روغن گیاه یلانگ یلانگ با خواصی جالب تر از نامش

روغن گیاه یلانگ یلانگ با خواصی جالب تر از نامش


منبع: نمناک

199

1398/8/27

17:45


گیاه یلانگ یلانگ فواید بسیاری برای سلامت بدن به همراه دارد و توانایی درمان برخی از مشکلات سلامتی را دارد، همچنین از یلانگ یلانگ برای معالجه پزشکی نیز استفاده می شود.

بررسی کامل گیاه یلانگ و روغن یلانک

آیا می دانید یلانگ چیست؟ گیاه یلانگ یلانگ که به نام یلانگ هم شناخته شده است را می توان در جزایر آسیا و اقیانوس آرام جنوبی یافت و نام علمی آن Canangaodorata نام دارد. به نظر می رسد که یلانگ گیاهی است که از آن برای معالجه پزشکی استفاده می شود.

مشهور است که توانایی درمان برخی از مشکلات سلامتی را دارد و به عنوان یک ضد عفونی کننده، تقویت کننده و همچنین ضد افسردگی عمل می کند. علاوه بر این، معمولاً به عنوان روغنهای اساسی تشکیل می شود. از گلهای تازه درخت یلانگ استخراج می شود. در نتیجه، ما مزایای سلامتی یلانگ یلانگ را که در زیر آمده است، ذکر کرده ایم.

ارزش غذایی روغن یلانگ یلانگ

متیل بنزوات - 34.00٪ 4-متیلانیزول - 19.82٪ بنزوات بنزوات - 18/18٪ ایزوکاریوفیلن - 9.28٪ ژرمناکن D - 8.15٪ آلفا فارنسن - 2.73٪ لینیل استات - 2.11٪ آلفا-کاروفیلن - 2.04٪ کپائن - 1.65٪ کادنین - 1.25٪

روغن یلانگ یلانگ می تواند برای خلق و خو مفید باشد

تحقیقات نشان می دهد که روغن یلانگ دارای مزایای روانشناسی مثبت، از جمله خواص ضد افسردگی و اثرات تقویت کننده خلق و خو است. این بدان معنی است که می تواند به کاهش استرس و اضطراب و تقویت احساسات مثبت مانند خوش بینی و شادی کمک کند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که رایحه آن می تواند باعث آرامش شود.

خواص یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ می تواند فشار خون را پایین بیاورد

یلانگ ممکن است به حمایت از سیستم قلبی عروقی کمک کند، که کارشناسان معتقدند با کاهش فشار خون و ضربان قلب این کار را انجام می دهد. علاوه بر سلامت جسمی کلی و احتمالاً حتی در فشار خون بالا، این روش دیگری است که می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. این بدان معنا نیست که افراد دارای فشار خون بالا باید سایر داروهای مصرفی را متوقف کرده و به طور انحصاری از روغن یلانگ استفاده کنند. اگر به گزینه های طبیعی تر علاقه دارید، در مورد ترکیب روغن یلانگ به عنوان یک درمان تکمیلی با پزشک صحبت کنید.

بهبود سلامت مو با یلانگ یلانگ

ماساژ روغن یلانگ به پوست سر می تواند با تحریک تولید سبوم، ماده ی روغنی تولید شده توسط غدد در پوست، مو را تغذیه کند و باعث براق شدن و سلامتی آن شود. برخی از شامپوها و سایر محصولات مو حاوی یلانگ هستند.

روغن یلانگ یلانگ پوست را تغذیه می کند

روغن یلانگ به طور مشابه روی پوست کار می کند، تولید سبوم را تشویق می کند تا از خشکی ناشی از کمبود روغن طبیعی جلوگیری کند. مرطوب نگه داشتن پوست می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند، بنابراین روغن یلانگ می تواند به پوست جوان تر کمک کند. تولید سالم سبوم همچنین می تواند از بروز جوش ها و سایر علائم ناخواسته جلوگیری کند.

روغن یلانگ یلانگ

می تواند شپش سر را بکشد

برخی تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی از روغن های یلانگ، نارگیل و رازیانه برای درمان شپش سر مفید است. به نظر می رسد به همان اندازه درمان های جایگزین حاوی مواد شیمیایی کشنده اشکال موثر است. این ممکن است دوباره به دلیل توانایی روغن در افزایش تولید سبوم باشد، که اتصال تخم های شپش به مو را دشوار می کند.

خواص ضد باکتریایی

روغن یلانگ ممکن است دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ باشد. مطالعات دانشگاهی نشان می دهد که روغن می تواند با تشکیل بیوفیلم - رشد یا تشکیل باکتری روی سطوح مبارزه کند. یک مطالعه نشان می دهد که یلانگ می تواند رشد باکتری های استافیلوکوک را متوقف کند.

روغن یلانگ می تواند به عنوان یک ماده دافع حشرات عمل کند

تحقیقات نشان می دهد که روغن یلانگ می تواند به جلوگیری از تولید مثل مگس های خانگی کمک کند و با موفقیت به عنوان یک دستگاه بخور طبیعی برای زدودن موریانه های ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات بیشتر نشان می دهد که گل و روغن یلانگ به لطف خاصیت ضد عفونی کننده و سمیت کم برای انسان می توانند به عنوان یک ماده طبیعی کنترل حشرات تولید شوند.

خواص یلانگ یلانگ

روغن یلانگ و سایر روغنهای اساسی

روغن یلانگ به راحتی با طیف گسترده ای از روغنهای اساسی ترکیب می شود که می تواند خواص مفید آن را ترکیب کرده و رایحه های تسکین دهنده و پرانرژی زیبایی ایجاد کند. برخی از روغن هایی که به خوبی با آن ترکیب می شوند ترنج ، لیمو، چوب صندل، نارگیل و شمعدانی هستند.

سلامت قلب را افزایش میدهد

یلانگ یانگ به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند. در نتیجه با التهاب در سیستم گردش خون مبارزه می کند. در نتیجه، شناخته شده است که توانایی ارتقاء سلامت قلب را دارد. برای به دست آوردن این فاید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطره روغن یلانگ را با آب نوشیدنی ترکیب کرده و سپس آن را بنوشید. در واقع، این گیاه درمانی چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارتقاء سلامت عصب

به طور واضحی، یلانگ برای تقویت سیستم عصبی مفید است و به کاهش استرس در اعصاب کمک می کند در نتیجه، این مزیت را برای جلوگیری از اختلالات عصبی به همراه خواهد داشت. این همچنین براساس گزارشی در سال 2014 در مجله داروهای طبیعی منتشر شده است که نشان می دهد روغن اسانس یلانگ دارای مواد موثره ای است که در آن ترپنوئیدها و فلاونوئیدها به عنوان مهار کننده ردوکتاز آلدوز عمل می کنند. در نتیجه، این روغن برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم و عصب در مبتلایان به دیابت مفید است.

سلامت عصب

سلامت روده را ارتقا می بخشد

ممکن است تعجب کنید که یلانگ نیز برای تقویت سلامت روده مفید است ، همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم برای به دست آوردن این فواید، می توانید ناحیه شکم را با روغن الیانگ یلانگ ماساژ دهید. در نتیجه، به پیشرفت مطمئن دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.

با بی خوابی مقابله می کند

به دلیل فواید یلانگ برای درمان افسردگی و بهبود خلق و خوی، بنابراین برای درمان بی خوابی نیز ارزشمند است. این خواص روغن یلانگ مربوط به وجود اثرات آرام بخش آرام است و می تواند خطرات استرس را کاهش دهد. بنابراین قبل از خواب بهتر است پوست را با روغن اسانس یلانگ ماساژ دهید تا از کیفیت خواب مطمئنی برخوردار شوید.

به علائم قاعدگی زود رس کمک می کند:

مشخص شده است که یلانگ می تواند به کاهش علائم قاعدگی زود رس کمک کند. برای بهره مندی از این فواید، می توانید از روغن ایلانگ یانگ و روغن اسطوخودوس در قسمت تحتانی شکم استفاده کنید.

علائم قاعدگی

افسردگی را درمان می کند

یکی از مهم ترین خواص روغن گیاهی یلانگ یلانگ که بخش سلامت نمناک اشاره کرده است همانطور که قبلاً توضیح داده شد، توانایی عمل به عنوان یک ضد افسردگی است. در این حالت این داروی گیاهی می تواند با افسردگی و آرامش بدن مبارزه کند. علاوه بر این، این روغن روحیه را بالا می برد و احساس خوشبختی را نیز القا می کند، این به دلیل فواید آروماتراپی است که روغن یلانگ به بدن داده است از این رو، اگر از استرس و افسردگی رنج می برید، پس روغن یلانگ تهیه کرده و آن را روی قسمت های مختلف بدن خود بمالید.

زخم ها را درمان می کند

فواید بعدی یلانگ، توانایی درمان زخم است. این مزیت یلانگ به خاصیت ضد عفونی کننده آن ارتباط دارد. روغن یلانگ از بروز عفونت های باکتریایی روی زخم جلوگیری می کند بنابراین، می توانید از روغن یلانگ یلانگ استفاده کنید تا از ابتلا به عفونت روی زخم جلوگیری کرده و روند بهبودی آن سریعتر شود. نه تنها برای این امر، همچنین خاصیت این روغن در جلوگیری از وجود ویروس و قارچ نیز با ارزش است.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

وقتی در مورد سلامتی پوست صحبت می کنیم، پس به مواد طبیعی برای پوست خود نیاز دارید. در این حالت ممکن است به عنوان یک الگوی درمانی پوست به ماسک طبیعی پوست احتیاج داشته باشید. به همین روش معلوم می شود که یلانگ می تواند به شما در کاهش سرعت پیری زودرس کمک کند. روغن یلانگ این قابلیت را دارد که از بروز علائم پیری از جمله خطوط ریز و چروک جلوگیری کند. برای داشتن این مزیت می توانید روغن یلانگ را با روغن نارگیل یا جوجوبا روی پوست بمالید. برای به دست آوردن بهترین نتایج پوستی روزانه یک یا دو بار تکرار کنید.

استرس را کاهش می دهد

این روغن برای افرادی که به دلیل فشار زیاد کار، استرس شدید، افسردگی یا اثرات آلودگی و دارای طبع سرد هستند می تواند بسیار مفید باشد. از بین رفتن میل جنسی یا سرخوردگی یک مشکل رو به رشد در زندگی مدرن است، اما تکیه بر روغنهای اساسی طبیعی مانند یلانگ واقعاً می تواند به شما در یافتن انگیزه جنسی کمک کند. برای درمان استرس یک قطره به لوسیون بدن خود اضافه کنید یا حتی مقدار کمی را روی ورق تخت یا یقه پیراهن خود بمالید.

خواص یلانگ یلانگ

علاج عفونت در اندام های داخلی

از اسانس یلانگ یلانگ می توان برای درمان عفونت در اندام های داخلی مانند معده، روده باریک، روده بزرگ، روده بزرگ و دستگاه ادراری استفاده کرد.

مورد استفاده در آروماتراپی

یکی از خواص مهم این روغن گیاهی مشهوردر آسیای شرقی که پیش از این هم بخش سلامت نمناک به آن پرداخته است استفاده از رایحه درمانی است ؛ روغن یلانگ یلانگ عمدتا برای مقاصد دارویی یا برای رایحه ای که در رایحه درمانی انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره روغن؛ شکل مورد استفاده است.

عوارض جانبی و آلرژی به روغن یلانگ یلانگ

به نظر می رسد روغن یلانگ برای کودکان و بزرگسالان به اندازه مقادیر موجود در مواد غذایی بی خطر است ، همچنین استفاده از روغن این گیاه به اندازه استفاده از گیاهان دیگر روی پوست سر نیز ایمن باشد. هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد که بدانید روغن یلانگ یلانگ که به صورت خوراکی استفاده می شود بی خطر است یا اگر در مقادیر بالاتر از مقدار معمول موجود در مواد غذایی استفاده شود، عوارض جانبی احتمالی چه می تواند باشد؟ این روغن برای زنان باردار و شیرده فقط تا مقدار مشخصی ایمن است و هرگز بدون مشورت و اجازه پزشک نباید مصرف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو