پاسخ به سوالات رایج درباره ناباروری مردان (بخش دوم)

منبع: فرزند

196

1398/8/22

12:10


پاسخ به سوالات رایج درباره ناباروری مردان (بخش دوم)

هیچ فرقی نمیکند که کدام یک از زوجین دارای مشکل نازایی هستند، و در هر صورت، باید با مشکل پیش آمده کنار آمد، و راه های درستی را در پیش گرفت.

چنانچه مشکل اصلی از مرد باشد، باید در اسرع وقت ریشه این مشکل را پیدا کرد و درک درستی از علل نازایی مرد به دست آورد. وبسایت نسخه در ادامه به بررسی ۶ سوال رایج دیگر درباره ناباروری مرد خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

ناباروری مردان چگونه تشخیص داده می‌شود؟

ناباروری در مردان معمولاً از طریق آنالیز مایع منی تشخیص داده می شود. و در بیشتر موارد این نازایی، با ناهنجاری های اسپرم همراه است. برای تشخیص مشکل بچه دار نشدن در مردان از آزمایش موارد زیر کمک گرفته میشود:

  • حجم انزال
  • غلظت اسپرم
  • تحرک اسپرم (چگونگی حرکت اسپرم)
  • و مورفولوژی اسپرم (اندازه و شکل اسپرم)

مردانی که با مشکل بچه‌دار شدن مواجه هستند، چه احساساتی را تجربه می‌کنند؟

مردانی که با این مشکل مواجه هستند، قطعا درجاتی از ناراحتی و احساسات دیگر را تجربه میکنند، اما بر اساس ویژگی های ارتباطی و یا ابراز احساسات، ممکن است هیچ یک از احساسات خود را بروز ندهد.

تصور اینکه مقصر بچه دار نشدن آن ها، او است و همسرش هیچ نقشی در این قضیه ندارد برای مرد بسیار سخت است. او ممکن است از لحاظ عزت نفس و یا غرور مردانه با شکست بزرگی مواجه شود. (مخصوصا اگر همسر شما یک شخص سنتی است)

او از سخنان و قضاوت های مردم درباره خودش هراس دارد. و ممکن است پیش خود فکر کند که “واقعا چه مردی هستم اگر نتوانم همسرم را باردار کنم؟ ”

چنانچه مرد زندگی شما با این مشکلات همراه است و نمیتواند با شما صحبت کند، بهتر است او را به مراجعه نزد یک مشاور تشویق کنید.

ناباروری مرد من چه تاثیری بر روابط ما خواهد گذاشت؟

مشکل در باروری حتی می تواند بر قوی ترین روابط نیز تأثیر بگذارد. فرقی نمیکند چه کسی در این موضوع دارای مشکل است، در هر صورت روابط به شدت میتوانند تحت تاثیر این شکست قرار بگیرند.

مردان وقتی بینند که همسرشان چگونه از نداشتن فرزند رنج می برد، اغلب احساس گناه می کنند. زیرا میبینند که مشکل از آن ها است.

علاوه بر این، زن ممکن است مدام عصبانی باشد و برای بچه دار نشدن از همسر خود گله و شکایت کند.

این احساسات می تواند باعث شود که هر یک از زوجین از دیگری جدا شود، زیرا نمیخواهند با افکار و احساسات خود یکدیگر را آزار دهند.

شما باید سعی کنید حساس نباشید و یکدیگر را سرزنش نکنید. ناباروری درست مانند همه اتفاقات دیگر میتواند برای هر کسی رخ دهد. با اینکه ممکن است لحظات سخت و پر استرسی را تجربه کنید، اما سعی کنید هوای هم را داشته باشید و برای ادامه زندگی تصمیمات معقولانه ای بگیرید.

آیا می‌توان از مشکلات ناباروری مردان جلوگیری کرد؟

بسیاری از مسائل یا ترجیحات سبک زندگی، می توانند روی باروری مردان تأثیر منفی بگذارند.

هر چیزی که درجه حرارت و گرما را در ناحیه اسکروتوم و بیضه افزایش می دهد خوب نیست. و میتواند باعث از کار افتادن روند تولید اسپرم ها و ماندگاری آن ها شود.

مصرف دخانیات یا ماری جوانا و همچنین استفاده بیش از حد از الکل یا سایر مواد مخدر تفریحی، هنگام تلاش برای باردار شدن باید کنار گذاشته شود. همه اینها می توانند روی غلظت اسپرم، حرکت اسپرم ها و تعداد آن ها تاثیر داشته باشد.

مشکلات ناباروری مردان چگونه درمان می‌شود؟

بسته به نوع عللی که باعث ایجاد مشکل شده است، روشهای درمانی مختلفی برای درمان و رفع این مشکلات وجود دارد. یکی از رایجترین روش ها میتواند شامل استخراج اسپرم از بیضه به منظور انجام لقاح آزمایشگاهی با تخمک در شرایط آزمایشگاهی باشد.

داروهای تحریک کننده هورمونی که معمولاً برای درمان ناباروری زنان استفاده می شوند ممکن است در واقع به مردان نیز کمک کنند.

برخی روش ها به مغز کمک می کنند هورمون های بیشتری را ترشح کند. که باعث افزایش تولید اسپرم میشوند. برخی از روش های درمانی دیگر، باعث می شود که بیضه ها تولید اسپرم های سالم را افزایش میدهند.

برای اطلاع از روش های درمانی بیشتر و آشنایی با سازو کار این درمان ها حتما با یک متخصص ارولوژی صحبت کنید. او میتواند درباره تمام روش های درمانی متناسب با وضعیت‌تان به شما کمک کند.

اگر درمان باروری مؤثر نباشد، چه می‌شود؟

اگر شما تخت هر شرایطی نتوانید صاحب فرزند شوید، زندگی به پایان نخواهد رسید. و شما همچنان در یک خانواده قرار دارید. میتوانید اگر شرایطش را دارید از یک کودک بی سرپرست حمایت کنید و او را به عنوان فرزند خودتان بزرگ کنید. حس مادرانه یا پدرانه تنها به زایمان و به دنیا آوردن یک کودک خلاصه نمی‌شود….

منبع: نسخه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو