با کودکانتان به این شهرهای دیدنی سفر کنید

با کودکانتان به این شهرهای دیدنی سفر کنید


منبع: همگردی

256

1398/8/30

14:01


بردن کودکان به سفری خاطره انگیز به یکی از شهرهای دیدنی دنیا، یک روش عالی برای سپری کردن یک آخر هفته طولانی یا تعطیلات تابستانی به شمار می رود. در این سفر می توانید آن ها را با انواع غذاهای آن منطقه خاص از جهان آشنا کنید؛ با بردن آن ها به بازدید از بناهای دیدنی، فرهنگ آن منطقه را به آن ها بشناسانید و در طول مسیر، تصاویر خاطره انگیز و خارق العاده برای آلبوم عکس هایتان خلق نمایید. اما اگر یک خانواده جهانگرد هستید و تاکنون بهمراه کودکان خود به شهرها و کشورهای مختلفی سفر کرده اید و حتی از برخی شهرهای دیدنی دنیا بازدید نموده اید، زمان آن فرا رسیده که سفر خانوادگی با کودکان را تجربه نمایید. در این نوشتار، این شهرها را که برخی دارای موزه های ویژه کودکان و برخی دیگر دارای پارک های بزرگ خانوادگی هستند، به شما معرفی می کنیم. این شهرها فوق العاده زیبا هستند و می توانند یک مقصد گردشگری فوق العاده برای سفر با کودکان و پس زمینه ای عالی برای عکس های آلبوم شما باشند.

سفر خانوادگی با کودکان

سویل Seville

اگر به دنبال یک شهر آفتابی برای سفر خانوادگی با کودکان می گردید، به شهر سویل در اسپانیا سفر کنید. این شهر یکی از گرمترین شهرهای اروپا به شمار می رود، بنابراین اگر بخواهید بیشتر زمان خود را در طبیعت و فضای باز بگذرانید، آب و هوای شهر برای این کار کاملا مناسب است. کودکان شما در سفر به این شهر، از درشکه سواری در اطراف آن لذت خواهند برد و مسیرهای عالی ویژه دوچرخه سواری وجود دارد که به شما این امکان را می دهد برای رفتن از یک جاذبه گردشگری به جاذبه گردشگری دیگر از دوچرخه استفاده کنید. توصیه می شود حتما از کلیسای جامع سویل Seville’s Cathedral و برج ناقوس آنکه گیرالدا Giralda نام دارد، بازدید کنید. این کلیسا سومین کلیسای بزرگ گوتیک در جهان است و از بالای آن می توانید منظره فوق العاده ای از شهر سویل را تماشا نمایید. در محله قدیمی سانتا کروز Santa Cruz یا آنطور که مردم محلی آن را می خوانند، باریو سانتا کروز Barrio Santa Cruz که دارای معماری سنتی بوده، می توانید بهترین عکس ها را برای آلبوم خانوادگی خود بگیرید؛ بعلاوه، می توانید هنگام گردش و کنکاش در این محلقه قدیمی، کودکان خود را با چوروی شکلاتی سرگرم کنید. اگر دلتان می خواهد کمی هیجان را در یکی از شهرهای دیدنی دنیا تجربه کنید، به خارج شهر و پارک موضوعی ایسلا ماجیکا Isla Mágica بروید. این پارک تنها به اندازه یک سفر 30 دقیقه ای با اتوبوس از مرکز شهر فاصله دارد و در آن تعداد بسیار زیادی دستگاه بازی خانوادگی و ترن هوایی وجود دارند که کودکان در همه رده های سنی و حتی نوجوانان از وقت گذرانی در آن لذت خواهند برد.

سویل Seville

استکهلم Stockholm

برای داشتن یک آخر هفته پر آرامش و در عین حال سرشار از فعالیت های مختلف، شهر استکهلم ایده آل ترین شهر به شمار می رود. این شهر که پایتخت کشور سوئد نیز بوده، دارای موزه های عالی با نمایشگاه های بیشمار ویژه کودکان هست. در این شهر مناظر بسیار زیبا و فضای باز و پارک های متعدد وجود دارند و همین ویژگی ها آن را به یک مقصد ایده آل برای سفر خانوادگی با کودکان تبدیل می نماید. در سفر به استکهلم، به جزیره جورگاردن Djurgården در مرکز شهر و موزه جونیبیکن Junibacken بروید. این مکان یک موزه الهام گرفته از داستان های افسانه ای است که با هدف تشویق کردن کودکان به کتاب خواندن و داستان گویی ساخته شد. همچنین موزه اسکانسن Skansen که یک موزه فضای باز است و در آن می توانید تاریخ سوئد را تجربه کنید و جانوران نایاب شمالی از جمله خرس ها و ولورین ها را در باغ وحش آن ببینید. اسپای یاسوراگی Yasuragi یکی دیگر از جاذبه های این شهر است که برخلاف سایر اسپاها، یک اسپای خانوادگی محسوب می شود که می توانید کودکان خود را در روزهای تابستانی به آنجا ببرید. در این اسپا، حتی می توانید شب را بگذرانید و یا فقط چند ساعت در روز را به آن اختصاص بدهید. مکان دیگری که کودکان و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان حتما عاشقش خواهند شد، موزه آبا ABBA museum بوده که جایگاه یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی پاپ در تاریخ به نام گروه آبا ABBA بوده و طرفداران این گروه از سرتاسر جهان را به خود جذب می نماید. موزه آبا ABBA museum برای افراد در سن های مختلف مناسب است. در آن تمامی لباس های مربوط به این گروه، یادگاری های آن ها و فعالیت های مربوط به گروه و آهنگ هایشان وجود دارد، بنابراین حتی کودکان نیز می توانند روز خود را با خواندن آهنگ مشهور "ملکه رقص" Dancing Queen در یکی از شهرهای دیدنی دنیا به پایان ببرند.

استکهلم Stockholm

نانت Nantes

معمولا اولین شهری که گردشگران برای بازدید در کشور فرانسه انتخاب می کنند، شهر پاریس است. همچنین قلعه ها و تاکستان های شهر بوردو یک انتخاب عالی برای آخر هفته های زوج های جوان به شمار می روند. اما وقتی به صورت خانوادگی و همراه با کودکان خود سفر می کنید، شهر نانت یک شهر ایده آل محسوب می شود. این شهر که در کنار رودخانه لوآر Loire River در غرب فرانسه قرار دارد، ششمین شهر بزرگ کشور فرانسه به شمار می رود، اما سرعت زندگی در آن نسبت به شهرهای بزرگ فرانسه و پایتخت آن بسیار کمتر و زندگی در آن بسیار پر آرامش تر است. در سفر به نانت، از ایل دو نانت Île de Nantes بازدید کنید. در این مکان می توانید یک زمین بازی ویکتوریایی پیدا کنید و یک دستگاه بازی به شکل یک فیل رباتی که روی رهگذران آب می پاشد. در این نقطه، فهرست بلند بالایی از فعالیت ها برای انجام دادن و تعداد بسیار زیادی رخداد برای شرکت کردن وجود دارد، بنابراین قبل از اینکه برای سفر خود برنامه ریزی کنید، سری به وبسایت آن بزنید. موزه های ارتباطی بهترین روش برای سرگرم کردن کودکان و در عین حال آموختن تاریخ به آن ها هستند، بنابراین توصیه می شود کودکان خود را به بازدید از قلعه قرن پانزدهمی شاتو دو دکس دو برتنی Château de Ducs de Bretagne ببرید تا داستان شهر نانت را برایشان زنده کنید. ویدیوها و نمایشگاه های این موزه، شما را به گذشته این شهر می برند و تاریخچه پادشاهان و ملکه های آن را بازگو می کنند. میراث این شهر را نشان می دهند و صنعت ساخت بیسکوییت در این شهر را توضیح می دهند. در نهایت، برای انداختن بهترین عکس از افق شهر نانت، به لونید Le Nid در طبقه سی و دوم بلندترین ساختمان شهر، لو تور دو بریتنی Le Tour de Bretagne بروید. در این بار می توانید برای خوردن اسنک و نوشیدن انواع نوشیدنی و تماشای طراحی بسیار جالب آنکه توسط کاریکاتوریستی به نام ژان ژولین Jean Jullien طراحی شده، چند ساعتی توقف کنید. این بار شبیه به یک لک لک با بال های باز طراحی شده و میزها و صندلی های آن شبیه به تخم مرغ های شکسته هستند. چنین فضا و چنین طراحی جالبی مسلما برای سفر خانوادگی با کودکان بسیار جالب خواهد بود.

نانت Nantes

ریکیاویک Reykjavik

ریکیاویک شمالی ترین پایتخت روی سیاره زمین به شمار می رود. این پایتخت از لحاظ اندازه در مقایسه با پایتخت های بین المللی دیگر بسیار کوچک است، اما در آن تمامی فعالیت های جالب مخصوص به شهرهای بزرگ وجود دارند و همین آن را به یک مکان ایده آل برای سفر خانوادگی با کودکان تبدیل می نماید. در مرکز این شهر، می توانید کودکان خود را به یک ماجراجویی غذایی ببرید و رستوران های فوق العاده شهر را امتحان کنید. همچنین می توانید در سفر به این شهر، عکس های بسیار زیبایی از بناهای رنگارنگ آن بگیرید و کافه های دنج و عالی وجود دارند که می توانید بعد از یک روز فعالیت و بازدید از نقاط دیدنی، برای استراحت به آنجا بروید. حتی اگر قرار است تنها آخر هفته خود را در این شهر بگذرانید، سری به خارج شهر بزنید تا مناظر ایسلندی فوق العاده آن را ببینید؛ مناظر کوهستانی، دره های وسیع و حیات وحش بی نظیر. برای دیدن بهترین چشم انداز از شهر از طریق آسانسور به بالاترین نقطه کلیسای هالگریمسکیکیا لوتران Hallgrimskirkja Lutheran بروید. می توانید از خود این کلیسای فوق العاده نیز عکس بگیرید؛ طراحی منحصر به فرد این کلیسا از شکل صخره های ایسلند الهام گرفته است. کودکان شما عاشق حیات وحش ریکیاویک خواهند شد. شما می توانید بهمراه آن ها در یکی از تورهای تماشای نهنگ یا پافین در بندر شهر شرکت کنید. سعی کنید حتما دوربین بهمراه داشته باشید تا از این جانوران خارق العاده عکس بگیرید. هیچ سفری به ایسلند بدون آبتنی کردن در دریاچه آبی Blue Lagoon کامل نخواهد بود و باید بدانید که کودکان شما نیز عاشق آب تنی و بازی کردن در آب های آبی رنگ و شفاف این چشمه زمین گرمایی طبیعی خواهند شد.

ریکیاویک Reykjavik

کپنهاگ Copenhagen

شهر کپنهاگ هر ساله به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان انتخاب و معرفی می شود. این شهر یکی از تمیزترین، سرسبزترین و قابل تحمل ترین پایتخت های روی سیاره زمین به شمار می رود و در آن مارپیچی از خیابان های جالب و رنگارنگ وجود دارند که می توانید به وسیله محبوب ترین وسیله حمل و نقل در این شهر از گوشه به گوشه آن بازدید کنید. شما می توانید بهمراه کودکان خود در اطراف شهر دوچرخه سواری کنید، از نقاط دیدنی آن بازدید کرده و به بازدید از یکی از زیباترین قصر های سلطنتی شهر بروید. در نهایت، اگر احساس می کنید که کودکان شما با امتحان کردن غذاهای جدید مشکلی ندارند، به یکی از پانزده رستوران دارای ستاره میشلین بروید و به ماجراجویی بپردازید. دقیقا در مرکز شهر کپنهاگ، پارک تفریحی تیولی گاردنز Tivoli Gardens قرار دارد که برای افراد در تمامی سن ها جذاب و سرگرم کننده است. فقط کافی است که ترن های هوایی، موسیقی زنده، دریاچه مملو از قایق و طاووس هایی که در سرتاسر پارک پرسه می زنند، فکر کنید. برای تجربه کردن یک ماجراجویی دریایی به آکواریوم ملی دانمارک National Aquarium of Denmark که دن بلا پلنت Den Blå Planet نام دارد، بروید. این آکواریوم که بزرگترین آکواریم در اروپای شمالی به شمار می رود، دارای تونل های عظیمی است که از میان آکواریومی مملو از جانوران دریایی مختلف می گذرند. در این آکواریوم ها، حتی کوسه های سرچکشی و ماهی های پیرانیا نیز وجود دارند. دانشمندان کوچک یا همان کودکان شما مطمئنا از بازدید از موزه اکسپریمنتاریوم Experimentarium یکی از شهرهای دیدنی دنیا لذت خواهند برد. این موزه کودکان را برای ساعت ها سرگرم می کند. در این مکان، آن ها می توانند در مورد حس های چندگانه مانند حس لامسه، شنوایی، چشایی و بینایی در تونل های حس ها بیاموزند؛ با یک چنگ لیزری بازی کنند و در بابلاریوم Bubblearium در مورد دانش پشت حباب ها یاد بگیرند.

کپنهاگ Copenhagen

ورونا Verona

ورونا معمولا به عنوان محل رخ دادن یکی از مشهورترین نمایشنامه های شکسپیر Shakespeare به نام رومئو و ژولیت Romeo and Juliet شناخته می شود. اما این مورد از شهرهای دیدنی دنیا به جز داستان این زوج مشهور، نکات جالب دیگری نیز برای ارائه کردن دارد. این شهر شبکه ای از خیابان های زیبا و باریک است که به میدان های بزرگ و یک آمفی تئاتر عظیم منتهی می شوند. بهترین و مهمترین نکته در مورد این شهر این است که می توانید به طور پیاده در آن به گشت و گذار مشغول شوید و تعداد بیشماری عکس و سلفی بگیرید. اولین ایستگاه شما برای بازدید در ورونا می بایست خانه ژولیت House of Juliet باشد و تماشای بالکن مشهور ژولیت. می توانید صحنه مشهور ژولیت بر روی بالکن خانه اش را بازسازی کنید و عکس بگیرید؛ سپس به یک تور در گوشه به گوشه این موزه بروید تا لوازم صحنه استفاده شده در فیلم های رومئو و ژولیت Romeo and Juliet را ببینید. دریاچه گاردا Lake Garda در نزدیکی شهر ورونا قرار گرفته و یک مکان ایده آل برای خنک شدن در یک روز گرم تابستانی است. شما همچنین می توانید از کانوا ورلد Caneva World با چهار پارک تفریحی که شامل جهان قرون وسطی، یک پارک آبی و رستوران آن با نام راک استار Rock Star می شود، بازدید کنید. گاردالند Gardaland که یکی از برترین پارک های تفریحی قاره اروپا به شمار می رود نیز در نزدیکی این مورد از شهرهای دیدنی دنیا قرار گرفت.

ورونا Verona

آتن Athens

قدیمی ترین پایتخت اروپایی که قدمت آن به بیش از 3400 سال پیش می رسد، یکی از شهرهای دیدنی دنیا محسوب می شود. تعطیلات شهری در این شهر بهمراه کودکان می تواند یک درس تاریخی بسیار مفید و جذاب باشد؛ البته بهتر است از این جمله برای ترغیب آن ها به این سفر استفاده نکنید. اما آتن علاوه بر بناهای باستانی فوق العاده، دارای نقاط دیدنی و فعالیت های بسیار جالب است که کودکان شما عاشق آن ها خواهند شد. در سفر به آتن، حتما سوار بر قطار شادی آتن Athens Happy Train شوید. این تجربه فوق العاده از میدان سینتاگما Syntagma Square و میدان موناستیراکی Monastiraki Square آغاز می شود و در یک مسیر تماشایی از مرکز تاریخی شهر، محل های قدیمی آن و تپه باستانی آکروپلیس Acropolis عبور می کند. وقتی از تمامی جواهرات باستانی شهر آتن دیدن کردید، به پارک تفریحی آلو Allou! Fun Park بروید تا از تجربه سینمای چهار بعدی، ترن هوایی موش دیوانه Crazy Mouse و قایق سواری در لا ایسلا La Isla لذت ببرید. کودکان شما که زیست شناسان و جانورشناسان آینده هستند از بازدید از موزه گولاندریس تاریخ طبیعی Goulandris Museum of Natural History لذت خواهند برد؛ این موزه با نمایشگاه های عظیم خود که بر روی زندگی جانوران دریایی، گیاهان و جانوران مطالعه می کند، برای سفر خانوادگی با کودکان بسیار جالب و هیجان انگیز است.

آتن Athens

آکسفورد Oxford

شهر آکسفورد به عنوان یکی از برترین شهرهای دانشگاهی جهان شناخته می شود. شما در این شهر می توانید در دانشکده های زیبا و خیابان های پر پیچ و خمی که امثال پروفسور استیون هاوکینگ Stephen Hawking و اسکار وایلد Oscar Wilde اوقات خود را در آن ها گذرانده اند، قدم بزنید. اما چیزهای بسیار زیاد دیگری در این شهر برای کشف کردن و تماشا وجود دارند. باستان شناسان و علاقمندان به باستان شناسی از کشف اسکت های دایناسورها، فسیل ها، سنگ ها و مواد معدنی در موزه تاریخ طبیعی Natural History Museum لذت خواهند برد و مهمترین نکته در مورد این موزه این است که ورود به آن برای تمامی اعضای خانواده رایگان است. سپس بهتر است از جایی دیدن کنید که الهام بخش برخی از محبوب ترین کتاب های تمام تاریخ بوده است: کتاب سرگذشت نارنیا Chronicles of Narnia اثر سی اس لوییس C.S Lewis. این مکان، منطقه حفاظت شده طبیعی سی اس لوییس CS Lewis Nature reserve یک جنگل کوچک در ریزینگهرست Risinghurst است که در چند کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. در این مکان می توانید در اطراف دریاچه بزرگ آن قدم بزنید و حیات وحش منطقه را تماشا کنید. اگر می خواهید وجه ترسناک و عجیب و غریب شهر را در سفر خانوادگی ببینید، در یک تور مسیر ارواح بیل اسپکتر Ghost Trail Bill Spectre شرکت کنید. این مسیر به عنوان یکی از تورهای پیاده روی برتر شناخته شده و با مجموعه ای از داستان های ارواح و تصاویر وحشت انگیز، تاریخچه شهر آکسفورد را در سفر خانوادگی با کودکان ارائه می کند.

آکسفورد Oxford

وین Vienna

بازدید از شهر وین برای عاشقان موسیقی کلاسیک یک زیارت محسوب می شود. اما اگر به موتزارت Mozart و بتهوون Beethoven علاقمند نیستید، چیزهای متعدد دیگری در این پایتخت تماشایی اتریش برای کشف و کنکاش وجود دارند. کودکان شما از بازدید از موزه هاوس در موزیک Haus der Musik در سفر خانوادگی لذت خواهند برد. در گستره 5000 متر مکعبی این مجموعه، نمایشگاه های موسیقی برگزار می شود که همه چیز از آهنگسازان و موسیقیدانان مشهور جهانی تا علم پشت صدا و موسیقی در آن به نمایش در آمده است. برای دیدن یکی از بهترین چشم اندازهای شهر، سوار چرخ و فلک بسیار بزرگ شهر وین شوید. این چرخ و فلک یکی از قدیمی ترین های نوع خود است و می توانید از بالای آن منظره فوق العاده شهر و سقف ساختمان ها را تماشا کنید. تنها نکته ای که آن را شدیدا پیرامون این مورد از شهرهای دیدنی دنیا توصیه می کنیم، این است که حتما یک دوربین برای ثبت این مناظر همراه خود در سفر خانوادگی داشته باشید. موزه کودکان Children’s Museum شهر وین یا کیسر کیندی Kaiser Kindy به طور ویژه برای کودکان جهانگرد شما ساخته و طراحی شده است. این موزه یک بهشت مخصوص لباس های فانتزی و افسانه ای است که کودکان در آن می توانند نقش پادشاه و ملکه ها را بازی کنند و تاج و شنل های مخصوص بزرگان سلطنتی را در یکی از شهرهای دیدنی دنیا بپوشند.

وین Vienna

آلگاروه Algarve

خب باید بگوییم آلگاروه یک شهر نیست؛ اما این منطقه که در جنوب کشور پرتغال قرار دارد، یک نقطه ایده آل برای سفر خانوادگی با کودکان به شمار می رود. در این منطقه می توانید سفر خانوادگی خود را در سواحل زیبای آن بگذرانید، یک سفر جاده ای در امتداد خطوط ساحلی داشته باشید یا در پارک های آبی محلی آن به تفریح و خنک کردن خود مشغول شوید. تماشای دلفین ها در این شهر یک تفریح بسیار محبوب و بیادماندنی است. شما می توانید در حین سفر خانوادگی کایاک سواری کنید، در امتداد خطوط ساحلی سفر کنید یا از غارهای این منطقه دیدن کنید تا این دلفین های خارق العاده را که از آب های محل زندگی طبیعی خود به بیرون می پرند، تماشا نمایید. فستیوال مجسمه سازی با ماسه فییسا FIESA Sand Sculpture Festival از آن دسته رخدادهایی است که ماسه های محلی منطقه آلگاروه را به آثار هنری فوق العاده زیبا تبدیل می کند. این رخداد سالانه بزرگترین اتفاق از نوع خود محسوب می شود؛ بنابراین بهتر است بهمراه کودکان خود در سفر خانوادگی به دیدن آن بروید و استعدادها و مهارت های خیره کننده هنرمندان این فستیوال را از نزدیک ببینید. آخر هفته خود را در سواحل این منطقه بگذرانید.

آلگاروه Algarve

ادینبورگ Edinburgh

در شهر ادینبورگ، فعالیت های متنوعی برای انجام دادن وجود دارند، اما به آسانی می توان از این شهر در یک آخر هفته بازدید نمود. سفر خانوادگی با کودکان به یکی از شهرهای دیدنی دنیا، ترکیب ایده آلی از بناهای تاریخی مانند شهر قدیم Old Town و قلعه ادینبورگ Edinburgh Castle و جاذبه های جدید گردشگری است که می توانند کودکان شما را برای ساعت ها راضی و خوشحال نگه دارند. دوربین های خود را از چمدان بیرون بیاورید و به بازدید از قلعه عظیم ادینبورگ Edinburgh Castle در حین سفر خانوادگی بروید. در مسیر رویال مایل Royal Mile قدم بزنید تا برخی از بهترین چشم اندازهای شهر را تماشا کنید. و سپس به کامرا آبسکورا Camera Obscura و دنیای خیال World of Illusions که در نزدیکی آن قرار دارند، سری بزنید. این جاذبه در حدود 150 سال پیش به روی عموم باز شده و اگر از برج آوت لوک Outlook Tower آن بالا بروید، می توانید چشم انداز پانورامایی از ادینبورگ را که توسط یک پریسکوپ روی دیوارها انداخته شده، تماشا کنید. برای چشیدن طعم زندگی در جنگل بارانی استوایی در قلب اسکاتلند، از دنیای پروانه ها و حشرات Butterfly and Insect World بازدید نمایید. موزه داینامیک ارث Dynamic Earth از طریق برگزاری نمایشگاه های جالب، وجود سیاره زمین را جشن می گیرد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد همه چیز از زلزله مصنوعی تا طوفان های استوایی را در آن تجربه نمایند.

ادینبورگ Edinburgh

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو