طرز تهیه کرم بروله فرانسوی؛ دسری ساده و خوشمزه

منبع: ستاره

210

1398/9/5

11:37


کرم بروله فرانسوی یک از آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای مخصوص میهمانی است که با زرده تخم مرغ، خامه پرچرب، شکر و عصاره وانیل تهیه می‌شود. طعم بی‌نظیر این دسر فرانسوی اشتهای همه را تحریک خواهد کرد.

کرم بروله

 

ستاره | سرویس آشپزی - کرم بروله یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای فرانسوی است. سطح کاراملی شده این دسر خوشمزه علت اصلی محبوبیت این دسر محسوب می‌شود. این دسر فرانسوی را می‌توان به سادگی و در مدت زمان کوتاهی درست کرد، به علاوه به مواد اولیه گران قیمتی نیز احتیاج ندارد. بدون شک با یکبار درست کردن این دسر خوشمزه عاشق آن خواهید شد و مهمان‌هایتان تا مدت‌ها از مزه خوب دسر صحبت خواهند کرد. پس با ما همراه باشید، در این مطلب مواد اولیه و طرز تهیه کرم بروله را برای شما شرح خواهیم داد.

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کرم بروله

مواد اولیه تهیه کرم بروله در جدول زیر برای شما توضیح داده شده است. مقدار گفته شده به طور معمول برای شش الی هشت نفر کافی است. در صورتی که تمایل دارید مقدار کم‌تر یا بیشتری از این دسر را تهیه کنید می‌توانید مقدار مواد اولیه را با رعایت نسبت آنها به یکدیگر کم یا زیاد کنید.

 مواد لازم
زرده تخم مرغ
۱۰ عدد درشت
شکر ریز یک پیمانه
خامه پرچرب  دو و نیم پیمانه 
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
شکر برای ریختن روی کرم یک چهارم پیمانه

 

دو نکته:

  • در صورتی که دسترسی به عصاره طبیعی وانیل ندارید می‌توانید آن را با اسانس وانیل جایگزین کنید.
  • برای اینکه دسر خوشمزه‌تری داشته باشید، در هنگام شروع به پخت و درست کردن کرم حتما زرده تخم‌مرغ و خامه را به دمای محیط برسانید.

 

کرم بروله فرانسوی

 

طرز تهیه کرم بروله

طرز تهیه این دسر فرانسوی به شرح زیر است:

  1. ابتدا فر را روشن کرده واجازه دهید تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود.
  2. زرده تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید تا به رنگ زرد کم‌رنگ تبدیل شود.
  3. خامه و عصاره وانیل را در یک شیر جوش کوچک روی گاز با شعله کم قرار دهید تا دمای آن اندکی بالا برود و اطراف خامه‌ها حباب ظاهر شود.
  4. سپس در حال که به سرعت زرده تخم‌مرغ‌ها را هم میزنید، مخلوط خامه گرم را در چند نوبت به تخم مرغ اضافه کنید و با سرعت هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها نپزد.
  5. مطمئن شوید که مخلوط شما به صورت کامل مخلوط شده و مواد به صورت گلوله نیستند. در صورت لزوم می‌توانید آن را از یک صافی رد کنید.
  6. مخلوط خامه و تخم‌مرغ را در داخل کاسه‌های مخصوص کرم بروله بریزید و توجه داشته باشید که حتما یک تا دو سانتی‌متر از لبه کاسه فاصله داشته باشد. 
  7. کاسه‌های دسر را در یک سینی یا ظرف لبه دار قابل استفاده در فر قرار دهید سپس در داخل سینی آب جوش بریزید به طوری که دو سوم ظرف در آب باشد.
  8. کرم فرانسوی را به همراه سینی برای مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا سطح آن نرم و اسفنجی شود و اثر انگشت روی سطح آن نماند. سپس از فر بیرون آورده و تا وقتی که آب جوش خنک شود کاسه‌ها را در آب نگه دارید و پس از آن می‌توانید آن را سرو کرده و یا به یخچال منتقل کنید.
  9. در هنگام سرو یک لایه شکر بر روی دسر بریزید و با فندک مخصوص آن را کاراملیزه کنید. در صورتی که فندک مخصوص شیرینی‌پزی ندارید می‌توانید پس از ریختن شکر، کاسه‌ها را در فر قرار داده و با شعله بالای فر آن را برشته کنید. مراقب باشید که رنگ ایده‌آل این دسر کاراملی مانند عکس است و نباید بسوزد.

دسر شما آماده است. شما می‌توانید برای تزئین آن از میوه‌های مختلف یا شکلات کمک بگیرید.

 
 

سخن آخر

در این مطلب با طرز تهیه کرم بروله اصل فرانسوی آشنا شدید. اگر تصمیم دارید این دسر خوشمزه و آسان را برای میهمانی خود تهیه کنید می‌توانید حداکثر از چهار روز قبل آن را تهیه کرده و در یخچال نگه دارید و در هنگام سرو، سطح آن را مانند روشی که در مرحله ۹ آموزش داده شد برشته کنید. خوشمزه بودن این کرم در تردی سطح آن و نرمی بی‌نظیر مواد داخل آن است. لذا مراقب باشید که به موقع آن را از فر بیرون بیاورید تا مواد داخل آن سفت و بدمزه نشود.

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه هر مهمانی کرم کارامل است. در صورتی که دوست دارید طرز تهیه آن را بدانید از شما دعوت می‌کنیم مطلب طرز تهیه کرم کارامل خانگی خوشمزه به سه روش را مطالعه بفرمایید. نظر شما درباره این دسر چیست؟ آیا تا به حال این دسر فرانسوی را درست کرده‌اید؟ فراموش نکنید که شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو