۱۲ درصد مدارس کشور تخریبی هستند

133

1398/8/28

19:06


۱۲ درصد مدارس کشور تخریبی هستند

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: در کلانشهر‌ها و حاشیه شهر‌ها کمبود فضای آموزشی داریم و ۳۰ درصد از مدارس ما نیازمند توجه و ۱۲ وضعیت تخریبی هستند و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش بانوان و خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: سه مفهوم کلیدی در این مراسم وجود دارد، ابتدا اینکه این جمع احساس مسئولیت اجتماعی دارد، برای کاستن از فشار مردم وقت می‌گذارد. در جامعه ما مطالبه‌گری تبدیل به فرهنگ شده و کسانی هستند که شانه خود را زیر بار می‌دهند و انسان‌های بسیار بزرگی هستند. مسئولیت ملازم آگاهی است.

حاجی میرزایی افزود: جامعه عرصه مسئولیت اجتماعی است و به شدت به این گروه‌ها احتیاج داریم، علاوه بر اینکه با فعالیت این گروه‌ها دانش آموزان بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند با این فرهنگ، فرهنگ مسئولیت پذیری در کشور اشاعه می‌یابد.

حاجی میرزایی افزود: مدرسه کانون یادگیری و سازنده آینده جامعه ماست. مدرسه ظرفیت فکر و ذهن و روان و توانمندی جامعه را افزایش می‌دهد و مدرسه موقعیت یادگیری است و خیرین مدرسه ساز در خلق این موقعیت به ما کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین شریک آموزش و پرورش در امر تربیت است.

حاجی میرزایی افزود: در جمع خیرین مدرسه‌ساز سه ویژگی کانون تربیت در موقعیت تربیت با روح مسئولیت جمع شده است.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت ما در مدارس به رغم تلاش‌های گسترده صورت گرفته همچنان نیاز‌های گسترده‌ای دارد، افزود: در کلانشهر‌ها و حاشیه شهر‌ها کمبود فضای آموزشی داریم و ۳۰ درصد از مدارس ما نیازمند توجه و ۱۲ وضعیت تخریبی هستند و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو