جئو نیوز گزارش داد، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان ذخایر جدید نفت و گاز شیل کشف کرده است.

 به گفته منابع آگاه، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان ۹۵ تریلیون فوت مکعب گاز شیل و ۱۴ میلیارد بشکه ذخایر نفتی کشف کرده است که برای تامین نیاز این کشور به مدت ۹۰ سال کافی است.

 مقامات می گویند استخراج این نفت و گاز شیل تنها توسط فناوری های جدید امکان پذیر است و انتظار می رود ۱۴ میلیارد بشکه استخراج شود.

 در ماه اکتبر، این شرکت در چاه اکتشافی تاگ ۱ در منطقه کوهات در خیبر پختونخوا ذخایر نفت و گاز کشف کرد. طبق آزمایش های اولیه این چاه می تواند ۵۰ بشکه در روز نفت خام و ۴.۱ میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید کند.

 شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان اعلام کرد این اکتشاف ذخایر هیدروکربن را در کشور افزایش می دهد د و تاثیری مثبت بر اقتصاد کشور دارد.

این شرکت در ماه اوت در منطقه کوهات ذخایر جدید نفت و گاز کشف کرد و با ۵۰ درصد سهمی که در این چاه داشت، اکتشاف های قابل توجه نفت و میعانات گازی انجام داد.

 طبق اطلاعاتی که در آن زمان در دسترس بود، آزمایشهای اولیه امیدوارکننده بود و نشان می داد می توان حدود ۲۴۰ بشکه در روز نفت و ۱۲.۷ میلیون فوت مکعب در روز گاز استخراج کرد.

 اوایل ژوئن این شرکت اعلام کرد در منطقه سنقار در ایالت سینج ذخایر نفت و گاز کشف کرده است و قصد دارد حفاری های اکتشافی در این ایالت انجام دهد.

 چند ماه پیش عمران احمد، مدیر عامل شرکت واگذاری های نفتی پاکستان گفت کل تولید نفت و گاز این کشور در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ۸۹۰۳۰ بشکه  و ۳۹۳۵ میلیون فوت مکعب در روز بوده است.

 ترکیب انرژی پاکستان ۳۴ درصد گاز طبیعی، ۳۱ درصد نفت، ۱۳ درصد زغال سنگ، ۹ درصد گاز طبیعی مایع و یک درصد نفت گاز مایع است. و بقیه آن از منابع دیگر می آید.

 وسعت منطقه تحت اکتشاف ۲۲۴۹۷۶ کیلومتر مربع بود.