امام‌جمعه اهواز: اجناسِ گران را تحریم کنید

منبع: برترین ها

65

1398/8/29

02:31


نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با ابراز تاسف شدید از وقایع دلخراش اخیر که به بهانه اجرای طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در برخی نقاط کشور از جمله خوزستان به وقوع پیوست بیان کرد: مطالبات به حق مردم باید در بستر قانونی پیگیری شود درغیر این صورت کشور به سمت هرج و مرج ، ناامنی و اغتشاش پیش خواهد رفت و این چیزی است که دشمنان قسم خورده ملت ایران دنبال آن بوده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ایرنا: حجتالاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان سه‌شنبه شب در نشست هم افزایی ائمه جماعات و مسئولان هیات‌های مذهبی‌ خوزستان در سرسرای اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اهواز با محکومیت شدید حرکت های عوامل اغتشاشگر و پشت پرده جریان های اخیر که منجر به آسیب رسیدن به اموال عمومی و خصوصی مردم در برخی استان های کشور شد افزود: هیچ عقل سلیمی این حرکت ها را نمی پسندد چون اینها به ضرر کشور ، نظام اسلامی و مردم است.

وی با بیان اینکه وقایع دلخراش اخیر امنیت عمومی مردم را نشانه‌ رفت و دشمن از آن نه تنها سوء استفاده کرد بلکه عوامل اغتشاش گر را تشویق و وقیحانه از آنان حمایت کرد بیان کرد: این بار نیز تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد و به اهداف خود نخواهند رسید چون ملت ما بصیر و آگاه است و به دام دشمن نمی‌افتاد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تعرض اخیرعوامل آشوب گر و شرور به مصلای شهرستان قدس از توابع استان تهران که در جریان آن قرآن ها را به آتش کشیده و به مقدسات اسلامی تعرض و توهین کردند افزود: ملت ایران با اعمال زشت و غیرقابل قبول اغتشاشگران نه تنها مخالف است بلکه با آن برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد افرادی در جهت اهداف دشمنان و آمریکا به اعمال زشت خود ادامه دهند.

تابع امر ولایت هستی

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران سه قوه در اصلاح و مدیریت مصرف سوخت بیان کرد:تکلیف ما این است که پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم هر چند معظم له تاکید داشتند که افزایش نرخ بنزین نباید مستمسکی برای افزایش قیمت کالا و فشار بر مردم باشد.

وی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برای همه ما حجت شرعی است و ما از آن اطاعت می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی فرد اضافه کرد: اگر رهبر معظم انقلاب با تصمیم سران قوا در خصوص طرح افزایش قیمت بنزین موافقت نمی‌کردند چه بسا مفسده های بزرگتری برای کشور ایجاد می‌شد.

وی از مسئولان نظارتی و قضایی خواست با نظارت قوی و مستمر اجازه ندهند برخی افراد فرصت طلب به بهانه افزایش قیمت بنزین ، بهای کالاها و خدمات را افزایش‌ دهند.

پیگیری مسیر قانونی برای مطالبات مردم

حجتالاسلام موسوی فرد گفت: مطالبات قانونی و به حق مردم باید در مسیر قانونی و در چارچوب الزامات و قوانین جاری کشور و در فضایی مناسب و به دور از التهاب و تنش پیگیری‌شود تا دولت خواسته های مردم را بشود و در مسیر تحقق آن گام بردارد.

وی تاکید کرد: مطالبات مردم در کف خیابان ها محقق نمی شود چون همواره افراد فرصت طلب و حلقه به گوش دشمنان درصدد سوءاستفاده و موج سواری از فضای به وجود آمده، و خارج کردن مطالبات منطقی مردم از مسیر اصلی آن هستند.

وی گفت: دولت ها ملزم هستند صدا و خواسته مردم را بشوند و در راستای تحقق خواسته های واقعی و منطقی آنان حرکت کنند.

نقش مردم در برخورد با پدیده گرانی

امام جمعه اهواز نقش مردم در برخورد و مهار گرانی را موثر خواند و گفت: مردم با نخریدن اجناس که بدون منطق اقتصادی افزایش می یابد می توانند گرانی را مهار و قیمت ها را مهار کنند.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی به محض افزایش قیمت کالاها ، حرص و ولع بیشتری برای خرید نشان می دهند که نمونه آن تقاضای بالا برای خرید خودرو از خودروسازان بود.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا ، به محض کمترین میزان افزایش قیمت کالا ، آن کالا را تحریم کرده تا شرکت ها مجبور به تمکین و خواست مردم شده، و قیمت ها را به روال قبل برگردانند ولی در کشور ما عکس این مساله وجود دارد.

حجتالاسلام موسوی فرد گفت: مردم بهترین ناظر و کنترل کننده قیمت کالاها و اجناس هستند ولی در کشور ما این مساله صدق نمی‌کند بنابراین نتیجه می‌گیریم ما مقصر و متهم نخست در گرانی کالاها و خدمات هستیم.

در این نشست انتقادهایی از افزایش قیمت بنزین ، ضرورت طرح مطالبات قانونی مردم در فضای آرام، ضرورت نظارت قوی بر قیمت کالاها ، بررسی دوباره طرح مدیریت سوخت در مجلس شورای اسلامی ، فاصله گرفتن از عوامل اغتشاشگر و شرور که به جان و مال مردم تعرض کردند و همراهی حوزه‌های علمیه با مطالبات قانونی و منطقی مردم مطرح‌ شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو