درمان زگیل تناسلی، روشهای گیاهی و خانگی

منبع: نی نی بان

138

1398/9/2

00:55


زگیل تناسلی زائده گوشتی کوچکی است که ممکن است در هر قسمتی از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شود.
علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان و زنان نوعی ویروس به نام پاپیلومای انسانی است که ازطریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق ارتباط جنسی، منتقل می شود .این بیماری در بین افراد مبتلا به ایدز شیوع بیشتری دارد. جهت مطالعه درمان گیاهی زگیل تناسلی با ما همراه باشید.
زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های منتقله از راه تماس جنسی است.این زگیل ها کوچک و برآمده هستند. در بیشتر موارد این زگیل ها خیلی کوچک هستند و دیده نمی شوند.
نشانه های زگیل تناسلی در زنان و مردان ممکن است هفته ها تا ماهها و گاهی نیز سالها طول بکشد.حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلا ظاهر نشود و در حقیقت ناقلین بدون علامت باشند.به همین علت ممکن است در ارتباط جنسی با فرد به ظاهر سالم این بیماری منتقل گردد و یکی از دلائل انتشار بیماری همین امر می باشد.
علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان و زنان یعنی ویروس پاپیلومای انسانی می تواند عامل سرطان دهانه رحم (سرویکس) و واژن و ولو (فرج) و آلت تناسلی مردان و حنجره (در صورت داشتن ارتباط دهانی) شود.

نشانه های زگیل تناسلی در زنان و مردان
– در زنان، زگیل های تناسلی می توانند روی فرج، دیواره واژن، بین واژن و مقعد و روی دهانه رحم رشد کنند.
– در مردان، زگیل های تناسلی روی آلت تناسلی، بیضه ها و مقعد رشد می کنند.
– همچنین در صورت داشتن رابطه زناشویی از راه دهان، می توانند در قسمت دهان و گلو نیز دیده شوند.
– برآمدگی های کوچک و همرنگ پوست یا بیرنگ در ناحیه تناسلی از نشانه های زگیل تناسلی در زنان و مردان است.
– دیگر نشانه های زگیل تناسلی در زنان و مردان این است که چندین زگیل تناسلی می توانند در یک جا جمع شوند و شبیه گل کلم گردند.
– خارش و احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی نیز از نشانه های زگیل تناسلی در زنان و مردان است.

عوارض زگیل تناسلی
– سرطان : ویروس HPV تناسلی می تواند باعث سرطان گردن رحم شود. همچنین باعث سرطان فرج، سرطان سوراخ مقعد و سرطان آلت تناسلی در مردان می شود.
– مشکلات بارداری : زگیل تناسلی در زنان باعث بروز یک سری مشکلات در طی بارداری می شود.
– این زگیل ها می توانند به قدری بزرگ شوند که ادرار کردن را دچار مشکل کنند.
– زگیل های دیواره واژن، توانایی باز شدن واژن را در طی زایمان طبیعی کاهش می دهند.
– به ندرت، نوزاد متولد شده از یک مادر مبتلا به زگیل تناسلی، دچار زگیل در ناحیه گلو می شود. چنین نوزادی ممکن است برای پیشگیری از انسداد راه تنفسی در گلو (خفگی)، نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

پیشگیری از زگیل تناسلی
– درحال حاضر برای زگیل ناحیه تناسلی واکسن وجود دارد. بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی مردان و زنان ۱۲ تا ۱۵ سالگی و نهایتا زیر ۲۶ تا۳۰ سال می باشد.
– استفاده از کاندوم هنگام نزدیکی با همسر
– پرهیز کامل از ارتباطات جنسی نامشروع و پرخطر
– مبتلایان به این بیماری در خانه به جز جدا سازی لباس زیر، حوله، لیف، صابون و تیغ که از بدیهیات اولیه بهداشت فردی است نیاز به اقدامات بهداشتی وسواس گونه ندارند.
– این ویروس از طریق دستگیره در، شیرآب و سایر تماسهای روزمره منتقل نمی شود.
– اگر همه اعضای خانواده از یک توالت فرنگی (نه ایرانی) مشترک استفاده می کنند بهتراست از پد های یک بار مصرف مخصوص که بر روی توالت فرنگی قرار می گیرد استفاده کنند.
– اگر در این خانواده ها افراد بالای ۱۲ سال زندگی می کنند تزریق واکسن گاردازیل به آنها توصیه می شود.

برای از بین بردن زگیل تناسلی چه باید کرد؟
– درمان دارویی زگیل تناسلی : پزشک متخصص یک سری کرم ها و پمادهای دارویی را برای رفع و درمان دارویی زگیل تناسلی تجویز می کند که مستقیما روی پوست مالیده می شوند.
– عمل جراحی : عمل جراحی برای برداشتن زگیل های بزرگ، زگیل هایی که با درمان دارویی زگیل تناسلی برطرف نشده‌اند و زگیل هایی که در حین بارداری نگرانی درباره انتقالشان به نوزاد وجود دارد انجام می گیرد.
– سرما درمانی (منجمد کردن زگیل با نیتروژن مایع)
– سوزاندن زگیل با برق (الکترو کاتری)
– بریدن زگیل با وسایل مخصوص جراحی: برای این عمل، نیاز به بی حسی موضعی است.
– لیزردرمانی : هزینه این روش گران است و معمولا برای زگیل های شدید و گسترده و زگیل هایی که به سختی درمان می شوند، استفاده می گردد.
برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد ؟ درمان گیاهی زگیل تناسلی (روشهای طب سنتی برای درمان زگیل تناسلی)
از جمله روشهای طب سنتی برای درمان زگیل تناسلی استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی است. برای درمان گیاهی زگیل تناسلی روزی ۳ مرتبه از آن استفاده کنید. استفاده از این روش برای کودکان ممنوع است.
در درمان زگیل تناسلی طب سنتی یک روش دردناک دارد. یکی از بهترین روشها که تا ۲۰ درصد در از بین بردن زگیل تناسلی موثر می باشد.چسباندن چسب روی ناحیه مبتلا به مدت ۶ روز و ادامه درمان تا حذف کامل زگیل ها
در یکی از روشهای درمان زگیل تناسلی طب سنتی تخم گیاه کرچک آغشته به عسل را پیشنهاد می کند. تخم کرچک را بشکنید تا ماده چرب داخل آن را خارج کنید. از ترکیب این ماده چرب با عسل، پمادی حاصل می شود که باید روی زگیل مالیده شود.
ایا سرکه سیب در درمان زگیل تناسلی موثر است ؟ بله. درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب امکان پذیر است. شستن ناحیه مبتلا به زگیل با استفاده از سرکه سیب به مدت ۲ الی ۳ هفته برای درمان زگیل تناسلی مردان با طب سنتی توصیه می شود. روش درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب بسیار دردناک می باشد. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و شب هنگام روی موضع بگذارید و اجازه دهید تا صبح بماند.
به منظور درمان زگیل تناسلی مردان با طب سنتی ترب کوبیده شده مخلوط با سرکه نیز کاربرد دارد.
سیر، پیاز و پیاز دشتی له شده نیز همگی در رفع زگیل تاثیر گذارند. برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.
مالیدن روغن ویتامین E روی ناحیه مبتلا به عنوان یک داروی گیاهی برای از بین بردن زگیل تناسلی و سپس گذاشتن سیر له شده هر ۴۸ ساعت یکبار تا رفع دائم زگیل ها روشی برای درمان گیاهی زگیل تناسلی است.
دیگر داروی گیاهی برای از بین بردن زگیل تناسلی روغن پونه است. قبل از استفاده برای کاهش سوزش، روغن را باید کمی رقیق کرد.
دیگر داروی گیاهی برای درمان زگیل تناسلی زردچوبه است که به صورت موضعی با ترکیب به آب و به شکل خمیر روی موضع مالیده می شود.
روغن بوته چای یک داروی گیاهی برای درمان زگیل تناسلی است که خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی به منظور کاهش فوق العاده زگیل دارد. به صورت موضعی روی محل مالیده می شود.
از جمله راه های از بین بردن زگیل تناسلی حمام با جو دو سر است. این روش از به وجود آمدن زگیل نیز جلوگیری می کند.
از دیگر راه های از بین بردن زگیل تناسلی این است که چوبهای داخل نخود را سوزانده و روی محل زگیل قرار دهید.
جهت درمان خانگی زگیل تناسلی در زنان و مردان گیاه خرفه تازه را روی زگیل بمالید.
دیگر درمان خانگی زگیل تناسلی در زنان و مردان استفاده از شیره انجیر است. وقتی انجیر را از درخت می چینند شیره سفید رنگی از آن خارج می شود که می بایست جهت درمان گیاهی زگیل تناسلی مردان و زنان روی زگیل بمالند.
ترکیب پودر سیاه دانه و سرکه خانگی به عنوان درمان گیاهی زگیل تناسلی مردان و زنان شناخته می شود.
جهت از بین بردن زگیل تناسلی مردان و زنان روزی چندبار، اَشک مو روی زگیل تناسلی گذارید.
شبی یک لیوان سرکه انگبین با عرق نعناع را به مدت چهار ماه مصرف کنید تا به از بین بردن زگیل تناسلی مردان و زنان کمک کند.
جهت از بین بردن زگیل تناسلی مردان و زنان ۱۵ گرم پوست درخت بلوط را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید به آرامی بجوشد تا حجم آن به دو سوم تقلیل یابد. از این جوشانده می‌توان به عنوان محلول شست‌وشو استفاده کرد یا آن را در وان حمام ریخته و در آن نشست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو