رتبه دوم بدترین فضای فیزیکی آموزشی برای تهران

منبع: برترین ها

121

1398/8/28

14:55


وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ۴۰ هزار کلاس نیمه‌تمام داریم و اولویت کنونی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

خبرگزاری ایسنا:  محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه همایش ملی "بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز کشور" با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی و تخریب هستند گفت: باید برای ایمن‌ شدن این مدارس تلاش‌های لازم را بکار ببندیم.

رتبه دوم بدترین فضای فیزیکی آموزشی به تهران رسید

وی افزود: طی سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر توسعه فرصت‌های آموزشی در همه مناطق کشور بوده است و به همین علت در بسیاری مناطق مدارسی ساخته شده است اما تعداد دانش‌آموزان آن اندک است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در حاشیه برخی کلانشهرها و استانها به شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم اظهار کرد: در برخی مناطق جمعیت دانش آموزی به ۳۵ تا ۴۰ نفر در یک کلاس می رسد. نیازمند توسعه حرکت مدرسه‌سازی خیرین هستیم. امسال خیرین نامه‌ای را برای ما ارسال و اعلام کردند که ظرف دو سال، برای مدرسه سازی تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان تعهد می‌کنند؛ دولت هم به اندازه آن اعتبار اختصاص دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دولت هم وعده داده است که متناسب با اعتبار خیرین، اعتباری را در نظر بگیرد تا بتوانیم هرچه زودتر فاصله‌ها را پر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در پایتخت اظهار کرد: استان تهران از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد و در برخی مناطق مانند منطقه ۲۲، به رغم توسعه‌ و پیشرفت، برای فضای آموزشی پیش بینی مناسب نشده است. علاوه بر این در حواشی و مرکز تهران نیز نیازمند به فضای آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تهران را به لحاظ فضای آموزشی در یک رتبه‌بندی قرار بدهیم می‌توان گفت که بدترین فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و استان تهران است گفت: البته برخی کلان‌شهرها نیز به علت مهاجرپذیری و توسعه حواشی شهرها به شدت کمبود فضای آموزشی دارند. در حال حاضر متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است در حالی که استاندارد آن ۸.۲ مترمربع است. اما سرانه تهران کمتر از ۵.۲ مترمربع است و باید این فاصله پر شود.

به گفته حاجی میرزایی ۴۰ هزار کلاس نیمه‌تمام داریم و اولویت کنونی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو