بار گران «فوق‌لیسانسه‌ها» برشانه‌های حبیب

منبع: برترین ها

71

1398/8/28

18:53


بعضی وقت‌ها یک نام کافی است تا آدمی کتابی را بخواند، فیلمی را ببیند یا به تماشای نمایشگاهی برود. این نام‌ها هنرمندانی با آنچه در گذشته از خود نشان داده‌اند، ضامنی می‌شوند برای ارزشمند بودن یک اثر و دیگر لازم نمی‌بینیم نظر کسی را بپرسیم یا بخوانیم و بدانیم.

خبرآنلاین: بعضی وقت‌ها یک نام کافی است تا آدمی کتابی را بخواند، فیلمی را ببیند یا به تماشای نمایشگاهی برود.

دست خالی «فوق‌لیسانسه‌ها» و یک حبیب دوست‌داشتنی

این نام‌ها هنرمندانی با آنچه در گذشته از خود نشان داده‌اند،‌ ضامنی می‌شوند برای ارزشمند بودن یک اثر و دیگر لازم نمی‌بینیم نظر کسی را بپرسیم یا بخوانیم و بدانیم.

هوتن شکیبا یکی از این نام‌های آشنا است. پس از بازی‌های درخشانی که بر صحنه نمایش، نمایشگر تلویزیون و پرده سینِما از خودش نشان داد، اکنون می‌توان به اعتبار نامش اثری را به تماشا نشست.

او این روزها با «فوق‌لیسانسه‌ها» مشغول هنرنمایی است. فصل نخست همین سریال با نام «لیسانسه‌ها» و شخصیت حبیب بود که شهرت هوتن شکیبا را فراگیر کرد.

حالا در «فوق‌ لیسانسه‌ها»‌ شخصیت حبیب نقشی محوری پیدا کرده است و تقریباً بر باقی داستان سایه انداخته است.

اینجا هم‌ از شکیبا بازی کنترل‌شده‌ و پرظرافتی می‌بینیم و گاهی انگار سریال چیز دیگری ندارد. متأسفانه کلیت سریال دیگر جذابیت فصل اول را ندارد و تا اینجای داستان انگار در قلقلک دادن مخاطب بی‌رمق شده است.

انگار که وظیفه هوتن شکیبا در «فوق‌ لیسانسه‌ها»، پس از موفقیت‌های اخیرش سنگین‌تر شده که طبیعی به نظر می‌رسد. حتی در تبلیغات پیش از شروع سریال هم آنچه بیش از همه دیده می‌شود، حبیب است و بازسازی دو صحنه مشهور از بازی‌های دوستش در «متری شیش و نیم» و «ابد و یک روز». این هم طبیعی است.

اما «فوق‌ لیسانسه‌ها»‌ به عمد یا به ناچار بیش از حد به شخصیت حبیب متکی شده است، و این مسئله به کلیت کار آسیب رسانده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو