی کنید برای اعضای باشگاه امتیازات ویژه و تخفیفات فوق العاده ای در نظر بگیرید.

 

۴. اشانتیون ارائه دهید

یکی از راه های موثر برای تشویق مشتریان به خرید این است که به مشتری در ازای خرید یک محصول، یک نمونه از دیگر محصولاتتان را هدیه بدهید و یا تخفیف قابل توجهی برای او در نظر بگیرید.

 

۵. کارت وفاداری صادر کنید

بسیاری از کسب و کارها از کارت وفاداری به منظور پیگیری مشتری و اهدای پاداش به او استفاده می کنند. در این صورت اگر مشتری خرید بیشتری انجام دهد، امتیاز بیشتری دریافت می کند و می تواند با ارائه کارت خود از تخفیف ویژه وفاداری برخوردار شود.

 

۶. نظرسنجی از مشتریان را فراموش نکنید

نظرسنجی از مشتریان یک راه عالی برای فهمیدن نظر آنها درمورد محصولتان است. شما از این طریق می توانید متوجه شوید که مشتریان چه انتظاراتی از شما دارند و در جهت رفع این انتظارات بکوشید. روش های مختلفی برای طرح نظرسنجی وجود دارد که شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم، به مشتریان در ازای شرکت در نظرسنجی، تخفیف بدهید.

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

شبکه های مجازی رو دست کم نگیرید در کسب کار

 

۷. امکان رایگان بروزرسانی ایجاد کنید

اگر کار شما در زمینه نرم افزار است، به شما پیشنهاد می کنیم به روزرسانی های منظمی برای نرم افزارتان تدارک ببینید و به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

۸. تبریک سالروز تولد و سالگرد ازدواج را فراموش نکنید

نرم افزارهای ارتباط با مشتریان به راحتی می توانند بانکی از اطلاعات مشتریانتان تهیه کنند تا شما بتوانید در سالروز تولد و یا سالگرد ازدواج آنها غافلگیرشان کنید. این غافلگیری می تواند به سادگی ارسال یک پیام زیبا و یا یک هدیه کوچک باشد. مطمئن باشید شما با این کار در ذهن مشتری ماندگار خواهید شد.

 

۹. به شریک تجاری فکر کنید

بازاریابی وفاداری می تواند فراتر از زمینه کسب و کار شما باشد. شما می توانید از طریق همکاری با فروشگاه ها و کسب و کارهای محلی امتیازات ویژه ای برای مشتریان خود و دیگر کسب و کارها ایجاد کنید. بدین صورت شما نه تنها موفق شده اید نظر مشتریان خود را جلب کنید بلکه مشتریان آن کسب و کار را نیز جذب می کنید.

 

۱۰. بازی سازی کنید

بازی سازی (Gamification) یک راه عالی برای تعامل با مشتریان است. شما از این طریق می توانید از مشتری خود بخواهید لینک اشتراک اختصاصی خود را در فضای مجازی منتشر کنند تا امتیاز دریافت کنند و بتوانند از امکانات بیشتری برخوردار شوند.راه های فوق می توانند انگیزه مشتری شما را در خرید محصولتان بیشتر و بیشتر کنند و او را به یک مشتری وفادار تبدیل نمایند.

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

مشتریان شما کسانی هستند که بهترین تبلیغ را برای شما انجام میدهند

 

11-هیچ استراتژی بازاریابی، تأثیرگذارتر از حرف مردم نیست.

این نکته یکی از مهمترین عناصر استراتژی‌های بازاریابی است. مشتریان شما بهترین کسانی هستند که می‌توانند برای شما تبلیغ کنند. مردم غالبا به قضاوت دوستان و افراد خانواده‌شان درباره‌ی کیفیت یک محصول اطمینان می‌کنند. تلاش کنید تا بازاریابی دهان به دهان در مورد کسب و کارتان رونق بگیرد.

 

12- برای معرفی نام و تصویر برندتان هزینه کنید.

واقعیت این است که، وقتی مردم چیزی را می‌شناسند، احساس خوبی خواهند داشت. مصرف‌کنندگان برندهایی را انتخاب می‌کنند که با آن‌ها آشنا هستند. سرمایه‌گذاری در یک برنامه‌ی بازاریابی کسب و کار که موجب آگاهی مردم و افزایش تقاضا برای سرویس یا محصول شما می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۰ روش بازاریابی برای جذب مشتریان وفادار

به دنیای دیجیتال و ابزار های آن حتما نیاز خواهید داشت

 

13-یک گزاره‌ی فروش منحصر به فرد داشته باشید.

برای این‌که یک کسب و کار موفق داشته باشید، لازم است بر وجه تمایزتان از دیگران متمرکز شوید. آیا می‌توانید ویژگی منحصر به‌فرد کسب و کارتان را در یک جمله خلاصه کنید؟ برندتان چه تفاوتی با رقبای‌تان دارد؟ از نظر مشتریان‌تان کدام‌یک از ویژگی‌های برند شما مهمتر است؟ اگر می‌توانید به این پرسش‌ها در مورد کسب و کارتان پاسخ دهید، پس فرصت پیروزی دارید.

 

14-ارسال تبریک برای تولد و اعیاد

اگر شما یک پایگاه داده مشتری دارید، می توانید از اطلاعاتی که مشتریانتان ارائه داده اند استفاده کرده تا مزایایی را به ارمغان آورید که منجر به وفاداری می شوند. به عنوان مثال، با در نظر گرفتن هدایای کوچک یا کارت پستال روز تولد مشتریان خود را تبریک بگویید. این همچنین می تواند یک راه عالی برای ایجاد لیست بازاریابی ایمیلی به منظور ارسال هدیه رایگان کسب و کار شما در روزهای خاص در ازای ثبت نام در لیست شما باشد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو