سفر به کیش | خوشگذرانی در کیش را از دست ندهید!

سفر به کیش | خوشگذرانی در کیش را از دست ندهید!


منبع: همگردی

151

1398/9/1

17:11


در جای جای ایران، نقاط گردشگری بسیاری وجود دارند که در این بین، برخی از آن ها شناخته تر بوده و مسافران بسیاری به آن ها سفر می کنند. جزیره کیش، جزیره ای بسیار زیبا بوده که دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری در بطن خود هست. کیش به دلیل آب و هوای گرم و مرطوبی که دارد، در فصل پاییز و زمستان بیش از سایر زمان ها مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. برای آشنایی هرچه بیشتر شما همراهان عزیز، ما در این مطلب سعی کرده ایم برخی از جاهای دیدنی کیش را معرفی کرده تا در زمان سفر به کیش راه گشای شما باشند. به راستی که جاذبه های گردشگری کیش سحرآمیز هستند و چون جادویی بی بدیل ما را به سوی داستان های خود جذب خواهند کرد.

سفر به کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز در واقع، قناتی به عمر 2500 سال بوده که حدود 16 متر عمق دارد و با دیگر قنات های قدیمی ایران قابل مقایسه نیست. این قنات دیدنی در زمان خودش با پیشرفته ترین روش ها ساخته شده و مکانیزم جالبی دارد. آب شیرین و قابل شرب مردم این جزیره از این قنات تامین می شده و در حال حاضر، این مجموعه قنات به شهر زیرزمینی کاریز تبدیل شده و از جمله جاذبه های گردشگری کیش به شمار می آید.

شهر زیرزمینی کاریز

کلبه هور

کلبه هور در واقع دماغه ای است که زیستگاه آبزیان بسیاری به شمار می آید. کلبه هور بستری صخره ای شکل بوده و در بخش جنوبی آن می توان غار بسیار زیبایی را مشاهده کرد. طبیعت بسیار زیبای این منطقه، آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل کرده و سالانه، گردشگران بسیاری برای تماشای طلوع و غروب آفتاب در آن، سفر به کیش را انتخاب می کنند.

کلبه هور

روستای باغو

از نمونه جاهای دیدنی کیش که از نظر طبیعت غنی و زیبا است، روستای باغو نام دارد. در این روستای دیدنی علاوه بر طبیعت بسیار زیبا که شامل درختان بومی این منطقه بوده، مسجدی وجود دارد که متعلق به قرن 9 هجری قمری است. این روستا متعلق به دوران سلطنت قاجاریان بر ایران بوده و یکی از جذابیت های سفر به کیش برای گردشگران به حساب می آید.

روستای باغو

شهر باستانی حریره

یکی از جاذبه های این جزیره دیدنی، شهر حریره بوده که در کنار مجموعه ورزشی المپیک و در قسمت شمالی قرار دارد. باقی مانده های این شهر 120 هکتاری که تخریب شده، مربوط به قنات های قدیمی، حمام، مسجد و خانه های اعیانی آن هستند. شهر حریره متعلق به قرن های 5 تا 10 هجری قمری بوده و زیبایی بی بدیلی را در جزیره اسرارآمیز کیش به نمایش می گذارد. همانطور که گفته شد، یکی از بخش های باقی مانده شهر باستانی حریره، حمام آن است. این حمام دارای بخش های مختلفی بوده که شامل تون حمام، گرم خانه، سربینه، اتاق گرم، انبار هستند. حمام حریره متعلق به قرن های 4 تا 9 هجری قمری بوده و وسعت آن حدود 500 مترمربع تخمین زده می شود.

شهر باستانی حریره

درخت سبز

در نزدیکی شهر باستانی حریره، درخت کهنسالی وجود دارد که به انجیر معابد مشهور است. این درخت 500 تا 600 سال عمر دارد و با قدمت ترین درخت لور به حساب می آید. اگر به دیدن این درخت بروید، خواهید دید که به شاخه های آن نخ و پارچه های رنگارنگ بسیاری گره زده شده و دلیل چنین کاری، خوش یمن شناخته شدن این درخت زیبا به حساب می آید.

درخت سبز

پایاب

در نزدیکی درخت سبز، پایابی به قدمت 2 هزار سال قرار دارد. پایاب به معنای دهلیزی است که با شیب بسیار زیاد در دهانه چاه قنات قرار دارد. در اطراف این پایاب می توان رستوران ها و کافه های بسیاری را دید که این منطقه را به مجموعه گردشگری جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده اند.

پایاب

کشتی یونانی

غروب این جزیره به خصوص اگر در کنار یکی از سواحل آن باشید، بسیار دیدنی و جذاب است. اگر به ساحل غربی کیش بروید، کشتی یونانی را می بینید که در غروب آفتاب زیبایی چندین برابری پیدا می کند و مورد علاقه و توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هست.

کشتی یونانی

خانه اعیانی

از جمله جاذبه های گردشگری که کمتر شناخته شده است و مسافران کمتری از آن دیدن می کنند، خانه اعیانی بوده که متعلق به دوران ایلخانیان است. این خانه دارای وسعت بسیار زیادی بوده و در سفر به کیش همگان را به حیرت وا می دارد.

خانه اعیانی

دلفیناریوم کیش

دلفیناریوم کیش دارای انواع گوناگونی از پستانداران دریایی بوده که دلفین از جمله مهمترین آن ها به شمار می آید. این مجموعه 100 هکتاری از جمله جاذبه های اصلی جزیره کیش به حساب آمده و مورد علاقه گردشگران بسیاری خصوصا کودکان و نوجوانان هست.

دلفیناریوم کیش

باغ پرندگان

قسمتی از مجموعه پارک دلفین ها مربوط به باغ پرندگان بوده که در آن می توان علاوه بر پرنده های مختلف، حیواناتی مانند میمون، آهو و تمساح را مشاهده کرد و در کنار خانواده و دوستان اوقات شادی را سپری کرد.

باغ پرندگان

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش دارای دو بخش آکواریوم هست، یک بخش به ماهی های تزئینی و کمیاب در آب های شیرین اختصاص پیدا کرده و بخش دیگر مختص ماهی های بزرگ و کوسه ها هست که از جذابیت های جزیره دیدنی کیش برای گردشگران به حساب می آید.

آکواریوم کیش

بوستان آهوان

از جمله فضاهای طبیعی و سبز این جزیره اسرارآمیز، بوستان آهوان بوده که زیبایی بی بدیلی را به این منطقه از ایران بخشیده است. در این پارک که یکی از جاهای دیدنی کیش بوده، علاوه بر آهو حیوانات دیگری نیز نگهداری می شوند. لازم به ذکر است که این حیوانات در قفس هستند، ولی آهوها به طور آزادانه در این مکان زندگی می کنند.

بوستان آهوان

پلاژ

سواحل کیش بسیار دیدنی و زیبا هستند به خصوص در هنگام غروب آقتاب. این سواحل که دارای آب شفاف و زلالی هستند، برای شنا بسیار مناسبند و به همین خاطر، پلاژ آقایان و پلاژ بانوان برای افراد در نظر گرفته شده که با اطمینان خاطر شنا کنند و از ساحل لذت ببرند. در این پلاژ، امکاناتی از جمله سایه بان، دوش آبگرم، سالن بدنسازی و والیبال ساحلی در نظر گرفته شده اند. این مکان ها و جاذبه های دیدنی معرفی شده تنها بخشی از جاذبه های این جزیره زیبا و دیدنی به حساب می آیند. از دیگر جاهای دیدنی کیش می توان به جزیره لاک پشت ها، پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، سافاری، کارتینگ اشاره کرد.

پلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور کیش، می توانید به سایت سفرزون مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو