12 مراقبت بعد از میکرودرم ابریژن

12 مراقبت بعد از میکرودرم ابریژن


منبع: اوما

239

1398/8/21

23:34


12 مراقبت بعد از میکرودرم ابریژن

 میکرودرم ابریژن یک روش امن برای اکثر انواع پوست و رنگ است. افراد ممکن است تصمیم بگیرند که این روش را در صورتی انجام دهند که نگرانی های پوستی مانند چین و چروک و خطوط، کک و مک ، اسکار صورت، جای جوش، پررنگ و کم رنگ شدن پوست و ... را داشته باشند. در این مقاله کاملتر در مورد میکرودرم می خوانیم:


میکرودرم چیست؟

 

میکرودرم چیست

 میکرودرم یک روش حداقل تهاجمی است که برای تمدد اعصاب و بافت کلی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش می تواند ظاهر آسیب دیده ناشی از آفتاب، چین و چروک، خطوط ظریف، نقاط ناشی از افزایش سن، زخم آکنه، ملاسما و دیگر نگرانی ها و شرایط مرتبط با پوست را بهبود بخشد.

 این روش با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص به آرامی لایه خارجی ضخیم پوست را می ساید و پوست را جوان می کند. یک تکنیک میکرودرم ابریژن متفاوت، ذرات ریز ذرات اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با خلاء / مکش برای رسیدن به نتیجه مشابه با سطح ساینده، اسپری می کند.

 مراقبت قبل از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی و حداقل تهاجمی است. آماده سازی برای این روش بسیار کم است. بحث در مورد نگرانی های پوست با یک فرد حرفه ای و مشورت برای انجام میکرودرم ابریژن ایده خوبی است. در خصوص عمل های زیبایی و جراحی که در گذشته انجام داده اید و همچنین آلرژی و بیماری ها با پزشک خود صحبت کنید.

ممکن است به شما گفته شود یک هفته قبل از انجام این کار از قرار گرفتن در معرض آفتاب، کرم های ضد آفتاب و اپیلاسیون بپرهیزید. همچنین ممکن است توصیه شود از کرم های لایه بردار و ماسک حدود سه روز قبل از درمان استفاده نکنید.

آرایش خود را پاک کنید و صورت خود را قبل از شروع عمل، تمیز کنید.

مراحل انجام میکرودرم

مراجل انجام میکرودرم

 میکرودرم ابریژن عملی است که در مطب پزشک انجام می شود و معمولا حدود یک ساعت طول می کشد. این عمل معمولا توسط یک متخصص مراقبت از پوست انجام می شود.  استفاده از بیهوشی یا بی حسی برای میکرودرم ابریژن ضروری نیست.

 در هنگام قرار ملاقات، بر روی یک صندل تخت خواب شو می نشینید. پزشک از یک دستگاه دستی برای تمیز کردن ذرات و یا لایه خارجی پوست استفاده خواهد کرد. در پایان درمان، مرطوب کننده و همچنین کرم های ضد آفتاب به پوست شما اعمال خواهد شد.

 میکرودرم ابریژن برای اولین بار توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده در سال 1996 تأیید شد. از آن به بعد صدها مدل دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است. روش های مختلفی برای انجام این روش وجود دارد که بر اساس دستگاه مورد استفاده می باشد:

 دستگیره با نوک الماس 

دستگیره با نوک الماس طراحی شده است و به آرامی سلول های مرده پوست را بر می دارد. در همان زمان، آنها را بلافاصله مکش می کند. عمق سایش تحت تأثیر فشار روی دستگیره و مدت زمان مکش می باشد. این نوع از اپلیکاتور میکرودرم ابریژن به طور کلی در مناطق حساس صورت مانند نزدیک چشم استفاده می شود.

میکرودرم ابریژن کریستالی

 میکرودرم ابریژن کریستالی از یک دستگیره با تشعشع کریستال برای اسپری کردن ذرات ریز روی لایه های بیرونی پوست استفاده می کند. مانند دستگیره با نوک الماس، سلول های مرده پوست از روی سطح پوست مکش می شود.  انواع مختلف کریستال هایی که ممکن است استفاده شوند عبارتند از اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

 هیدرودرمی ابریژن

 هیدرودرمی ابریژن یک روش جدید است. این روش شامل ترکیبی از نفوذ پوستی همزمان و لایه برداری بدون کریستال می باشد. کل پروسه تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون را به پوست شما افزایش می دهد.

عوارض میکرودرم

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل حساسيت خفيف، تورم و قرمزی است. این عوارض معمولا در چند ساعت پس از درمان برطرف می شوند. ممکن است توصیه شود از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خشک و پوسته پوسته نشود. کبودی کوچکی نیز ممکن است رخ دهد. این مسئله عمدتا ناشی از مکش در طول درمان است.

مراقبت بعد از میکرودرم

 پس از میکرودرم ابریژن می توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید.  پوست خود را هیدراته نگه دارید و از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید. از مصرف داروهای موضعی آکنه حداقل یک روز پس از درمان اجتناب کنید. بسیار مهم است که پوست خود را با کرم های ضد آفتاب محافظت کنید. چند هفته پس از درمان پوست شما حساسیت بیشتری نسبت به خورشید دارد.

 نتایج قابل توجهی بلافاصله پس از عمل مشاهده می کنید. تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم ابریژن بستگی به شدت مشکلات پوست شما و انتظارات شما دارد. پزشک یک برنامه برای تعداد اولیه جلسات و همچنین درمان های دوره ای مراقبت طراحی می کند.

1- تا 7 روز پس از میکرودرم نباید محل درمان را در برابر آفتاب مستقیم قرار داد یا حمام آفتاب گرفت.

2- 20 دقیقه قبل از خروج از منزل و در معرض آفتاب قرار گرفتن باید ضد آفتاب ضد UVA و UVB با SPF بیشتر از 30 را بر صورت مالیده و سپس هر 3-2 ساعت یکبار آن را تکرار نمود.

3- از شنا کردن در استخرهای کلردار تا 24 ساعت پس از میکرودرم ابریژن باید خودداری کرد.

4- تا 24 ساعت باید از ورزش کردن پرهیز شود. زیرا تمرین، سبب ایجاد سوزش در ناحیه درمان شده و باعث قرمز شدن پوست می شود.

5- تا 24 ساعت پس از میکرودرم ابریژن باید از شستشو صورت با صابون خودداری شود.

6- از انجام میکاپ تا 24 ساعت خودداری شود.

7- تا 7 روز پس از میکرودرم ابریژن از استفاده از کرم های لایه بردار خودداری شود.

8- به مدت 7 روز پس از لایه بردایر از تراشیدن و اسکراب کردن پوست خودداری شود.

9- حتماً از مرطوب کننده های مناسب در طول روز استفاده نموده و از خشک شدن پوست جلوگیری شود.

10- بهتر است تا یک هفته پس از لایه برداری با میکرودرم ابریژن برای بیماری که پوست خشک دارد یک جلسه هیدرودرمی انجام شود.

11- از رتین A، تازوراک، رنووا یا دیفیرن (داروی ضد آکنه) تا دو هفته بعد از میکرودرم ابریژن استفاده نشود.

12- تا 7 روز از انجام الکترولیز باید خودداری شود. آب فراوان نوشیده شود و استراحت کافی باشد.

کرم ترمیم کننده بعد از میکرودرم

 

کرم ترمیم کننده بعد از میکرودرم

پوست ممکن است کمی حساس و قرمز شود که البته پس از درمان، طبیعی است. برای بهبود این وضعیت استفاده از پمادها یا کرم های مرطوب کننده در سه روز اول به طور مرتب و منظم توصیه می شود.

میکرودرم برای جای جوش

با میکرودرم همچنین می‌توان اسکارهای گودرفته و حتی جای جوش و جوش سرسیاه را نیز درمان نمود. اگر پوست خیلی زیاد چرب باشد میکرودرم چربی آن را کنترل کرده و اگر پوست خشک باشد با تحریک فعالیت غدد توسط میکرودرم پوست نرم و لطیف می‌گردد.معمولاً 8-6 جلسه درمان برای رفع اسکار آکنه توصیه می شود و بهتر است جلسات دوم و پنجم با شدت بالا و در حد درم ابریژن انجام شود. برخی از بیماران مبتلا بعه اسکار آکنه به بیش از 10 جلسه درمان نیاز دارند.

ماسکهای بعد از میکرودرم

بهترین ماسک بعد از میکرودرم ابریژن استفاده از ژل های خنک کننده مثل آلوئه ورا هست

Lucie Wisco. What Is Microdermabrasion? on September 27, 2018

Amanda Barrell. What to know about microdermabrasion. on October 24, 2018

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو