طرز تهیه اسنک با ماهیتابه برای پخت دو نوع اسنک لذیذ و پرطرفدار

طرز تهیه اسنک با ماهیتابه برای پخت دو نوع اسنک لذیذ و پرطرفدار


منبع: آرگا

455

1398/9/3

11:34


در این مطلب با طرز تهیه اسنک با ماهیتابه در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این غذای فرنگی بی نظیر را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

اسنک از انواع میان وعده های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید آن را با مواد غذایی مختلف در منزل تهیه نمایید. برای پخت اسنک از دستگاه اسنک ساز یا تابه استفاده می شود و اگر شما به دستگاه اسنک ساز دسترسی ندارید می توانید از روش های طرز تهیه اسنک با ماهیتابه برای پخت این غذای فرنگی استفاده نمایید.

طرز تهیه اسنک با ماهیتابه با دو روش مختلف

برای تهیه اسنک از انواع گوشت های قرمز و سفید و کالباس و سوسیس و سبزیجات و نان تست استفاده می شود و شما می توانید اسنک سبزیجات و اسنک قارچ و اسنک کالباس را در منزل به راحتی به کمک تابه یا اسنک ساز تهیه کنید. در ادامه با آموزش درست کردن اسنک با ماهیتابه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

تزیین اسنک

روش اول ( دستور تهیه اسنک کالباس با ماهیتانه )

اسنک کالباس از انواع اسنک های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید برای تهیه این نوع اسنک از ترکیب نان تست و سیر و کالباس و قارچ و پنیر پیتزا و سس کچاپ و ادویه استفاده نمایید و این نوع اسنک بی نظیر را به راحتی و بدون نیاز به اسنک ساز درون تابه تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

تزیین اسنک

مواد لازم 

  • نان تست : دو عدد
  • کالباس : یک برگ
  • سیر رنده شده : نصف قاشق چایخوری
  • کره : ۱۰ گرم
  • قارچ متوسط : دو عدد
  • پنیر پیتزای رنده شده : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • سس کچاپ : به مقدار لازم

دستور پخت اسنک کالباس با ماهیتابه لذیذ

برای تهیه اسنک کالباس ابتدا دور تا دور نان های تست که سفت و قهوه ای می باشند را جدا نمایید سپس سیر را رنده کنید و کره و سیر را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا کره ذوب شود و مزه سیر را به خود بگیرید سپس مخلوط سیر و کره را روی نان های تست بمالید تا مزه دار شوند. توجه داشته باشید که اگر از طعم سیر خوشتان نمی آید می توانید کره را به تنهایی ذوب کنید و روی نان های تست بمالید یا کره را با ادویه دلخواه خود ترکیب نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید و پنیر پیتزا رنده شده را هم روی نان ریخته و یک ورق کالباس را روی پنیر پیتزا قرار دهید.

قارچ ها را بعد از شستن حلقه ای خرد نمایید و درون همان تابه بریزید سپس حرارت گاز را روی شعله بالا قرار دهید و اجازه دهید تا آب قارچ ها به صورت کامل کشیده شود و یک لایه قارچ روی کالباس قرار دهید سپس مقداری پنیر پیتزا روی قارچ ها بریزید و نان تست دیگر را با سس کچاپ به صورت کامل بپوشانید و روی اسنک قرار دهید.

طرز تهیه اسنک با تابه

در مرحله بعدی طرز تهیه اسنک با ماهیتابه اسنک را درون تابه نچسب قرار دهید و جسم سنگینی را روی آن بگذارید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و بعد از اینکه یک طرف اسنک طلایی شد طرف دیگر آن را برگردانید و دوباره جسم سنگینی را روی اسنک قرار دهید تا به صورت کامل پرس شود و طرف دیگر اسنک طلایی رنگ شود.

اسنک را بعد از اینکه طلایی شد از قطر به دو قسمت تقسیم نمایید و به همراه سس سفید یا قرمز آن را میل نمایید در صورت تمایل می توانید برای زیباتر شدن اسنک از تابه گریل نیز استفاده نمایید.

روش تهیه اسنک با تابه

روش دوم : ( دستور تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه )

برای تهیه اسنک اغلب از گوشت مرغ استفاده می شود زیرا سالم تر است و مورد علاقه افراد در رده سنی های مختلف می باشد. در طرز تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه از ترکیب گوشت مرغ با فلفل دلمه ای و پیاز و قارچ و پنیر پیتزا و ادویه های دلخواه خود می توانید استفاده نمایید.

روش تهیه اسنک در منزل

مواد لازم 

  • گوشت مرغ بدون استخوان و نگینی خرد شده : ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای نگینی خرد شده : یک قاشق غذاخوری
  • پیاز کوچک : یک عدد
  • قارچ متوسط حلقه ای خرد شده : دو عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده : دو قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه خوشمزه 

برای تهیه اسنک مرغ ابتدا پیاز را رنده نمایید و تکه های مرغ را به همراه پیاز و فلفل و نمک درون ظرفی مناسب بریزید و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت نیم ساعت ظرف حاوی تکه های مرغ را درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند.

روغن را درون تابه ای مناسب بریزید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس تکه های مرغ را درون روغن سرخ نمایید تا به رنگ طلایی درآیند.

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با ماهیتابه فلفل دلمه ای و قارچ را به مرغ بیفزایید و به مدت چند دقیقه مواد را تفت دهید تا نرم شوند.

روش تهیه اسنک مرغ

مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید و مواد تفت داده شده را روی نان تست قرار دهید سپس مقداری پنیر پیتزا رنده شده روی مواد بریزید و لایه دیگر نان تست را به سس کچاپ آغشته نمایید سپس آن را روی مواد اسنک و نان اول قرار دهید و اسنک را درون تابه قرار دهید و تابه را روی حرارت گاز قرار بگذارید.

روش تهیه اسنک با تابه

جسم سنگینی را روی اسنک قرار دهید و بعد از اینکه یک طرف اسنک طلایی رنگ شد طرف دیگر آن را برگردانید و جسم سنگین را روی اسنک قرار دهید و اجازه دهید تا طرف دیگر آن نیز طلایی رنگ شود و اسنک را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آن را به همراه نوشیدنی دلخواه خود و سس و … میل نمایید.

دستور تهیه اسنک در منزل

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه اسنک با ماهیتابه می توانید از مواد غذایی و سبزیجات دلخواه خود استفاده نمایید سپس این غذای فرنگی خوشمزه را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و به کمک سس و سبزیجات و خیارشور و … آن را تزیین نمایید همچنین می توانید برای تزیین اسنک از روش های تزیین ساندویچ استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو