بدترین کاری که میشه با معده خالی انجام داد

بدترین کاری که میشه با معده خالی انجام داد


منبع: نمناک

230

1398/8/28

12:45


در میان کارهای رومزه ای که از صبح تا شب انجام میدهیم باید بدانیم که انجام برخی کارها یا خوردن بعضی چیزها با معده خالی برای سلامت بدن بسیار مضر است.

کارهای که نباید با معده خالی انجام داد

درست از زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید تا شب به رختخواب برگردید، ممکن است انقدر روز تان شلوغ باشد که مهمترین چیز ها حتی غذا خوردن را فراموش کنید، در حالی که از جایی به جای دیگر می روی ممکن است وعده های غذای تان پشت گوش بیافتد و شما باید بیشتر مراقب باشید، فراموش کردن ناهاراگر چه ممکن است ساده به نظر برسد، اما می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

برای بعضی کارها مانند خوابیدن اگر با معده خالی باشیم بسیار مناسب تر وبرای سلامتی بهتر است اما بعضی از کارها حتما نباید معده ما خالی باشد. خوردن 3 وعده غذای اصلی در یک روز یا 5 تا 6 وعده کوچکتر که برای هضم آسانتر باشد، ضروری است، در بخش سلامت نمناک قصد داریم تا درباره اجتناب هایی که باید با معده خالی صورت گیرد، صحبت کنیم.

15 کاری که نباید با معده خالی انجام دهید

1.مصرف دارو:

مصرف دارو با معده خالی، در اول این لیست قرار دارد، زیرا ممکن است واقعا خطرناک باشد، مصرف آنتی بیوتیک ها یا آسپرین در این شرایط ممکن است باعث تخریب روده شود، که میتواند منجر به مسائل جدی مانند زخم معده شود.

بعلاوه برخی داروها طبق دستور پزشکی باید با غذا مصرف شود تا بدن بتواند آنها را بهتر جذب کند، پس به یاد داشته باشید که حتما به این توصیه عمل کنید و آنها را در هنگام غذا مصرف کنید.

معده خالی

عوارض خوردن قرص با معده خالی

با معده خالی این کارها ممنوع

2.کار کردن:

کار کردن با یک معده کاملا خالی برای هیچ کس خوب نیست، بدن شما نیاز به سوخت برای داشتن انرژی بیشتر دارد و بدون آن انرژی برای کار کردن وجود ندارد و سرعت شما را کند خواهد کرد.

برای برخی از ما که شام دیر میخورند و به اندازه کافی نمی خوابند، بدین معنی است که سوخت کافی از شام شب گذشته برای کار کردن وجود ندارد، برای دیگران یک میان وعده سبک مانند آجیل ها یا میوه انرژی اضافی را که نیاز دارید به بدن شما می رساند.

3.رفتن به فروشگاه:

قبل از رفتن برای خرید، یک میان وعده یا غذای سبک میل کنید، بدون نیاز به یک وعده غذایی بزرگ. اما اگر با معده خالی به خرید بروید، احتمالا دچار ضعف خواهید شد و انتخاب های درستی ندارید، و چون گرسنه هستید ممکن است خوراکی هایی بخرید کهه لازم و ضروری نیستند، اما زمانی که شکم تان سیر باشد بهترین تصمیم را خواهید گرفت، همچنین در اثر گرسنگی احتمال پایین آمدن قند خون نیز وجود دارد.

4. مصرف کافئین

نوشیدن قهوه یا چای در صبح یک روتین استاندارد در سراسر جهان است، اگرچه اگر این کار را با شکم خالی انجام دهید، سطح اسیدی بدن شما برای ادامه روز بالا می رود که می تواند باعث مشکلات جدی مثل زخم معده یا رفلاکس اسید معده شود.

چنانچه بخش سلامت نمناک عنوان میکند خوردن کافئین با شکم خالی استرس را در طول روز افزایش داده و دلیل آن هم به هم خوردن هورمون هایی است که تنظیم آن ها به ماده غذایی صبح وابسته است، اگر نیاز دارید که اول صبح کافئین بخورید، حتما قبل آن چیز دیگری میل کنید، مثل یک تکه نان تست.

مصرف کافئین

مضرات مصرف چای و قهوه با معده خالی

عوارض انجام این کارها با معده خالی و ناشتا

5. رفتن به اتاق زایمان

در حالی که معمولا پیشنهاد نمی کنند که موقع زایمان چیزی بخورید، اما به هرحال نیاز دارید که برای زایمان انرژی کافی داشته باشید، غذاهایی مثل میوه ها می تواند انرژی شما را زیاد کند و غذاهایی مثل پاستا به علت وجود کربن به شما در طولانی مدت انرژی می بخشند، اگر می توانید قبل از رفتن به اتاق زایمان غذاهایی بخورید که انرژی شما را تامین کند.

اگر زایمان شما غیر منتظره بود، با پزشک خود در مورد اقداماتی که باید انجام دهید، صحبت کنید و عقیده او را نیز در این مورد بپرسید، بهتر است متناسب با نوع نیاز بدنتان رفتار کنید.

6. سفر کردن

زمانی که با شکم خالی بیرون می روید، بدنتان بیشتر مستعد بیماری می شود، همه ما می دانیم که مکان های پر از ترافیک و شلوغی مثل فرودگاه ها و اتوبوس هاس عمومی مملو از جرم و آلودگی هستند، سیستم ایمنی بدنتان را در برابر سرما، تب و حتی شرایط بدتر حفظ کنید و قبل از سفر کردن حتما رژیم متعادل داشته باشید.

7. قند خوردن

بدن آماده جذب قند است، بنابراین زمانی که با معده خالی قند می خورید، بدنتان دیگر نمی تواند میزان کافی انسولین تولید کند، اگر مراقبت نکنید، این کار باعث کم شدن قند خون می شود.

8. خوردن میوه و مرکبات

اگر افرادی که مبتلا به GERD هستند یا رفلاکس معده دارند، با شکم خالی میوه یا مرکبات مصرف کنند، ممکن است با نشانه ها و علائم خطرناکی مواجه شوند، با خودداری از این کار کم کم نشانه ها کاهش پیدا می کنند، بنابراین باید به خوردن میوه هایی بپردازید که اسید کمتری دارند، مثل توت فرنگی، حتی اگر دچار GERD نیستید، بهتر است اسید بدن را پایین نگه دارید.

خوردن میوه با معده خالی

ضرر میوه خوردن با معده خالی برای رفلاکس معده

کارهای ممنوعه با معده خالی

9. انجام خریدهای بزرگ

زمانی که گلوکز خون شما می افتد، باعث میزشود در حالات رفتاری و تصمیم گیری هایتان دچار مشکل شوید، این اتفاق تنها برای دیابتی ها نمی افتد، بلکه هرکس می تواند آن را تجربه کند، اگر فکر می کنید که خسته و کمی گرسنه هستید، هیچ قرارداد مهمی را امضا نکنید یا خانه و ماشین خرید و فروش نکنید، اول چیزی میل کنید و بعد ادامه دهید.

10. رانندگی کردن

به دلایلی که در بالا گفتیم، نباید با شکم خالی پشت فرمون بنشینید، رانندگی کردن خطرات مخصوص به خود را دارد و باید برای ایمنی کالم حداکثر هوشیاری را داشته باشید، قبل از این که شروع به رانندگی کنید، مطمئن شوید که معده تان خالی نیست،بهتر است کمی خشکبار برای مواقع ضروری در ماشین داشته باشید.

11. آدامس جویدن:

زمانی که آدامس میجوید، اسید گوارشی فعال می شود و خطوط معده خالی را تخریب می کند، در این حالت آدامس جویدن باعث ورم معده می شود، ثابت شده است افرادی که آدامس می جوند، به غذاه ای مضر تمایل بیشتری پیدا می کنند تا سبزیجات و میوه.

توصیه: جویدن آدامس با شیرینی طبیعی ضرر کمتری نسبت به آدامس هایی دارد که حاوی شکر، سیکلامات یا اسپرتیم می باشند، بیشتر از ده دقیقه آدامس نجوید، مخصوصا اگر معده تان خالی است.

عوارض معده خالی

عوارض جویدن آدامس با معده خالی

این کارها را با معده خالی انجام ندهید

12. مصرف داروهای ضد التهاب:

داروهای ضد التهاب مثل آسپیرین و پاراستامول و دیگر داروهای غیر استروئیدی را نباید با معده خالی مصرف کرد، این دارو ها نه تنها تاثیر کمی در این حالت خواهند داشت، بلکه مشکلات جدی را برای فرد به وجود می آورند.

توصیه: شیر تاثیرات منفی NSAID ها را پایین می آورد، اگر در دسترستان نیست، می توانید قرص را با مقدار کافی آب بشویید.

13.خوابیدن با معده خالی:

گرسنگی و پایین بودن قند خون مانع از خوابیدن ما می شوند و باعث می شوند که خواب ما سطحی باشد، کمبود خواب سطح هورمون گرسنگی را افزایش می دهد، به همین دلیل است که فردای روزی که شام نمی خوریم، بیشتر از همیشه میل به غذا داریم.

توصیه: پرخوری قبل از خواب اصلا روش مناسبی نیست، بهترین راه مصرف لبنیات است، زیرا حاوی منیزیم و کلسیم می باشند، این مواد خواب راحتی را به شما هدیه می دهند.

14 . جرو بحث کردن:

محققان ثابت کرده اند که گرسنگی از خونسردی ما می کاهد، علت آن هم این است کنترل کردن نیاز به انرژی دارد که انرژی با معده خالی حاصل نمی شود.

توصیه: اگر قبل از جرو بحث وقت برای خوردن ندارید، یک نوشیدنی گرم بخورید و آن را به طرف مقابل نیز پیشنهاد دهید، این کار گفتگوی شما را دوستانه تر می کند.

15. خوردن غذا های تند و ادویه دار:

اگر هنگام گرسنگی غذای تند و ادویه دار بخورید، معده شما دچار مشکلات جدی و نگران کننده خواهد شد، باید ماده ای در معده شما باشد تا بتواند با ادویه ترکیب شود و از سوزش جلوگیری شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو