سرهنگ "سعید راستی" در توضیح این خبر، گفت: ظهر بیست و پنجم آبان در پی نا آرامی های ناشی از سهمیه بندی بنزین در شهر تهران تعدادی از شهروندان از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش هایی مبنی بر ایجاد راه بندان و انسداد بزرگراه امام علی(ع) توسط تعدادی از افراد به پلیس اعلام کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه بلافاصله تیمی از ماموران پلیس برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: این متهمان قبل از حضور ماموران از محل گریخته بودند.

وی با بیان اینکه این افراد شرور با انسداد بزرگراه، ایجاد سر و صدا و عربده کشی موجب تشویش اذهان عمومی و رعب و وحشت شهروندان شده بودند، افزود: تحقیقات پلیسی برای شناسایی هویت متهمان آغاز شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که یکی از عاملان اصلی این اغتشاشات که به همراه سایر همدستانش در بزرگراه امام علی(ع) حاضر شده بود و پس از خود نمایی و عربده کشی و انسداد بزرگراه بسیاری مشکلات برای شهروندان تحمیل کرده است، در یکی از محلات شرق تهران سکونت دارد و برای رهایی از قانون، در مخفیگاهش پنهان شده است.

سرهنگ راستی عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم و گرفتن دستور قضائی، در سوم آذرماه تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی برای دستگیری این فرد شرور به مخفیگاهش اعزام و موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را قبل از فرار دستگیر کنند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی در پایان با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شده است، خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیسی برای دستگیری سایر همدستان وی، ادامه دارد.