با تیونینگ جدید آلفا رومئو 4C بیشتر آشنا شوید!

با تیونینگ جدید آلفا رومئو 4C بیشتر آشنا شوید!


منبع: فوت و فن

336

1398/9/5

10:31


با تیونینگ جدید آلفا رومئو 4C بیشتر آشنا شوید!

حتی پس از گذشت شش و نیم سال از معرفی مدل 4C، کمپانی آلفا رومئو همچنان بخاطر معرفی و تولید این خودرو لایق ستایش است.

هر چند متاسفانه این خودرو ساز ایتالیایی هرگز این خودرو موتور وسط چابک را به لحاظ پرفورمنس و قدرت آن طور که سزاوار آن بوده تقویت نکرده است.

اما این موضوع در مورد کمپانی تیونر Pogea Racing صدق نمی‌کند. این کمپانی آلمانی سابقه‌ی اثبات شده‌ای در رابطه با ارتقاء آلفا رومئو 4C داشته و اکنون آخرین نمونه تقویت‌ شده از این خودرو را معرفی کرده است.

و در حالیکه این خودرو ممکن است به قدرتمندی مدل ویرایش محدود 500 اسب بخاری نِمِسیس که سال گذشته توسط این کمپانی معرفی شد، نباشد اما مطمئناً باعث نزدیک‌تر شدن آن به قلمرو کوادریفولیو شده است، کاری که کمپانی آلفا رومئو از انجام آن سر باز زده است.

همانطور که انتظار می‌رود بهبود امکانات این خودرو از زیر کاپوت آن آغاز می‌شود، جاییکه در آن کمپانی Pogea در مقایسه با آخرین نسخه‌ی خود قدرت بیشتری را از موتور 1.75 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ هیجان انگیز این خودرو استخراج می‌کند.

در نتیجه مدل 4C Zeus کمپانی Pogea Racing اکنون بجای 237 اسب بخار قدرت قادر به تولید قدرتی برابر با 354 اسب بخار می‌باشد.

و در حالیکه نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو توان تولید 258 پوند فوت گشتاور دارد در ورژن تیون شده‌ی این خودرو شاهد خروجی گشتاور 343 پوند فوتی هستیم.

این خروجی‌ها برای رساندن این خودرو به سرعت 62 مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت در تنها 3.4 ثانیه کفایت می‌کنند (نسبت به صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای مدل پایه) و این در حالیست که سرعت اوج این خودرو نیز اکنون از 160 به 189 مایل در ساعت رسیده است.

همانطور که می‌توانید ببینید کمپانی Pogea Racing تنها به تقویت موتور این خودرو اکتفا نکرده است.

این کمپانی همچنین در این خودرو از یک کیت آیرودینامیک ارتقاء یافته ساخت آلمان که شامل یک اسپلیتر جلویی جدید، رکاب اسپورت، اسپویلر، ایپرون و دیفیوزر در قسمت عقب می‌شود نیز استفاده کرده که این قطعات نه تنها به 4C در تولید نیروی داون فورس بیشتر بلکه در خنک ساختن بهتر اجزای مکانیکی تحت فشار این خودرو نیز کمک می‌کنند.

این خودرو همچنین به مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی در جلو و چرخ‌های 19 اینچی در عقب به همراه تایر‌های Michelin Pilot Sport 4S مجهز بوده و به منظور عبور از سرعت‌گیر‌ها و حاشیه‌ی جاده از یک بالابر هیدرولیکی در محور جلویی خود نیز بهره می‌برد.

این خودرو همچنین از الگویی بخصوص بر روی بدنه‌ی خود که به رنگ منحصر به فرد Petrol Volturi Pearl رنگ آمیزی شده برخوردار بوده و فضای داخلی آن نیز با بهره گیری از صندلی‌های جدید و روکش چرم مرغوب بهبود یافته است.

هر چند باید یادآوری کنیم که هیچ یک از موارد ذکر شده ارزان قیمت نخواهند بود. کمپانی Pogea تنها ده نمونه از این خودرو تولید خواهد کرد و پیش از این نیز چهار دستگاه آن به فروش رسیده است.

این کمپانی تنها به عنوان هزینه‌ی این اصلاحات مبلغ 50,100 یورو دریافت خواهد کرد که این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی خودرو اهدایی که در حدود 67,000 دلار قیمت گذاری شده و همچنان در کنار پورشه 718 باکستر و مدل جدید نسل C8 شورولت کروت استینگری ارزان قیمت‌ترین خودرو‌های اسپورت موتور وسط در بازار به شمار می‌رود، خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو