جراحی زیبایی بینی (همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی)

جراحی زیبایی بینی (همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی)


منبع: بیتوته

328

1398/8/20

11:20


جراحی زیبایی بینی (همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی)



همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

جراحی بینی گزینه ای رایج برای بیمارانی است که از شکل بینی خود ناراضی هستند

 

عمل بینی (رینوپلاستی) عمل جراحی روی بینی است تا بتواند شکل بینی را تغییر داده یا عملکرد آن را بهبود بخشید. این امر می تواند به دلایل پزشکی انجام شود - از جمله اصلاح مشکلات تنفسی مربوط به بینی یا مشکلات ناشی از تروما یا نقص هنگام تولد، همچنین به دلایل زیبایی می توان این کار را انجام داد که باعث تغییر شکل و ظاهر بینی می شود.

جراحی زیبایی بینی گزینه ای رایج برای بیمارانی است که از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستند. علاوه بر فواید زیبایی ، رینوپلاستی دارای کاربردهای متنوع تری است ، مانند بهبود عملکرد بینی بعد از آسیب یا بیماری آسیب زا یا کمک به مشکلات تنفسی که بر خواب و توانایی ورزش تأثیر می گذارد.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

 همه چیز در مورد عمل زیبایی بینی

 

تصمیم گیری در مورد "جراحی زیبایی بینی":

اگر به دنبال جراحی بینی هستید ، با جراح خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد آن صحبت کنید. در طول آن جلسه، در مورد اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید چه چیزی در مورد بینی شما آزاردهنده است و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید.

 

جراح ساختارهای بینی شما و سایر ویژگی های صورت را ارزیابی می کند. بعد از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که آیا انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. جراح همچنین سلامت کلی شما را در نظر خواهد گرفت و باید در مورد خطرات ، زمان بهبودی و هزینه های مربوط با شما گفتگو کند.

 

روش های مختلفی برای تغییر شکل بینی وجود دارد. هنگامی که تصمیم به پیشروی گرفتید، جراح شما باید دقیقاً آنچه را که او پیشنهاد می کند انجام دهد را شرح دهد.

سن عمل جراحی پلاستیک ، در دختران از سن 15 سالگی و در پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمی وفكری و داشتن انگيزه كافی فرد امكان پذير است. 

 

از آنجا كه با افزايش سن بافت های بينی دچار افتادگی و سستی می شوند اين امر برظاهر و عملكرد بينی تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني در اين افراد موجب جوان به نظر رسيدن و بهبود تنفس مي شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

افراد مناسب برای جراحی بینی  بایست از سطح سلامت مناسب برخوردار باشند

 

افراد مناسب برای عمل جراحی زیبایی بینی:

اکثریت افرادی که از عمل جراحی برای تغییر شکل خود استفاده می کنند، از وضعیت ظاهری فعلی بینی خود ناراضی هستند و تمایل دارند تناسب بینی خود با سایر اجزای صورت را بهبود بخشند. درصد کمتری از این افراد، بیمارانی هستند که با ناراحتی یا مشکلات تنفسی به خاطر نقص ساختاری یا آسیب دیدگی های قبلی ایجاد شده مواجه هستند.

 

افراد مناسب برای انجام این عمل جراحی می بایست از سطح سلامت مناسب برخوردار بوده و درک صحیحی از ریسک ها و خطرات این عمل جراحی داشته باشند. عکس های عمل زیبایی بینی، قبل از درمان به بیمار نشان داده می شود. لازم است انتظارات بیمار درباره نتایج این درمان واقع بینانه باشد. یک فرد مناسب برای عمل جراحی زیبایی تغییر شکل بینی می تواند دارای شرایط زیر باشد:

بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک به نظر خود در مقایسه با سایر اجزای صورت داشته باشند.

 

 بر روی پل بینی خود قوز داشته باشند.

 

 یک بینی پهن داشته باشند.

 

 سر بینی افتادگی داشته، رو به جلو باشد، یا بیش از حد بزرگ به نظر برسد.

 

 نوک بینی پیازی داشته باشند.

 

 سوراخ های بینی بیش از حد بزرگ بوده یا جمع شده باشد.

 

 دچار مشکل انحراف بینی یا عدم قرارگیری بینی در وسط صورت باشند.

 

 به خاطر آسیب دیدگی دچار عدم تقارن ظاهری بینی شده باشند.

 

 به خاطر مشکلات مربوط به ساختار داخلی بینی مشکلات تنفسی همچون انحراف تیغه یا سایر مشکلات مربوط به آن داشته باشند.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

در صورتی که مایل باشید از بینی شما عکسی دیجیتالی گرفته خواهد شد

 

مراحل جراحی زیبایی بینی:

در ملاقات اولیه، بینی شما از نظر ظاهری، جنس پوست ، وضعیت تیغه بینی ، شاخک های داخل بینی و….. مورد معاینه قرار خواهد گرفت و جراح از خواسته ها و انتظارات شما مطلع خواهد شد و شما از خواسته هایی که ممکن است قابل انجام نباشند نیز آگاه خواهید شد.

 

در صورتی که مایل باشید از بینی شما عکسی دیجیتالی گرفته خواهد شد و طراحی کامپیوتری بینی بعد از عمل خودتان را مشاهده خواهید کرد. در پایان ویزیت و مشاورۀ اولیه از شما درخواست میشود برای تهیه عکس از بینی و چهرۀ خود به فتوگرافی های استاندارد پزشکی مراجعه نمایید. علاوه بر آن آزمایش خون نیز درخواست خواهند کرد. در متقاضیان بالای چهل سال مشاوره قلب نیز الزامی است. 

 

یک عمل بینی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود، به این معنی که شب در آنجا لازم نیست بمانید. بیهوشی عمومی یا موضعی دریافت خواهید کرد. با بیهوشی عمومی، در طول عمل می خوابید. با بی حسی موضعی، آرام می شوید و بینی شما بی حس می شود، بنابراین آرام می شوید و قادر به احساس درد نیستید. در مورد نوع بیهوشی حتی الامکان نظر شما لحاظ خواهد شد. هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را داراست. 

 

شما روز عمل باید ناشتا باشید. زمان عمل حدود یکساعت و نیم خواهد بود.

 

در طی عمل، جراح برش هایی را در بینی ایجاد می کند. در موارد دشوارتر، جراح همچنین ممکن است برش هایی در قسمت پایه بینی ایجاد کند. سپس جراح از استخوان داخلی و غضروف تجدید شکل می کند تا ظاهری دلپذیرتر به وجود آورد.

 

حدود شش ساعت بعد از برگشتن به بخش از مرکز جراحی مرخص می شوید. البته چنانچه خود شما مایل باشید میتوانید صبح روز بعد از عمل،مرکز جراحی را ترک نمایید.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

بیماران باید به مدت دو تا سه هفته از فعالیت شدید مانند دویدن یا شنا پرهیز کنند

 

بهبودی بعد از "جراحی زیبایی بینی" :

پس از عمل ، بیشتر بیماران ناراحتی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند که با استفاده از دارو قابل کنترل است. با این حال ، قسمت اول دوره بهبودی به دلیل کبودی احتمالی زیر چشم و استفاده از اسپلینت ، می تواند در محل کار و در محیط های اجتماعی کمی ناخوشایند باشد. برای محافظت از استخوان های بینی و غضروف ، بیماران باید انتظار داشته باشند حدود یک هفته پس از جراحی زیبایی بینی ، اسپلینت را در داخل و خارج بینی داشته باشند.

 

علاوه بر این ، بیماران باید به مدت دو تا سه هفته از فعالیت شدید مانند دویدن یا شنا پرهیز کنند و از چهار تا پنج هفته از گذاشتن عینک خودداری کنند. بینی یک ساختار پیچیده است که از غضروف و استخوان ظریف ساخته شده است. یک تغییر کوچک بر یک قسمت از ساختار بر بقیه بینی تأثیر می گذارد ، بنابراین جراحی زیبایی بینی برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی و عالی نیاز به تخصص دارد.

 

حدوداً تا ۴ ساعت بعد از عمل نباید چیزی میل کنید چرا که به دلیل داروهای بیهوشی حرکات معده و روده شما کند است و چنانچه شما چیزی میل کنید باعث بروز حالت تهوع و استفراغ می شود. حدوداً ۴ ساعت بعد از عمل ابتدا کمی آب می آشامید اگر چنانچه مشکلی نداشتید یک ربع بعد مختصری آب میوه خواهید آشامید و بعد از آن میتوانید از غذاهای نرم استفاده کنید و از روز دوم به بعد هر چه خواستید از جمله غذاهای جویدنی را میتوانید میل کنید .

 

باید تا 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید. تا وقتی که در مرکز جراحی بستری هستید پرستار این کار را انجام خواهد داد. وقتی به منزل مراجعه کردید خودتان چند تکه یخ راخرد کرده و داخل کیسه فریزر ریخته و روی صورت و گونه هایتان قرار دهید . این کار باعث می شود ورم و کبودی شما به حداقل برسد .

 

دراز کشیدن بعد از عمل باعث تورم بینی شما میشود لذا سعی کنید بعد از عمل فقط در حد معمول دراز بکشید.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

یکی از عوارض جراحی بینی خونریزی بینی است

 

خطرات و عوارض عمل بینی چیست؟

رینوپلاستی درست مثل هر جراحی دیگری می‌تواند با عوارضی همراه باشد. از عوارض رینوپلاستی می‌توان به خونریزی بینی، عفونت یا واکنش منفی نسبت به ماده‌ بیهوشی اشاره کرد. سایر خطرات احتمالی و عوارض جراحی بینی عبارت‌اند از:

خون دماغ شدن مکرر

تنفس سخت از راه بینی

بی‌حسی دائمی در داخل و اطراف بینی

احتمال ایجاد ظاهر نامتقارن و غیر یکدست در بینی

درد، تغییر رنگ یا ورم مداوم بینی

اثر زخم

سوراخ شدن تیغه‌ بینی

حتما باید در ویزیت‌های اولیه در مورد خطرات احتمالی عمل بینی با جراح‌ صحبت کنید.

 

همه چیز درباره عمل بینی, همه چیز در مورد عمل بینی

هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه گوشتی قرار ندارد

 

آیا جراحی بینی های گوشتی مشکل تر است؟

بینی های گوشتی برخلاف اسمشان دارای گوشت یا عضله زیادی نیستند بلکه مشخصات زیر را دارند: 

پوست ضخیم و چرب، مشخص بودن منافذ پوستی، پهن بودن ناحیه نوک بینی، زیاد بودن ضحامت پره های بینی، زیاد بودن پهنای قسمت تحتانی بینی، زیاد بودن ارتفاع پره های بینی از کنار، ضعیف بودن غضروف های بینی، در مجموع این مشخصات باعث می شود بینی پهن و بزرگ بوده و مشخصات زیبایی مانند خطوط موازی ناحیه پشتی بینی، خطوط زیبایی ناحیه پره بینی و شکل باریک و مشخص نوک بینی مشهود نباشد.

 

در بسیاری از این افراد عرض پایه استخوانی بینی هم زیادتر از نرمال است.

البته هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه گوشتی قرار ندارد.

در برخی افراد پهنای زیاد نوک بینی ناشی از غضروف های پهن و محکم است و این افراد بر خلاف بینی های گوشتی پوست نازک دارند و نتیجه جراحی زیبایی بینی در آنها بسیار بهتر است. 

 

مسلما اگر عمل بینی به روش صحیح و توسط بهترین جراح بینی گوشتی عمل شود هرگز به شکل قبلی خود بر نخواهد گشت و بهبود ظاهر آن دائمی خواهد بود.

به دلیل زیاد بودن ضخامت پوستی تورم این بینی ها بعد از عمل بیشتر بوده و مدت بیشتری طول خواهد کشید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید ۱/۵ تا ۲ سال صبر کرد. 

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل جراحی نیاز به یک تا دوماه استفاده از چسب بینی دارند و ممکن است یک یا چند بار احتیاج به تزریق آمپول کورتون داشته باشند.

دوره بهبود کامل تورم نیز در آنها طولانی تر از بینی های استخوانی است.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو