درمان آنی سوزش معده بارداری با نسخه بوعلی سینا

منبع: نمناک

149

1398/8/21

11:30


سوزش معده یکی از مشکلات رایج در اغلب خانمهای باردار است که علایم مختلفی دارد.راههای درمانی مختلفی برای سوزش معده بارداری وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

سوزش معده در دوران بارداری را چطور با روش های خانگی درمان کنیم ؟

یکی از مشکلات رایج در بین خانم های باردار، سوزش معده می باشد . این مشکل معمولا احساس سوزش ناگهانی و درد در قسمت سینه آن ها ایجاد می کند . در این قسمت از نمناک به برسی علائم و راه های درمانی آن مشکل برای خانم های حامله می پردازیم .

 علائم سوزش معده در دوران بارداری

هرگز نباید علائم سوزش معده را در دوران بارداری نادیده گرفت . این علائم نشان دهنده این هستند که قسمتی از بدن شما از لحاظ درونی به درستی کار نمی کنند . حال به علائم این مشکل اشاره خواهیم کر د:

1. گلو درد و تورم گلو

2. سختی بلع

3. تنگی نفس

4. مدفوع خونی

5. درد ناگهانی در کمر یا شانه ها

6. احساس سرگیجه یا سردرد سبک

7. درد سینه

8. عرق کردن بیش از حد

سوزش معده در دوران بارداری

 

راه های درمان خانگی سوزش معده در دوران بارداری

زمانی که سوزش معده شدید می شود، هرچه سریع تر باید به پزشک مراجعه کنید اما اگر این درد معده خفیف بود ، می توانید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید :

1. از غذاها و نوشیدنی هایی استفاده کنید که راحت هضم می شوند . از غذاهای چرب و تند دوری کنید و از مصرف بیش از حد مرکبات ، شکلات ، قهوه و دیگر غذا های بد هضم نیز خودداری کنید .

2. مقدار وعده های غذایی خود را کم کنید . وعده های غذایی اگر مقدار زیادی داشته باشند ، شکم شما را از اسید اضافه پر می کنند .

3. سیگار نکشید . بین مری و معده رابطه زیادی وجود دارد و در نتیجه سیگار می تواند یکی از عوامل رفلاکس معده باشد و همچنین برای جنین نیز خطرناک است .

4. خم شدن می تواند آسیب زا باشد . خم کردن بیش از حد بدن در این دوران می تواند به معده شما آسیب بزند یا سوزش آن را افزایش دهد .

5. قبل از خواب غذا یا نوشیدنی مصرف نکنید . سوزش معده می تواند شب ها بدتر شود و پس حتما سه ساعت بین خواب و مصرف مواد غذایی فاضله بیاندازید .

6. هنگام خواب ، سر خود را پایین نیاندازید . هنگامی که قصد خوابیدن دارید حتما بالشتی را زیر سر خود قرار دهید تا گردن شما کمی بالا قرار بگیرد و اگر بیش از حد از بالا تنه خود را به سمت پایین بگیرید ، نیروی جاذبه در هضم غذای معده شما درست عمل نخواهد کرد .

7. داروها می توانند خطرناک باشند . بعضی از داروها مثل داروهای غیر استروئیدی و داروهای ضد افسردگی می توانند سوزش معده فرد را بدتر کنند . اگر این داروها باعث مشکلات معده شما شده است ، حتما باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید .

8. بعد از غذا آدامس بجوید . این کار باعث می شود که غده های بزاقی شما تحریک شود و در نتیجه اسید معده شما متعادل می شود .

9. از لباس های راحت و نسبتا گشاد استفاده کنید . حتما باید مراقب باشید که لباس شما در اطراف شکم تنگ نباشند و به معده شما فشار نیاورند .

 

سوزش معده در دوران بارداری

مواد غذایی مناسب برای درمان سوزش معده در دوران بارداری :

1. بادام :

بادام خام یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان سوزش معده می باشد . روغن زیاد در بادام می تواند تولید اسید معده شما را کنترل کند و سوزش معده شما را کاهش دهد که هرچقدر این بادام ها ترد تر باشند، تاثیر ان ها بیشتر خواهند بود .

2. آب آلوئه ورا :

آلوئه ورا یکی از راه های درمانی برای مشکل معده در دوران حاملگی است . می توانید آب این گیاه را بگیرید و برای کاهش سوزش معده خود از آن استفاده کنید و همچنین می توایند مایع درون ان را به پوست بزنید و احساس ارامش داشته باشید .

3. آب نارگیل :

شاید از این موضوع تعجب کرده باشید که آب نارگیل می تواند سوزش معده شما را از بین ببرد . کافی است که یک فنجان از آن را هنگام سوزش معده مصرف کنید .

4. سرکه سیب :

سرکه خام مزه بسیار مطبوعی دارد و همچنین باعث می شود که معده شما اسید کمتری تولید کند . از طرفی به شما کمک می کند که سوزش معده خود را سریع از بین ببرید .

سوزش معده در دوران بارداری

5. زنجبیل :

زنجبیل یک ماده ضد التهاب است و می تواند اسید اضافی را در معده جذب کند و جریان خون و آب بدن را متعادل کند . همچنین هضم بهتر غذا را تضمین می کند .

یک فنجان چای زنجبیل هنگام صبح می تواند یکی از بهترین راه های درمانی برای سوزش معده باشد .

6. پاپایا :

پاپایا را می توان به اندازه چند تکه بعد از وعده غذایی مصرف کنید و اجازه دهید که آنزیم های گوارشی کار خود را انجام دهند . این ماده باعث کاهش اسید معده می شود و سوزش معده را از بین می برد .

7. مایعات تازه :

هیچ چیز نمی تواند مثل سبک زندگی سالم برای بدن فرد و از بین بردن مشکلاتی مثل سوزش معده مفید باشد . یکی از این عادت های سالم مصرف مایعات و آب میوه ها به صورت طبیعی و تازه می باشد که در برطف کردن مشکلات معده بسیار مهم است .

8. چای سوزش معده :

این چای یک چای خاص است که می توانید از عطاری ها تهیه کنید . این چای گیاهی حاوی برگ ها و دانه های گیاهی است که ماده مغذی بالایی دارد و می تواند سوزش معده شما را به طور موثر درمان کند . اگرچه که قبل از مصرف باید روی برچسب آن را مطالعه کنید و از مواد آن آگاه شوید و ببینید که به آن ها آلرژی دارید یا خیر .

9. دانه های رازیانه :

دانه های رازیانه نه تنها مزه خوبی به غذای شما می دهند ، بلکه می توانند سوزش معده را نیز درمان کنند . دو قاشق چای خوری از دانه رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بعد از ده دقیقه آن را میل کنید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو