آتش‌سوزی در عرشه رزم‌ناو آمریکایی با ۱۱ مجروح

منبع: برترین ها

142

1398/8/27

23:21


آتش سوزی پنج ساعته در عرشه یک رزمناو آمریکایی در روزهای گذشته به جراحات یازده نظامی این کشور منجر شد.

خبرگزاری فارس: به دنبال آتش‌سوزی در عرشه کشتی جنگی «یو.اس.اس آیو جیما» در اواخر وقت پنجشنبه گذشته که پنج ساعت طول کشید، چند نظامی آمریکایی مجروح شدند.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا»، مقامات نیروی دریایی آمریکا گفته‌اند که در جریان این حادثه که ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه پنجشنبه شب گذشته در پایگاه دریایی «میپورت» در فلوریدا رخ داد، ۱۱ نظامی دچار «جراحت سطحی» شدند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا در این زمینه آمده است که ملوانان مستقر در عرشه این کشتی بعد از اطلاع از برخاستن دود از یک محموله مستقر در کشتی، با کمک ملوانان ناوچه دیگر آمریکایی به نام «یو.اس.اس سالیوانز» از سرایت آتش به بخش‌های دیگر جلوگیری کردند.

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، این کشتی جنگی بعد از بازگشت از یک رزمایش در ماه دسامبر (آذر) تحت باز آماد قرار داشت. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که تحقیقاتی برای بررسی علت این آتش سوزی در حال انجام است.

طی ماه‌های گذشته نیز دو حادثه آتش‌سوزی در کشتی‌های جنگی آمریکا رخ داد و خساراتی را برجای گذاشت. در یک مورد از این حوادث مورخ دهم نوامبر (آبان) آتش سوزی ناشی از جریان برق به کشتی «یو اس اسکار آستین» که در باز آماد قرار داشت، خسارتی را وارد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو