اسپوتنیک گزارش داد، عبدالرحمن بن مساعد شاهزاده سعودی به حرفهای حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر درباره بحران میان دوحه و چهار کشور عربی واکنش نشان داد.

وی در توییتی اعلام کرد: در حال حاضر اعتماد از بین رفته است و به سالیان متمادی نیاز دارد. اولین دلایل این از بین رفتن اعتماد به فایل صوتی با قذافی بر می گردد( حمد بن جاسم،  نخست سابق و وزیر سابق امور خارجه قطر روز چهارشنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ در گفتگو با تلویزیون این کشور اعلام کرد که نوارهای صوتی ضبط شده از گفتگوی شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر پیشین قطر با معمر قذافی، دیکتاتور مقتول لیبی علیه پادشاهی سعودی صحت دارند).

شاهزاده سعودی افزود: هنگامی که شما می گویی که نمی خواهم وارد موضوع شوم و سپس به شکل مستقیم نام می بری پس تو به شکل بی سابقه ای ورود پیدا کرده ای.

این موضع گیری شاهزاده سعودی در واکنش به حرفهای حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر است که گفته بود: شورای همکاری خلیج فارس در ۱۰ سال اخیر فعال نبوده و آنچه مردم این شورا خواهان بوده اند را برآورده نکرده است. من نمی خواهم که وارد موضوع اعتماد از دست رفته میان اعضا شورای همکاری بشوم که سالها برای احیای آن زمان نیاز است.

این مواضع در حالی رخ می دهد که برخی از احتمال گشایش در اختلافات میان قطر و چهار کشور عربی به ویژه با توجه به شرکت عربستان، امارات و بحرین در بیست و چهارمین دوره مسابقات فوتبال جام خلیج فارس در دوحه خبر داده بودند.