استفاده از فضاهای پرت خانه با خلاقیت های کاربردی و زیبا

استفاده از فضاهای پرت خانه با خلاقیت های کاربردی و زیبا


منبع: دکوراسیون

584

1398/9/5

02:35


فضاهای پرت خانه

با افزایش زندگی آپارتمان نشینی خانه ها هر روز کوچک تر می شوند بنابراین بهتر است هر فردی برای مواجه نشدن با کمبود جا از همه بخش های مختلف منزل به بهترین نحو استفاده نماید. در ادامه ۹ راهکار ساده برای استفاده از فضاهای پرت خانه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

ایده هایی برای استفاده از فضاهای پرت خانه

فضاهای پرت در هر خانه ای اگر بدرستی مورد استفاده قرار بگیرند دکوراسیونی شیک و کاربردی در بخش های مختلف منزل ایجاد می شود از این رو بهتر است شما در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل تان به فضاهای پرت نیز توجه داشته باشید تا بتوانید طراحی داخلی ایده آلی را برای خانه کوچک خود ایجاد نمایید.

فضاهای پرت خانه

خلاقیت در استفاده از فضاهای پرت منزل

۱٫ ایجاد آلبومی از بهترین لحظه ها 

در اغلب خانه ها دیوارهایی وجود دارند که نه دارای کاغذ دیواری می باشند و نه روی آن ها تابلویی نصب شده است بنابراین بهتر است برای زیباسازی این دیوارها از عکس های شخصی استفاده شود این ایده علاوه بر اینکه بر زیبایی منزل شما می افزاید یادآور لحظه های خوبی است که شما با عزیزان تان گذرانده اید.

اجرای دکوراسیون داخلی

برای عملی کردن این طرح اگر همه تصاویر دارای سایز و حاشیه ای یکسان باشند دیوار نمایی بهتر خواهد داشت همچنین اگر دیوار منزل شما دارای چارچوب چوبی یا گچ بری می باشد بهتر است که این تصاویر را با قاب به دیوار متصل نمایید.

استفاده از فضای پرت منزل

۲٫ نمایی برای نوشیدن چای

با نصب یک تخته چوبی به یکی از پنجره ها و استفاده از دو عدد صندلی شما می توانید قسمت مخصوصی از منزل تان را برای نوشیدن چای اختصاص دهید و برای عملی کردن این ایده نیز شما می توانید پنجره ای را انتخاب نمایید که دارای پهنای مناسبی می باشد.

استفاده از فضای پرت منزل

۳٫ گوشه های اتاق را هرگز فراموش نکنید 

یکی از بخش های خانه که معمولا در طراحی اتاق ها هیچ نقشی ندارد گوشه آن ها می باشد. گوشه اتاق ها که به فضاهای پرت خانه نیز معروف هستند مکانی مناسب برای قرار دادن گلدان یا میز به شمار می روند همچنین شما می توانید از این بخش ها با توجه به طراحی خاصی که دارند استفاده نمایید و جالباسی و دکور ال شکل یا کتابخانه دیواری را در این قسمت ها قرار دهید.

استفاده از گوشه اتاق برای قرار دادن گلدان

۴٫ ساختن استند ماگ 

کابینت ها در آشپزخانه گنجایش قرار دادن همه ظرف ها و لیوان ها را ندارند و در برخی اوقات برای قرار دادن ظروف در جایی که خشک شوند و دور از دسترس باشند ممکن است دچار مشکل شوید که یکی از راهکارهای ساده برای رفع این مشکلات استفاده از استند ماگ در فضای آشپزخانه می باشد که در استند ماگ شما می توانید لیوان ها و ماگ های اضافه را در مکان مخصوص به خود قرار دهید.

ساخت استند ماگ

۵٫ مشکلات سرویس بهداشتی 

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در بیشتر آپارتمان های کوچک پیش می آید نبودن مکانی مناسب برای قرار دادن وسایل بهداشتی و حوله و … در فضای سرویس بهداشتی است و اگر شما نیز این مشکل رنج می برید می توانید با توجه به ساخت سرویس بهداشتی یا حمام مکانی مناسب را برای قرار دادن این وسایل ایجاد نمایید.

قسمت بالای درب ورودی جزء فضاهای پرت خانه محسوب می شود و شما می توانید یک تخته چوبی یا ام دی اف را به کمک میخ به این قسمت متصل نمایید و محل مناسبی را برای نگه داری از حوله های تمیز و دیگر وسایل بهداشتی ایجاد نمایید.

استفاده از فضای پرت در سرویس بهداشتی

۶٫ ایجاد اتاق کار در فضای اتاق خواب  

در آپارتمان ها اغلب یک یا دو اتاق وجود دارد که در این صورت فضایی برای طراحی اتاق کار نمی ماند و اگر شما تمایل دارید در اتاق خواب تان قسمتی را برای انجام فعالیت های کاری و مطالعه و … ایجاد نمایید می توانید با قرار دادن دیوار کاذب در فضای اتاق خواب های بزرگ بخشی از اتاق را جدا نمایید و به اتاق کار اختصاص دهید همچنین می توانید در صورت کوچک بودن اتاق خواب در یکی از گوشه های اتاق خواب میز تحریر قرار دهید و فضایی دنج را در فضای اتاق خواب برای انجام فعالیت های کاری و روزانه خود ایجاد نمایید.

طراحی اتاق کار در اتاق خواب

۷٫ بررسی کردن فضای داخلی کابینت ها 

یکی از فضاهای پرت خانه درب کابینت است که کارآیی زیادی دارد ولی اغلب از چشم می افتد و شما می توانید با میخ کردن چند استند به دیواره داخلی درب کابینت فضایی مناسب را برای قرار دادن قابلمه های کوچک و قاشق های بزرگ و … ایجاد نمایید.

اگر استندهای آماده ای را که متناسب با سایز کابینت های شما می باشد در بازار پیدا نکردید می توانید با میخ کردن یک تکه چوب به دیواره کابینت و به کمک میخ آویز استند مخصوص خود را بسازید.

استند کابینت

۸٫ میله آویز 

در اغلب حمام ها کشو و کمد کافی برای نگهداری همه وسایل بهداشتی وجود ندارد و از طرفی بعضی از وسایل بهداشتی نظیر شامپو و صابون یا حوله باید به صورت کامل در دسترس باشند. یکی از راه حل های ساده برای حل این مشکل استفاده از میله آویز پرده حمام یا میله های آویز دیگر می باشد که در حمام وجود دارند و کافی است که شما استندهایی برای نگه داری شامپو و صابون و … را آماده کنید و آن ها را به میله ها آویزان نمایید یا برای خشک نگه داشتن این حوله ها آن ها را در پشت پرده حمام آویزان نمایید تا در مواقع نیاز بتوانید به آسانی به آن ها دسترسی داشته باشید.

استفاده از فضاهای پرت خانه

۹٫ اتاق کار در کمد 

کمد دیواری های خیلی بزرگ نیز جزء فضاهای پرت خانه محسوب می شوند و در برخی از خانه ها این مدل کمدهای دیواری وجود دارند که اغلب بلا استفاده می مانند زیرا این کمدها از کمدهای معمولی بزرگ تر هستند و از طرفی کوچک تر از آن می باشند که از آن ها به عنوان انبار استفاده شود بنابراین شما می توانید از فضای این کمدها به عنوان اتاق کار یا کتابخانه استفاده نمایید.

طراحی اتاق کار در کمد دیواری

در این مطلب با انواع ایده ها برای استفاده از فضاهای پرت خانه آشنا شدید که امیدواریم به کمک این روش های خلاقانه بتوانید از فضای پرت موجود در قسمت های مختلف منزل خود نهایت بهره را ببرید و از شلوغ شدن فضای اتاق ها با چیدمان مناسب و کاربردی جلوگیری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو