با این نکات با خیال راحت در سفر غذای خیابانی بخورید

با این نکات با خیال راحت در سفر غذای خیابانی بخورید


منبع: همگردی

202

1398/9/5

14:47


غذاهای خیابانی همیشه یادآور فرهنگ اصیل یک کشور است و چه کسی می تواند بدون تجربه چشیدن این غذاهای خیابانی، کشور مقصد را ترک کند؟ ولی چیزی که همیشه باعث می شود بعضی از افراد از خوردن این غذاها صرف نظر کنند این است که ممکن است با مسمومیت یا اسهال همراه باشد و سفرشان را خراب کند. خیلی از افراد این غذاها را غیربهداشتی و ممنوعه می دانند اما در این مطلب به نکاتی می پردازیم که با دانستن آنها می توانید به راحتی از غذاهای خیابانی نوش جان کنید و لذت سفرتان را تکمیل کنید.

غذاهای خیابانی در سفر

تحقیق کنید

اول از همه درباره غذاهای خیابانی کشور مورد نظرتان تحقیق کنید. ببینید معمولاً چه غذاهایی خورده می شود و این غذاها چه شکلی هستند. غذاهای خیابانی را در گوگل، بلاگ ها و کتاب های سفر چک کنید. در این صورت شما حداقل می دانید مواد اولیه هر غذایی چیست و این مواد تا چه حد با مزاج شما سازگار است.

هنگام خرید غذای خیابانی، تحقیق کنید

همرنگ جماعت شوید

از آنجایی که غذای مسموم برای کسب و کار خوب نیست، پس دکه های شلوغ نشانه این است که کجا غذا بخورید، هر چه باشد محلی ها بهتر از توریست ها اطلاع دارند؛ پس از آنها پیروی کنید. خود من وقتی زن ها و بچه ها را در صف می بینم، این حس را دارم که این صف فقط برای راننده هایی که معده آهنین دارند، نیست. پس ایستادن در صف طولانی ارزشش را دارد.

هنگام خرید غذای خیابانی، همرنگ جماعت شوید.

نگاه کنید و منتظر بمانید

دکه ها غذای خیابانی، آشپزخانه های شفافی هستند که همه چیز را در آن می بینید. قبل از سفارش دقت کنید که دست فروش غذا را چطور برای مشتری آماده می کند؛ اگر با همان دستی که پول را می گیرد، مواد خام را بر می دارد از او خرید نکنید. به مواد خام هم توجه کنید که در ظرف سرپوشیده قرار گرفته باشند یا گوشت به طور صحیحی در یخ نگهداری شود.
نگاه کردن و عجله نکردن خیلی راحت می تواند ناخن های کثیف، لباس های آلوده یا ظرف های نشسته را به شما نشان دهند.

هنگام خرید غذای خیابانی، نگاه کنید و منتظر بمانید

فقط چیزی را بخورید که در مقابلتان پخته شود

سراغ غذاهایی که از سر صبح به صورت یکجا پخته شده اند و زیر نور خورشید فاسد شده اند، نروید. حواستان باشد که غذا در مقابل چشمان شما تهیه شود.

فقط غذای خیابانی را بخورید که در مقابلتان پخته شود

کارد و چنگال همراهتان داشته باشید

میکروب ها فقط در غذا وجود ندارند، می توانند در کارد و چنگال هم مخفی شده باشند. داشتن یک ست قاشق، چنگال و کارد سفری می تواند گزینه بهتری باشد. از طرفی با این کار استفاده از قاشق یکبار مصرف محدود می شود و به عنوان یک مسافر به زمین و محیط زیست احترام گذاشته ایم.

هنگام خرید غذاهای خیابانی، کارد و چنگال همراهتان داشته باشید

مطمئن شوید که دست هایتان تمیز است

همیشه دست فروش ها مقصر اسهال شدن شما در سفر نیستند. اگر تمام روز در خیابان ها بوده اید و با دستان کثیف به سمت سمبوسه شیرجه می روید، مقصر خود شما و دست های کثیفتان است؛ بنابراین شستن دست ها را فراموش نکنید. اگر در نزدیکی شما آب و صابون نیست می توانید با اسپری یا ژل شستشوی بدون نیاز به آب یا الکل دستتان را ضد عفونی کنید.

هنگام خرید غذاهای خیابانی، مطمئن شوید که دست هایتان تمیز است

صبح ها را برای خوردن غذای خیابانی انتخاب کنید

دکه های غذا در بازارهای صبحگاهی تازه ترین مواد اولیه را دارند، زیر نور خورشید باقی نمانده اند و تازه تازه از بازار تهیه شده اند تا شکم خریداران و فروشندگان گرسنه را سیر کنند. پس بازارهای صبحگاهی بهترین گزینه برای تازه واردها و کسانی است که معده حساس دارند.

صبح ها را برای خوردن غذای خیابانی انتخاب کنید

وقتی محلی ها غذا می خورند، غذا بخورید

ممکن است زمان غذا خوردن محلی ها با آنچه در خانه عادت کرده اید، متفاوت باشد. این نکته دو قسمت دارد: اولاً در کشورهای گرمسیری، محلی ها عادت دارند صبح خیلی زود یا شب دیر وقت، غذا بخورند تا از گرم ترین ساعات روز دوری کنند. اگر بخواهید بر طبق عادت غذا بخورید، ممکن است غذای فاسد بخورید. دوماً، دقت کنید محلی ها در صبح یا شب چه نوع غذایی می خورند.

هنگام خرید غذاهای خیابانی، جایی غذا بخورید که محلی ها غذا می خوردند

در شهرهایی که آب سالم ندارند میوه و سالاد آماده نخورید

آب آلوده می تواند باعث انتقال آلودگی به میوه خام، سبزیجات، سالاد و... شود. اگر می خواهید میوه بخورید، میوه هایی را امتحان کنید که خودتان می توانید پوست بکَنید. از میوه های پوست کنده دوری کنید چون تمام روز در معرض نور خورشید، مگس ها و آب آلوده بوده اند. بعضی دست فروش ها میوه تازه را در همان محل برایتان برش می زنند که می توانید از خوردن آن لذت ببرید.

در شهرهایی که آب سالم ندارند میوه و سالاد آماده نخورید

غذای کاملاً پخته از همه مطمئن تر است

معمولاً غذاهای کاملاً پخته، مطمئن ترند. گوشت نیمه پخته، نخورید. گوشتی که ظاهر، بو یا طعم عجیبی دارد را بی معطلی تف کنید. من تجربه بدی داشتم که باعث شد کاسه توالت را سه روز بغل کنم. وقتی داشتم میگوی خرابی را می جویدم، می دانستم یک جای کار مشکل دارد اما تا آن موقع در شرایط سخت قرار نگرفته بودم. مثل من نباشید!

هنگام خرید غذاهای خیابانی بدانید غذای کاملاً پخته از همه مطمئن تر است

موقتا گیاهخوار شوید

تجربه بد خوردن گوشت فاسد، گوشت خوارترین توریست ها را هم گیاهخوار می کند. خود من از این شیوه زیاد استفاده می کنم مخصوصاً در کشورهایی مثل هند و نپال که غذاهای گیاهی مشهوری دارند. یک نکته برای گیاهخواران واقعی: در کشورهای آسیایی گوشت خوک را هم برای گیاهخواران سرو می کنند. پس بهتر است غذای بودائی ها را سفارش دهید که هیچ گوشتی ندارد.

در سفر می توانید موقتا گیاهخوار شوید

مراقب یخ ها باشید

در شهرهایی که آب آلوده دارند، حواستان به یخ یا شیک های میوه ای باشد. یخ هم مثل سالاد می تواند آلوده باشد.

مراقب نوشیدنی های خیابانی باشید

سس می تواند مشکل ساز باشد

سس های روی میز که در دمای اتاق نگه داشته می شوند ممکن است فاسد شده باشند. از محلی ها پیروی کنید. اگر سس در معرض نور خورشید قرار نگرفته باشد و سخاوتمندانه مصرف شود، تازه است. اگر پوسته ی ضخیمی در اطراف در سس می بینید، مثل اینکه 20 سال پیش ساخته شده است، سریع بطری سس را کنار بگذارید.

هنگام خرید غذاهای خیابانی بدانید سس می تواند مشکل ساز باشد

مکمل های طبیعی همراهتان ببرید

انتخاب غذای خیابانی مناسب به این معنا نیست که کاملاً از شر اسهال در امان هستید. اینجاست که همیشه این دو داروی گیاهی را باید همراه خود داشته باشید. آویشن و زنجیل. این دو گیاه دارویی برای این مواقع کمک کننده هستند و بدن شما را از میکروب ها پاک می کنند.
توجه کنید خوردن قرص های ضد اسهال خطرناک تر از تصور شما هستند. اسهال پیام بدن شما است در مورد میکروب هایی که در در بدنتان وجود دارد. سعی نکنید مانع شوید. فقط در طی این مدت با گیاه هایی مانند آویشن به این پاکسازی کمک و با خوردن آب فراوان از کم شدن آب بدنتان جلوگیری کنید.

هنگام خرید غذاهای خیابانی، مکمل های طبیعی همراهتان ببرید

به غریزه خودتان اعتماد کنید

به غریزه خودتان اعتماد کنید. اگر نمی دانید که غذایی چطور درست شده است یا از کجا آمده، راهتان را بگیرید و بروید. اگر به چیزی گاز زدید که طعم بدی داشت، فکر نکنید حتماً باید اینطوری باشد، احتیاط شرط عقل است، غذا را تف کنید و بقیه اش را هم به وضوح در سطل آشغال بریزید.

منبع: نگارین فود

هنگام خرید غذاهای خیابانی، به غریزه خودتان اعتماد کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو