۲۰۱۹؛ سالی مرگبار برای زنان فرانسه

98

1398/8/23

02:32


افزایش تعداد زنان قربانی خشونت خانگی در فرانسه، این کشور را با بحران جدیدی دچار کرده به گونه‌ای که طبق اعلام شبکه یورونیوز، شمار زنان کشته شده از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون به ۱۳۱ نفر رسیده است.

۲۰۱۹؛ سالی مرگبار برای زنان فرانسه

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا،

براساس گزارش روز چهارشنبه این رسانه، تازه‌ترین قربانی، یک زن در شهرستان «با-رن» در ناحیه «آلزاس» فرانسه بوده است. «سیلویا» آخرین قربانی خشونت خانگی در فرانسه، ‌پیش از به قتل رسیدن با تنظیم شکایت نامه‌ای، ارتکاب خشونت از طرف همسرش را به پلیس گزارش داده بود. همسر مقتول، اکنون در بازداشت پلیس است.
از هفته گذشته تاکنون، دو زن دیگر به فهرست قربانیان خشونت‌های خانگی در فرانسه افزوده شده‌اند.

۲۰۱۹؛ سالی مرگبار برای زنان فرانسه

انجمن‌های دفاع از زنان پس از روی دادن آخرین قتل در فرانسه هشدار دادند که پیشگیری‌های لازم در این مورد انجام نشده بود.
براساس آمار جدید این انجمن‌ها، تعداد زنان کشته شده در خشونت‌های خانگی فرانسه در سال جاری میلادی، ۱۰ نفر بیش از آمار سال گذشته است.

براساس این گزارش، سالیانه ۲۱۹ هزار زن در فرانسه در معرض خشونت خانگی قرار می‌گیرند که تعداد بسیار کمی از آنها به پلیس شکایت می‌کنند.
پلیس اعلام کرده، هر سه روز یک زن در فرانسه به دست همسر، همسر سابق و یا شریک زندگی به قتل می‌رسد.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش در پی انتشار اخبار قتل زنان فرانسه، در توئیتی از زنان فرانسوی عذرخواهی کرد و نوشت: خانم‌ها، من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست به خوبی از شما محافظت کند.۹۱۰۹
یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، وعده «پایان دادن به خشونت علیه زنان» بود اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان، دخالت دولت و پایان دادن به آنچه که «قتل عام» خوانده‌اند را خواستار شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو