از تهران به مقصد دیدنی های سوادکوه و آمل | در مسیر طبیعت چند رنگ جنگل ها

از تهران به مقصد دیدنی های سوادکوه و آمل | در مسیر طبیعت چند رنگ جنگل ها


منبع: همگردی

287

1398/9/2

23:25


شهر تهران به جز ترافیک و شلوغی هایش مکان های گردشگری و دیدنی بسیار دارد. بعضی از دیدنی های تهران، یادگار دوران گذشته هستند و برخی دیگر به همت مردم همین عصر ساخته شده اند. شهر سوادکوه در فاصله سه ساعته از تهران به عنوان یکی از مقصدهای سفر نزدیک به تهران است و به خاطر طبیعت زیبا و جنگل هایش، در هر فصل سال جزو مقاصد پرگردشگر است. دیدنی های شهر آمل نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر دسترسی به شهرهای ساحلی پرطرفدار هستند و مسافران این مسیر، حتی با اقامت یک روزه در آمل می توانند به راحتی از دیدنی های آمل بازدید کنند تا شهر آمل تنها شهری برای گذر نباشد.

از تهران به مقصد دیدنی های سوادکوه و آمل

تهران | شهری با قدمت هفت هزارساله

تهران، یکی از متمدن ترین پایتخت ها در قاره آسیاست که حدود هفت هزارسال قدمت دارد. دیدنی های تهران لابه لای شلوغی ها و روزمرگی ها، جذاب و دلرباست. گرچه تهران، تمدنی کهن به قدمت هزاران سال دارد اما بیشترین آثار به یادگارمانده در این شهر از دوره قاجار است. جاذبه های گردشگری تهران تنها در یادگاری های قاجار و پهلوی و کوچه پس کوچه های محله های قدیمی خلاصه نمی شوند، بلکه تماشای سازه های مدرن و اقامت در تهران هم خالی از لطف نیست.

تهران، شهری با قدمت هفت هزارساله

مکان های دیدنی تهران

موزه ها، عمارت های سلطنتی، محله ها و بازارها، رستوران ها و کافه های قدیمی نشان از روزگارهای گذشته دارند و کنار جاذبه های مدرن دیدنی در تهران مجذوب کننده اند. بیش از دوهزار جاذبه گردشگری در تهران وجود دارد که شاید روزهای زیادی برای بازدید و سر زدن به همه آنها زمان لازم است.
موزه ملی ایران، موزه جواهرات ملی، موزه آبگینه و سفالینه تهران، موزه رضا عباسی، موزه پول، موزه تاریخ، موزه دفاع مقدس، موزه عبرت، موزه فرش، موزه هنرهای معاصر، کاخ گلستان، باغ موزه نگارستان، موزه مقدم، کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران از برترین دیدنی های تهران هستند که آثار هنری و تاریخ این سرزمین را به نمایش گذاشته اند.
برج میلاد در تهران که بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان است و ساخت آن 11 سال به طول انجامیده، امروزه یکی از مراکز تفریحی پربازدید در تهران است که می توان با بازدید از موزه شهرداری و سکوی دید بسته، موزه مشاهیر، سکوی دید باز، کاربازیا، پینت بال، رستوران گردان، زیپ لاین، اتاق فرار انیگما، لیزریوم و سینما گیم روزی خاطره انگیز را سپری کرد.
پارک آب و آتش و پل طبیعت، از مدرن ترین سازه های جدید تهران است که معماری آن فوق العاده است و محلی برای لذت بردن از فضای شهر تهران بر بلندای تپه عباس آباد است. عمارت مسعودیه نزدیک به میدان بهارستان نیز یکی از ارزشمندترین عمارت های دوره قاجار و متعلق به مسعود میرزا پسر ناصرالدین شاه است که شاهد اتفاقات مهمی از جمله انقلاب مشروطه است که در آن زمان پایگاه مشروطه خواهان و مخالفان محمدعلی شاه بود. کاشی کاری، خطاطی، نقاشی دیواری، تزئینات نفیس و 7 کتیبه نیز در این عمارت وجود دارند که بر اهمیت تاریخی و زیبایی آن افزوده اند.

مکان های دیدنی تهران

پاییز هزار رنگ سوادکوه

شهر سوادکوه از زیباترین شهرهای جنگلی است و اقامت در سوادکوه به خاطر دریاچه ها، آبشارها و جنگل های چهارفصلش و فاصله کم با شهر تهران می تواند از بهترین گزینه ها برای سفر باشد.

پاییز هزار رنگ سوادکوه

جاذبه های گردشگری سوادکوه

هفت آبشار، دریاچه شورمست، جنگل هلی دار، آبشار زیبای گزو، جنگل لفور، غار رنگیان آلاشت و طبیعت زیبای سوادکوه از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه هستند که در هر چهار فصل سال مخصوصا در بهار و پاییز مناطر طبیعی بی نظیری را می آفرینند. خانه های روستایی آلاشت با سقف های شیروانی و رنگارنگ که چشم انداز زیبایی از طبیعت را پیش چشم مسافران می گذارد.
در خانه پدربزرگ پهلوی، به عنوان موزه مردم شناسی در سوادکوه نیز آثاری مانند ابزارهای کشاورزی مثل داس و تبر، چرتکه، ترازو، ظروف فلزی و چوبی، آفتابه و لگن قدیمی، پارچ چوبی، سماور قدیمی، کتری مسی و اشیای دیگر که متعلق به روزگاران قدیم بوده به نمایش گذاشته شده است. رصدخانه؛ با عنوان آسمان نمای شهر آلاشت هم در سال 1386 افتتاح شده و امکاناتی مثل ترازوی نجومی، آسمان نما و پوسترهای اخترشناسی دارد.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

آمل | شهری با طبیعتی فوق العاده برای سفر

شهر آمل، شهری که به شالیرازهای برنج معروف است و با بوی برنج عطرآگین شده، با عبور از جاده پر پیچ و خم هراز و گذر از کوه دماوند و چشم انداز زیبایش، نمایان می شود. شهر آمل؛ شهری میان کوه و جنگل که در هر پیچ طبیعتی زیبا به چشم می آید، یکی از مقصدهای گردشگری برای طبیعت گردان است. اقامت در آمل که علاوه بر طبیعت رنگارنگ، گذشته و تاریخ کهنی هم دارد، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر باشد. روستاهای شهر آمل زیبایی خارق العاده ای دارند که چشمگیر رهگذران است.

آمل، شهری با طبیعتی فوق العاده برای سفر

دیدنی های آمل

دریاچه ساهون؛ مکانی دنج و خلوت برای پناه بردن به دامن طبیعت و دور بودن از هیاهوی شهری است و در این میان آبگرم استراباکو که قدمتی تاریخی دارد و به متعلق به نوادگان استراباکو است از دیدنی های آمل و جاذبه های طبیعی شهر آمل هستند. جنگل الیمستان از زیباترین و محبوب ترین طبیعت های ایران در سفر به شهر آمل است که در هر فصل لباس متفاوتی به تن دارد و از مقاصد گردشگری مخصوصا برای عکاسان و از دیدنی های شهر آمل است.
از دیگر جاذبه های گردشگری در سفر به آمل می توان به پارک دهکده طلایی، پارک جنگلی هلومسر، دریاچه دو خواهران، آتشکده آمل، غارها و روستای بلیران اشاره کرد که هر کدام جزئی از زیباترین جاذبه های گردشگری آمل هستند.

دیدنی های آمل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو