به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کالین که سه‌شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت همچنین انصراف از خرید اس-۴۰۰  از روسیه را نیز رد کرد

وی با اشاره به اینکه ترکیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ با روسیه قرارداد امضا کرده و روند تحویل این سامانه براساس برنامه پیش می‌رود، افزود: در حال حاضر، امضای قرارداد جدید با روسیه در خصوص این سامانه دفاعی مطرح نیست.

"کی بیلی هاچیسون" سفیر دائم آمریکا در ناتو پیشتر اعلام کرد، آمریکا همچنان امیدوار است ترکیه از خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه انصراف دهد.

کالین در ادامه افزود: روند انتقال اجزای سامانه اس ۴۰۰ در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت و این یک سامانه دفاعی است که آنکارا با خرید آن، قصد حمله به کشور دیگری را ندارد.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با درخواست از آمریکا و روسیه برای پایبندی به تعهدات‌شان در خصوص منطقه امن در شمال شرق سوریه، افزود: آنکارا به مذاکرات با روسیه در خصوص استان ادلب ادامه می‌دهد.

وی گفت: مسکو و واشنگتن مسؤول توقف حملات تروریستی (به ترکیه) هستند.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن به طور موقت متوقف شد و دولت اردوغان به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس ۵ روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه ۱۰ بندی میان روسیه و ترکیه  که ۳۰ مهرماه در بندر "سوچی" برای توقف عملیات نظامی ترکیه منعقد شد، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.